Veileder oppfølging
- Arbeidsgiver
- Nittedal kommune - NAV-ansatte, kommune
- Stillingstittel
- Veileder oppfølging
- Frist
- 15.12.2016
- Ansettelsesform
- Fast
Ved NAV Nittedal er det 45 ansatte fra stat og kommune som jobber innenfor ulike fagområder. Kontoret er organisert i 3 oppfølgingsavdelinger, og ledes av 3 avdelingsledere hvor NAv leder har det overordnede ansvaret.
Vi søker en veileder i 100 % fast stilling. Det er ønskelig med snarlig tiltredelse i stillingen.
Det må påregnes å benytte egen bil i tjeneste.
Kommunen ha et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning, rekruttere personer med innvandrerbakgrunn, personer med nedsatt funksjonsevne og uavhengig av livssyn og seksuell orientering. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige, jfr. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentlig virksomhet (offentleglova § 25). Reservasjon mot oppføring på offentlig søkerliste må begrunnes skriftlig. Søkeren vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Arbeidsoppgaver
- Oppfølging av brukere med fokus på arbeid og aktivitet, herunder kartlegging, utredning og igangsetting av tiltak
- Saksbehandling etter lov om sosiale tjenester i arbeids- og velferdsforvaltningen (NAV Loven)
- Informasjon og veiledning om NAV sine tjenesteområder
- Tverrfaglig samarbeid med andre relevante samarbeidspartnere
- Bidra til felles oppgaveløsning i kontoret.
- NAV Nittedal er under utvikling, og det kan forekomme endringer i arbeidsoppgaver og ansvarsområde.
Kvalifikasjoner
- 3-årig relevant utdanning fra høgskole/universitet. Utdanningskravet kan fravikes for søkere med særlig relevant yrkeserfaring
- Erfaring fra saksbehandling og veiledning i NAVs kommunale ansvarsområde
- Erfaring fra endringsarbeid med brukere i en vanskelig livssituasjon
- Erfaring fra saksbehandling, råd og veiledning innenfor området økonomisk sosialhjelp
Egenskaper
- Personlig egnethet vektlegges tungt, og spesielt følgende egenskaper:
- Evne til å balansere mellom å se muligheter og å sette grenser i utfordrende situasjoner
- Stor arbeidskapasitet/utholdenhet, og evnen til å prioritere
- Evne til å lære, og å håndtere flere datasystemer
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Omstillingsdyktig, fleksibel og effektiv
- God bidragsyter til arbeidsmiljø og teamarbeid
- Det er ønskelig at kandidaten har kjennskap til NAVs verdier og visjon, og identifiserer seg med dette.
Vi tilbyr
- Stillingsbrøk: 100%
- Kompetente medarbeidere i et aktivt og engasjert fagmiljø
- En spennende arbeidsplass og en organisasjon i utvikling
- Flexitid
- Stillingen lønnes etter avtale og erfaring
- God pensjonsordning - fra lønnen trekkes 2% innskudd til KLP
- Tilgang til treningsrom
- Kantine
- Søknad og CV sendes via lenken nedenfor. Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes i utvidet søkerliste. Vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju.
- Dersom søker ønsker å reservere seg fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om og ikke bli offentliggjort på søkerlisten. Søker varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Om arbeidsgiveren
Nittedal kommune har 23000 innbyggere og ligger 20 minutter fra Oslo sentrum i grønne og landlige omgivelser. Vi har et rikt kulturliv innen idrett, friluftsliv, musikk, dans og teater, kunst og håndverk. Mer enn 150 ulike lag og foreninger gjør at de fleste vil føle seg hjemme her også i fritiden. Vi er et populært utfartsmål for friluftsinteresserte både sommer og vinter.
- Sektor
- Offentlig
- Sted
- Moveien 2, 1483 Hagan
- Bransje
- Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon
- Omsorg og sosialt arbeid
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Linda Blankevoort
- Stillingstittel
- Avdelingsleder
- Telefon
- 45 84 48 37
- Kontaktperson
- Hanne Lene Knutli
- Stillingstittel
- Leder NAV
- Telefon
- 92 09 05 47
Følg firma
796 følger dette firmaet
Moveien 2, 1483 Hagan