Fagsjef/rådgiver - Eiendom og utbygging
- Arbeidsgiver
- Enebakk kommune
- Stillingstittel
- Fagsjef/rådgiver - Eiendom og utbygging
- Frist
- Snarest
- Ansettelsesform
- Fast
ENHET FOR EIENDOM OG KOMMUNALTEKNIKK
Fagsjef/rådgiver Eiendom og utbygging
Nåværende ansvarlig for eiendom slutter og vi søker hennes etterfølger. Fagsjefen vil ha ansvar for forvaltning av kommunens eiendommer og tomtearealer, herunder kjøp, salg og utleie. Utbyggingsavtaler er et annet spennende ansvarsområde for stillingen. Det arbeides med en rekke reguleringsplaner hvor utbyggingsavtaler med private utbyggere om bygging av kommunal, teknisk infrastruktur er en viktig del.
Stillingen er underlagt og vil rapportere til Enhetsleder for Eiendom og kommunalteknikk.
Ansvarsoppgaver:
- Utvikling og salg av kommunal eiendom for utbygging
- Utforming av utbyggingsavtaler med private utbyggere
- Avtaler om mva-refusjon i prosjekter m/infrastruktur, om utbygger ønsker dette
- Forvaltning av kommunens bygg og eiendommer
- Erverv av eiendom for ulike utbyggingsprosjekt
- Leieavtaler
- Økonomisk oppfølging
- Saksbehandling for politiske utvalg innenfor sitt arbeidsområde
Ønskede kvalifikasjoner:
- Jurist, økonom, ingeniør, jordskiftekandidat eller annen administrativ utdanning
- Erfaring fra tilsvarende arbeidsområder
- Kjennskap til samspillet mellom politikk og administrasjon
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Målrettet, resultatorientert og med gode samarbeidsegenskaper
Tilsetting skjer på de vilkår som fremgår av gjeldende lover og avtaler. Lønn etter avtale med god pensjonsordning i KLP. For nærmere informasjon om stillingen, kontakt Svein Mathisen (Personal Utvelgelse), tlf. 918 53 539.
SØKNADSFRIST: Snarest
Søk elektronisk via våre nettsider www.enebakk.kommune.no
Attester og vitnemål vedlegges søknaden. Dersom dette ikke er mulig kan de sendes Enebakk kommune, Prestegårdsveien 4, 1912 Enebakk. Vennligst oppgi i søknaden hvor du har sett utlysningen.
I henhold til ny offentlighetslov gjøres det oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig.
Om arbeidsgiveren
Enebakk kommunes visjon, Mulighetenes Enebakk , skal understøtte vår viktigste oppgave som er å levere gode tjenester og service til våre innbyggere. Kommunen ligger fire mil øst for Oslo sentrum, mot køen og har ca. 10 600 innbyggere. Enebakk kommune er en spennende og fremtidsrettet organisasjon med fokus på å fremme arbeidsglede hos våre ansatte. Enebakk kommune har ca. 550 årsverk.
- Sektor
- Offentlig
- Lederkategori
- Fagleder
- Sted
- 1912 Enebakk
- Bransje
- Eiendom
- Stillingsfunksjon
- Rådgivning
Nøkkelord
utvikling, utbygging, eiendom, forvaltning, økonomi
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Svein Mathisen
- Telefon
- 91 85 35 39
1912 Enebakk