Fagkonsulent arkiv
- Arbeidsgiver
- Modum Kommune
- Stillingstittel
- Fagkonsulent arkiv
- Frist
- 29.04.2016
- Ansettelsesform
- Fast
Dokumentsenteret i Modum kommune har ledig nyopprettet fast 100 prosent stilling som fagkonsulent arkiv.
Beskrivelse av arbeidssted
Modum kommune har som mål å ha digitale førstevalg for alle arbeidsprosesser og rutiner. Dokumentsenteret i kommunen er en naturlig bidragsyter for at kommunen skal nå dette målet. Vi har ansvar for den daglige driften av ESA8 som er et moderne system for digital saksbehandling, informasjons- og dokumenthåndtering. Dokumentsenteret har det arkivfaglige ansvaret i kommunen. Vi arbeider med å bevisstgjøre ansatte på dokumentasjonsplikt, noe som gjøres ved å utvikle rutinebeskrivelser, gi arkivfaglig veiledning og oppfølging samt ved at vi holder kurs i ESA8. Kommunen har søkt eierskap i IKA Kongsberg.
Dokumentsenteret har 4 ansatte og holder til i egen avdeling i rådhuset. Vi er organisert som en avdeling tilknyttet kommunens servicetorg og ledes av arkivar.
Arbeidsoppgaver
- Utviklingsarbeid, herunder utforming og implementering av rutiner og retningslinjer for hele organisasjonen
- Delta i den daglige driften i arkivet som blant annet omfatter post- og dokumentbehandling, og arkivveiledning til avdelinger og ansatte
- Bistå i arbeid med opplæringstiltak i ESA8 og arkivfaget for øvrig
- Delta i arbeid med eldre og avsluttede arkiv
- Oppgavene vil variere alt etter avdelingens satsingsområder
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning, fortrinnsvis innen arkiv eller med arkiv i fagkretsen
- Bred erfaring fra arkivarbeid i offentlig forvaltning og kunnskap om gjeldende lovverk kan erstatte utdanningskrav
- Erfaring med brukerstøtte
- Erfaring med å holde kurs
- God helhetsforståelse rundt daglig arbeid ved et dokumentsenter/arkiv
- Gode kommunikasjonsevner samt god beherskelse av skriftlig og muntlig norsk
Personlige egenskaper
- Positiv og løsningsorientert
- Kunde/brukerorientert
- Kunne dele av kunnskap og kompetanse
- Gode samarbeidsevner og trives med å jobbe i team
- Stor arbeidskapasitet og evne til å levere
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- En organisasjon med fokus på digital utvikling
- Fagmiljø med spennende, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
- Godt arbeidsmiljø, positivt og uformelt
- Fleksitidordning
- Lønn etter tariffavtale
- Gode pensjonsvilkår i KLP
Stillingen lyses ut med forbehold om politisk godkjenning
Om arbeidsgiveren
Modum kommune er en god arbeidsplass som jobber for at vi skal være samhandlende og romslige, nyskapende og modige. Det er rundt 1200 dyktige og engasjerte medarbeidere i Modum kommune som har som hovedmål å gi best mulig tjenester til innbyggerne.
Velkommen som arbeidssøker!
- Nettverk
- Sektor
- Offentlig
- Sted
- Rådhusveien 1, 3370 Vikersund
- Bransje
- Arkiv og bibliotek
- Stillingsfunksjon
- Konsulent,
- Arkivar og bibliotekar
Nøkkelord
fagkonsulent, arkiv, dokumentsenter
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Helle Skuterud
- Stillingstittel
- Leder servicetorg
- Telefon
- 32 78 93 15
- Kontaktperson
- Memedali Murati
- Stillingstittel
- Leder dokumentsenter
- Telefon
- 32 78 94 16
Rådhusveien 1, 3370 Vikersund