Controller
- Arbeidsgiver
- Rakkestad kommune
- Stillingstittel
- Controller
- Frist
- 17.01.2016
- Ansettelsesform
- Fast
CONTROLLER - Medarbeider innen forvaltnings- og økonomioppgaver
Rakkestad kommune har ledig 100 % stilling som controller/medarbeider innen forvaltnings- og økonomioppgaver. Stillingen er faglig ledet av økonomisjefen, og med arbeidssted både i stabsenhet økonomi og enhet barnevern. Den har sine arbeidsoppgaver likt fordelt mellom disse enhetene og er stedlig plassert tilsvarende.
Overordnede mål for stillingen er analyse, oppfølging, rapportering eksternt og internt, samt ivaretagelse av enkelte driftsoppgaver i de aktuelle enhetene.
Arbeidsoppgaver i stabsenhet økonomi:
- Internkontroll
- Formalisering av økonomiske arbeidsprosesser
- Risikovurdering i form av risikoanalyse og sannsynlighets- og konsekvens-vurdering
- Etablering av kontrollaktiviteter for håndtering av risikoprosesser
- Beregning av vederlag for opphold i institusjon
- Delta i økonomiplan- og budsjettarbeid
- Økonomioppfølgning – primært i barnevern og familiesenter
- Deltakelse i årsoppgjør
- Rådgivning og veiledning
Arbeidsoppgaver i barnevernsenhet:
- Løpende forvaltningsmessig og faktisk oppfølging av vedtak, planer og ulike typer tilsagn i enheten
- Utarbeide grunnlag og dokumentasjon og ferdigstille alle refusjonsoppgjør
- Utarbeide og ferdigstille rapporter til fylkesmannen og andre statlige myndigheter
- Vedtakskontroll og vedtaksavstemming av lønns- og annet regnskapsmateriell
- Sammenstille og kvalitetssikre dokumentasjon til advokater og fylkesnemnd i pågående saker
- Rapporter til enhetsleder på fastsatte rapporteringstidspunkter
Oppgaveporteføljen kan over tid endres som følge av at kommunens behov for controlleraktiviteter omdefineres.
Til stillingen kreves:
- Økonomisk utdanning på høgskole- eller universitetsnivå
- Erfaring innen økonomi og forvaltning – primært fra kommunal – eller annen offentlig sektor
- Personlige egnethet og evne til selvstendig arbeid vil bli vektlagt
Vi kan tilby:
- Spennende arbeidsoppgaver og et godt arbeidsmiljø, som framover har et høyt fokus på å videreutvikle organisasjonen og dens tjenesteytelser
- Gode erfarings- og utviklingsmuligheter
- Lønn etter avtale
- Gode offentlige pensjons- og forsikringsvilkår
Ansettelse skjer for øvrig på de vilkår og med de plikter som framgår av gjeldende lover, avtaler og reglementer.
Spørsmål om stillingen rettes til økonomisjef Anne Grete Tollefsen tlf. 47970243 eller e-post anne-grete.tollefsen@rakkestad.kommune.no.
Henvendelser fra annonsører gjøres til postmottak@rakkestad.kommune.no.
Søknad skrives på elektronisk søknadsskjema. Link til skjemaet finnes i stillingsannonsen. Kopi av vitnemål og attester tas med på evt. intervju. Tidligere arbeidsgivere kan bli kontaktet for referanser.
Det er en forventning om at søkere er tilgjengelig på oppgitt e-postadresse.
Vi gjør oppmerksom på attidligere arbeidsgivere kan bli kontaktet for referanser og at navn på søkere til stilling i Rakkestad kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om vurdering for ikke å bli oppført på offentlig søkerliste, jfr. Offentlighetsloven § 25.
Om arbeidsgiveren
Rakkestad kommune ligger midt i Østfold fylke med kort avstand til Østfoldbyene. Kommunen har ca 8000 innbyggere. Næringsgrunnlaget er jord-, skogbruk og industri. Kommunen har et godt utbygd tilbud på alle sine velferdsområder. Organisatorisk er kommunen f.t. inndelt i ni seksjoner og fire staber. Controller er faglig plassert i stabsenhet økonomi.
Se informasjonsvideo på vår hjemmeside eller bla i vår informasjonsbrosjyre så får du vite mere om den flotte bygda vår.
- Nettverk
- Sektor
- Offentlig
- Sted
- RÅDHUSVEIEN, 1890 Rakkestad
- Bransje
- Offentlig administrasjon,
- Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon
- Analyse,
- Økonomi og regnskap / Controller,
- Kvalitetssikring
Nøkkelord
Controller
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Anne-Grete Tollefsen
- Stillingstittel
- Økonomisjef
- Telefon
- 47 97 02 43
RÅDHUSVEIEN, 1890 Rakkestad