Utløpt

Vil du være bindeleddet mellom politikk og administrasjon i Enebakk kommune?

Arbeidsgiver
Enebakk kommune
Stillingstittel
Formannskapssekretær
Frist
25.08.2016
Ansettelsesform
Fast

Ved sentraladministrasjonen i Enebakk kommune er det ledig 100% stilling som formannskapssekretær for snarlig tiltredelse. Stillingen rapporterer til rådmannen og er bindeleddet mellom politikk og administrasjon. Formannskapssekretæren har ansvar for å ivareta støttefunksjoner for ordfører og rådmann og er en del av et samlet politisk sekretariat som sammen har ansvar for sekretærfunksjoner knyttet til kommunens råd og utvalg. Formannskapssekretæren møter fast i Kommunestyret, Formannskap og ADU, men må også påregne å møte i andre hovedutvalg ved behov. Det må påregnes en del arbeid utover ordinær arbeidstid i forbindelse med avvikling av møter.

Arbeidsoppgaver:

  • Møtesekretær inkludert for og etterarbeid for Kommunestyret, Formannskap, ADU samt for andre hovedutvalg ved behov
  • Løpende oppfølging og status til politiske saker
  • Løpende kontakt ordfører og rådmann
  • Økonomioppfølging og administrative oppgaver for sentraladministrasjonen
  • Ansvarlig for gjennomføring av valg
  • Saksbehandling for rådmannen


Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdannelse på bachelornivå er ønsket, men realkompetanse kan veie opp for manglende formalkompetanse
  • Gode IKT kunnskaper
  • God kjennskap til offentlig forvaltning
  • Juridisk kompetanse – kommunelov/forvaltningslov/Offentlighetslov
  • God økonomiforståelse

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeidsegenskaper, serviceinnstilt
  • Selvstendig og systematisk
  • Fleksibel, initiativrik og nøyaktig


Vi kan tilby en spennende stilling i et godt og hektisk arbeidsmiljø i en organisasjon i endring. Stillingen vil ha varierte oppgaver og vil i noen grad tilpasses søkerens kompetanse.

Tilsetting skjer på de vilkår som fremgår av gjeldende lover og avtaler. God pensjonsordning i KLP. Lønn etter avtale.

For nærmere informasjon om stillingen, kontakt rådmann Kjersti Øiseth tlf. 64 99 20 00

Søknadsfrist: 25. august 2016

Attester og vitnemål medbringes ved et eventuelt intervju.

I henhold til ny offentlighetslov gjøres det oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig.

Om arbeidsgiveren

Enebakk kommunes visjon, Mulighetenes Enebakk, skal understøtte vår viktigste oppgave som er å levere gode tjenester og service til våre innbyggere. Kommunen ligger fire mil øst for Oslo sentrum, mot køen og har ca. 10.600 innbyggere. Enebakk kommune er en spennende og fremtidsrettet organisasjon med fokus på å fremme arbeidsglede hos våre ansatte. Enebakk kommune har ca. 550 årsverk.

Sektor
Offentlig
Sted
1912 Enebakk
Bransje
Offentlig administrasjon
Stillingsfunksjon
Kontor og administrasjon / Sekretær,
Kontor og administrasjon

Nøkkelord

politikk, administrasjon, sekretærfunksjoner, Økonomioppfølging, Saksbehandling

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Kjersti Øiseth
Stillingstittel
Rådmann
Telefon
64 99 20 00
Følg firma
128 følger dette firmaet

1912 Enebakk

Annonseinformasjon

FINN-kode 79925180
Sist endret 2. aug. 2016 14:30

Rapporter annonse