Utløpt

Er du utdannet sosionom med lederefaring?

Arbeidsgiver
Enebakk kommune
Stillingstittel
Rådgiver 100 % fast - kommunalt tilsatt
Frist
29.02.2016
Ansettelsesform
Fast

Vi har ledig fast stilling som rådgiver ved NAV Enebakk. Vi søker etter deg som har stort engasjement og pågangsmot og som ønsker å være med på gi våre brukere mulighet for arbeid og aktivitet. Vi søker deg med god faglig innsikt og lederegenskaper tilpasset en organisasjon i endring.

Stillingen inngår i kontorets ledergruppe som er ansvarlig for å utvikle NAV Enebakk.

NAV Enebakk betjener en kommune med ca. 10.500 innbyggere, og vi er 20 ansatte fordelt på stat og kommune.

Arbeids- og ansvarsområder:

  • Fag- og resultatansvar for områdene økonomisk sosialhjelp, økonomisk rådgivning, flyktning tjenesten; herunder å godkjenne vedtak, opplæring og oppfølging av saksbehandling og faglig opplæring og veiledning av ansatte
  • Helhetlig oppfølging og veiledning av brukere som trenger bistand for å komme i arbeid og aktivitet
  • Kartlegge og avklare brukerens ressurser samt motivere for arbeid og aktivitet
  • Være sentral i å utvikle den nødvendige tryggheten hos medarbeidere slik at de kan mestre en krevende rolle som veiledere i NAV
  • Samarbeide internt og eksternt med NAV sine samarbeidspartnere, aktører og instanser
  • Vurdere brukerens oppfølgingsbehov og aktuelle tiltak
  • Ha en nøkkelrolle i å utvikle et solid faglig fundament knyttet til Lov om Sosiale tjenester i NAV
  • Delta aktivt i ledergruppeutviklingen
  • Være med å utvikle kontoret på en måte som skaper godt arbeidsmiljø og som bidrar til at avdelingens mål nås

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig sosialfaglig utdanning fra universitet eller høgskole, fortrinnsvis sosionom
  • Du må ha solid kunnskap fra Lov om sosiale tjenester, samt god sosialfaglig kompetanse
  • Du må du ha gode samarbeidsevner
  • Evne til å lede, motivere og utvikle andre
  • Du må kunne bruke de ulike datasystemene som er nødvendig for stillingen (Socio, Arena)
  • Har evne til å se helheten og at eget ansvarsområde henger sammen med kontoret for øvrig.
  • Målrettet og beslutningsdyktig med stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
  • Evne til omstilling og prioritering
  • Menneskesyn og holdninger som støtter opp om NAVs visjoner og verdier
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt. Du må kunne inspirere, motivere og utvikle medarbeiderne i en krevende arbeidshverdag

Vi kan tilby:

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver
  • Vi har et godt arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige medarbeidere. Vi har det gøy på jobb
  • Gode muligheter for faglig utvikling
  • Kommunal tilsetting, lønn etter avtale

Søknad bes sendes elektronisk. Attester og vitnemål medbringes ved et eventuelt intervju. I henhold til ny offentlighetslov gjøres det oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig.

Om arbeidsgiveren

Enebakk kommunes visjon, Mulighetenes Enebakk , skal understøtte vår viktigste oppgave som er å levere gode tjenester og service til våre innbyggere. Kommunen ligger fire mil øst for Oslo sentrum, mot køen og har ca. 10 600 innbyggere. Enebakk kommune er en spennende og fremtidsrettet organisasjon med fokus på å fremme arbeidsglede hos våre ansatte. Enebakk kommune har ca. 550 årsverk.

Sektor
Offentlig
Lederkategori
Fagleder
Sted
1912 Enebakk
Bransje
Offentlig administrasjon,
Konsulent og rådgivning
Stillingsfunksjon
Rådgivning,
Sosionom

Nøkkelord

Sosialhjelp, Saksbehandling, Veileder

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Jorun Roaldset
Stillingstittel
NAV leder
Telefon
40 03 85 03
Følg firma
129 følger dette firmaet

1912 Enebakk

Annonseinformasjon

FINN-kode 71232495
Sist endret 15. feb. 2016 10:37

Rapporter annonse