Vil du være bindeleddet mellom politikk og administrasjon i Enebakk kommune?
- Arbeidsgiver
- Enebakk kommune
- Stillingstittel
- Formannskapssekretær
- Frist
- 25.08.2016
- Ansettelsesform
- Fast
Ved sentraladministrasjonen i Enebakk kommune er det ledig 100% stilling som formannskapssekretær for snarlig tiltredelse. Stillingen rapporterer til rådmannen og er bindeleddet mellom politikk og administrasjon. Formannskapssekretæren har ansvar for å ivareta støttefunksjoner for ordfører og rådmann og er en del av et samlet politisk sekretariat som sammen har ansvar for sekretærfunksjoner knyttet til kommunens råd og utvalg. Formannskapssekretæren møter fast i Kommunestyret, Formannskap og ADU, men må også påregne å møte i andre hovedutvalg ved behov. Det må påregnes en del arbeid utover ordinær arbeidstid i forbindelse med avvikling av møter.
Arbeidsoppgaver:
- Møtesekretær inkludert for og etterarbeid for Kommunestyret, Formannskap, ADU samt for andre hovedutvalg ved behov
- Løpende oppfølging og status til politiske saker
- Løpende kontakt ordfører og rådmann
- Økonomioppfølging og administrative oppgaver for sentraladministrasjonen
- Ansvarlig for gjennomføring av valg
- Saksbehandling for rådmannen
Kvalifikasjoner:
- Høyere utdannelse på bachelornivå er ønsket, men realkompetanse kan veie opp for manglende formalkompetanse
- Gode IKT kunnskaper
- God kjennskap til offentlig forvaltning
- Juridisk kompetanse – kommunelov/forvaltningslov/Offentlighetslov
- God økonomiforståelse
Personlige egenskaper:
- Gode samarbeidsegenskaper, serviceinnstilt
- Selvstendig og systematisk
- Fleksibel, initiativrik og nøyaktig
Vi kan tilby en spennende stilling i et godt og hektisk arbeidsmiljø i en organisasjon i endring. Stillingen vil ha varierte oppgaver og vil i noen grad tilpasses søkerens kompetanse.
Tilsetting skjer på de vilkår som fremgår av gjeldende lover og avtaler. God pensjonsordning i KLP. Lønn etter avtale.
For nærmere informasjon om stillingen, kontakt rådmann Kjersti Øiseth tlf. 64 99 20 00
Søknadsfrist: 25. august 2016
Attester og vitnemål medbringes ved et eventuelt intervju.
I henhold til ny offentlighetslov gjøres det oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig.
Om arbeidsgiveren
Enebakk kommunes visjon, Mulighetenes Enebakk, skal understøtte vår viktigste oppgave som er å levere gode tjenester og service til våre innbyggere. Kommunen ligger fire mil øst for Oslo sentrum, mot køen og har ca. 10.600 innbyggere. Enebakk kommune er en spennende og fremtidsrettet organisasjon med fokus på å fremme arbeidsglede hos våre ansatte. Enebakk kommune har ca. 550 årsverk.
- Sektor
- Offentlig
- Sted
- 1912 Enebakk
- Bransje
- Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon
- Kontor og administrasjon / Sekretær,
- Kontor og administrasjon
Nøkkelord
politikk, administrasjon, sekretærfunksjoner, Økonomioppfølging, Saksbehandling
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Kjersti Øiseth
- Stillingstittel
- Rådmann
- Telefon
- 64 99 20 00
1912 Enebakk