Saksbehandler/fagkonsulent – 100 %
Andebu kommune
- Frist 22.1.2016
- Ansettelsesform Fast
Saksbehandler/fagkonsulent – 100 %
Det er ledig fast stilling som saksbehandler/fagkonsulent med videreutdanning i psykisk helsearbeid og/eller rusforebyggende arbeid i Andebu kommune.
Arkivsaknr. 15/2303
Arbeidssted
Tjenestekontoret
Informasjon om arbeidssted
Andebu kommune har ca 5900 innbyggere og ligger sentralt i Vestfold, ca 20 minutter fra Sandefjord og Tønsberg. Tjenestekontoret har pr. dags dato tilholdt på Andebu sykehjem og saksbehandler søknader om helse- og omsorgstjenester, tildeler kommunale boliger, gir ergo- og fysioterapitjenester, utarbeider fakturagrunnlag for egenbetaling, søker tilskudd til ulike tjenester og har tiltaksansvar i forhold til støttekontakt, avlastning, BPA, omsorgslønn og kjøp av tjenester.
Tjenestekontoret består av leder, fagleder/saksbehandler, fagkonsulent/saksbehandler, fysioterapeut, ergoterapeut og merkantilt personell. Koordinerende enhet er organisert under Tjenestekontoret.
Fra 1. januar 2017 vil Andebu, Stokke og Sandefjord bli en kommune. Det vil mest sannsynlig bidra til noen endringer for ansatte på Tjenestekontoret i Andebu.
Informasjon om stillingen
Stillingen inngår i teamet som utgjør Tjenestekontoret i Andebu kommune. Vår nåværende saksbehandler/fagkonsulent går over i annen stilling i kommunen i begynnelsen av 2016. Vi søker derfor en person med saksbehandlingskompetanse, som både har kunnskap om funksjonshemminger, psykisk helsearbeid og rusproblematikk. Stillingen rapporterer til leder av Tjenestekontoret, men det meste av den daglige koordineringen av kontoret er lagt til fagleder.
Stillingen er ledig fra januar 2016.
Vi kan tilby et hyggelig og engasjert arbeidsmiljø/fagmiljø i en sektor med spennende utfordringer.
Tilsetting og lønn på kommunale vilkår etter nærmere avtale.
Hovedoppgaver
- Saksbehandling av søknader om tjenester fra og revurderinger av vedtak til mennesker med nedsatt funksjonsevne og behov for sammensatte helse- og omsorgstjenester. Saksbehandling av søknader knyttet til tjenesten psykisk helse og rus. Behandling av klager inngår i saksbehandlingsoppgavene
- Oppfølgingsansvar for støttekontakter, avlastere, omsorgslønnsmottakere personlige assistenter (BPA) og alt arbeid knyttet til sysselsettingstiltak og tilsyn ved kjøp av plasser/tjenester
- Leder for koordinerende enhet (KE)
- Bidra i arbeidet med internkontroll, tilskuddssøknader, rapporteringer, planarbeid og budsjettarbeid
Kvalifikasjoner og krav
- Vernepleier, eventuelt annen relevant helse- og/eller sosialfaglig høgskoleutdanning
- Videreutdanning i psykisk helsearbeid og/eller rusforebyggende arbeid
- Saksbehandlingskompetanse
- Gjerne erfaring fra kommunehelsetjenesten
- Evne å tenke tidlig innsats med nye løsninger
- God veiledningsevne, kommunikasjonsferdigheter og god skriftlig framstillingsevne
- Kunnskap i aktuelt lovverk
- Beherske bruk av vanlig IKT- programvare og aktuelt kartleggingsverktøy
- Personlige egenskaper med vekt på både samarbeid og selvstendighet
- Godt humør, omgjengelig, fleksibel og serviceinnstilt
- Evne til å arbeide systematisk, effektiv og løsningsorientert
- Førerkort og disponere egen bil i tjenesten
Søknad
Elektronisk søknad på www.andebu.kommune.no/soknad. Arkivsaksnummer 15/2303 må påføres søknaden. Kun søknader som kommer inn via vårt elektroniske søknadssenter vil bli behandlet. Vitnemål og attester medbringes på intervju.
Om arbeidsgiveren
- Nettverk: Facebook
- Sektor: Offentlig
- Sted: ANDEBU SENTRUM 1, 3158 Andebu
- Bransje: Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: Saksbehandler
Nøkkelord
vernepleier
- FINN-kode 68989630
- Sist endret