Utløpt

Fagleder ved forvaltningskontoret

Arbeidsgiver
Enebakk kommune
Stillingstittel
Fagleder
Frist
20.05.2016
Ansettelsesform
Fast

Enebakk kommune er organisert etter bestiller-utfører prinsippet. Bestillerfunksjonen er organisert gjennom et Forvaltningskontor som mottar alle søknader om helse og omsorgstjenester fra kommunens innbyggere. Kontoret utreder, vurderer og fatter vedtak på disse. Utøvende tjeneste er organisert gjennom 8 selvstendige resultatenheter.

Stillingen som fagleder ved forvaltningskontoret er organisert i helse og omsorgsavdelingen, kommunalsjefens stab. Stillingen som fagleder inngår i kontorets saksbehandlergruppe, og har fag og personalansvar for driften av kommunens bestiller kontor innenfor helse og omsorg.

Stillingen er tillagt vedtaksmyndighet for all saksbehandling av helse og omsorgstjenester.

Sentrale arbeidsoppgaver

  • Saksbehandling av søknader om helse og omsorgstjenester etter helse og omsorgstjenesteloven, pasient og brukerrettighetsloven og annet relevant lovverk
  • Utredning og kartlegging av enkeltsøknader
  • Vurdere og avgjøre tjeneste og utmåling av enkeltsøknader
  • Videreutvikle gode systemer for effektiv ressursbruk innenfor kontoret
  • Støtte og veilede saksbehandler teamet
  • Være en pådriver for utvikling og forbedring av arbeidsprosesser i avdelingen
  • Bistå kommunalsjefen i ulike utviklings og forbedringstiltak

Ønskede kvalifikasjoner

  • Helse / sosialfaglig høyskoleutanning, evt jurist
  • Videreutdanning innenfor helserett e.l
  • Relevant ledererfaring  
  • Relevant erfaring fra saksbehandling i lignende stillinger                           
  • Bred kjennskap til offentlig forvaltning og myndighetsutøvelse
  • God kjennskap til og erfaring fra kommunale helse og omsorgstjenester
  • Meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Relevant arbeidserfaring fra lignende stillinger

Vi ser etter deg som er faglig sterk, har høy arbeidskapasitet og høy integritet. Du har bred erfaring fra kommunale helse og omsorgstjenester på ulike nivåer og kjenner de ulike fagområdene godt. Du er utpreget positiv og har godt humør og kjennetegnes av at du er løsningsorienter og ser muligheter snarere enn begrensninger og problemer i det daglige. Du er lett å samarbeide med og støttende i din omgang med kollegaer samtidig som du er klar og tydelig på forventninger og mål for arbeidet.

Vi kan tilby en spennende og utviklende stilling i et godt arbeidsmiljø i en organisasjon i endring. Du vil få utfordrende oppgaver på flere nivåer i organisasjonen og store muligheter til å være med å påvirke utviklingen av kommunens helse og omsorgstjenester.

Tilsetting skjer på de vilkår som fremgår av gjeldende lover og avtaler. God pensjonsordning i KLP. Lønn etter avtale

SØKNADSFRIST: 20.05.2016

Søk bes sendes elektronisk.

Attester og vitnemål medbringes ved et eventuelt intervju.

I henhold til ny offentlighetslov gjøres det oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig.

Om arbeidsgiveren

Enebakk kommunes visjon, Mulighetenes Enebakk , skal understøtte vår viktigste oppgave som er å levere gode tjenester og service til våre innbyggere. Kommunen ligger fire mil øst for Oslo sentrum, mot køen og har ca. 10 600 innbyggere. Enebakk kommune er en spennende og fremtidsrettet organisasjon med fokus på å fremme arbeidsglede hos våre ansatte. Enebakk kommune har ca. 550 årsverk.

Sektor
Offentlig
Lederkategori
Fagleder
Sted
1912 Enebakk
Bransje
Offentlig administrasjon
Stillingsfunksjon
Saksbehandler,
Kontor og administrasjon,
Ledelse

Nøkkelord

Helsefag, Sosialfag, Ledererfaring, Offentlig forvaltning

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Kenneth Johannessen
Stillingstittel
Kommunalsjef
Telefon
48 26 75 03
Følg firma
129 følger dette firmaet

1912 Enebakk

Annonseinformasjon

FINN-kode 74920486
Sist endret 26. apr. 2016 14:17

Rapporter annonse