Controller som skal lede vår økonomi avdeling søkes
- Arbeidsgiver
- Proffice
- Stillingstittel
- Controller
- Frist
- 30.09.2015
- Ansettelsesform
- Fast
Kjell Foss AS er en av landets største sprengningsentreprenører med nærmere 50 års historie og erfaring. Selskapet ble etablert i 1966 av Kjell Foss. Selskapet består i dag av flere bedrifter som tilbyr og utfører sprengningsoppdrag over jord i hele landet. Hovedkontoret er i Ramnes som er sentralt beliggende i Vestfold fylke. Kjell Foss AS er et heleid familiedrevet selskap med ca. 90 ansatte. Kjell Foss AS er medlem av bransjeforeningene MEF. og Norsk Bergindustri. Vi har nært samarbeid med leverandører og konsulenter innen fagene boring og sprengning.
Selskapet er inne i en fase hvor vil vil fortsette å styrke og effektivisere vår organisasjon i takt med de målene vi setter for selskapet. I den sammenheng søker vi nå etter en Controller.
Selskapet Kjell Foss er satt sammen av flere bedrifter. I stillingen som Controller vil du ha kontroll ansvaret for lønnsomhets- overvåkingen for alle vår virksomheter, og vil således arbeide tett med selskapets ledelse. Stillingen inngår i avdeling for økonomi og rapporterer til selskapets Daglig leder. I strategiske spørsmål vil du være en viktig sparringspartner og støttespiller for selskapets ledelse. Du vil ha det overordnede økonomiske ansvaret og personalansvar for administrasjonen bestående av ca. 4 ansatte.
Sentrale oppgaver:
- Ledelse av administrasjonsavdelingen
- Utarbeide analyser og rapporter til beslutningsstøtte
- Budsjettering og prognosearbeid
- Analysere og skape innsikt i selskapets virksomhet. Avdekke sentrale faktorer som påvirker selskapets soliditet.
- Kontroll og oppfølging av kostnads utvikling i våre prosjekter og bedrifter.
Vi søker kandidat som:
- Ønsker utvikle en moderne økonomifunksjon.
- Klarer å se muligheter og løsninger, og skape forretningsorienterte modeller.
- Evner å samarbeide, bygge relasjoner og kommunisere med ulike type mennesker med forskjellig bakgrunn.
Formell kompetanse:
- Høyere økonomisk utdannelse.
- Minimum fem års relevant arbeidserfaring.
- God regnskapsforståelse.
- God norsk skriftlig og muntlig fremstillings evne.
- God IT-forståelse
- Har svært god erfaring med bruk av Excel, Visma Global, Dokumentsenter og Visma Lønn
Personlige egenskaper:
- God forretningsforståelse.
- God energi og arbeidskapasitet.
- Omgjengelig, god relasjonsbygger med gode kommunikasjonsegenskaper.
- Endringsvillig, innovativ og løsningsorientert.
- Samvittighetsfull, med høy gjennomføringsevne og fokus på leveranse.
- Analytisk anlagt, nøyaktig og strukturert.
Vi tilbyr:
- En spennende nyopprettet stilling i et selskap i vekst
- Stilling med gode påvirkningsmuligheter
- Nyetablert stilling med gode påvirkningsmuligheter.
- Sentral person som vil være med på å bygge og forme en effektiv og profesjonell økonomi/ administrasjon funksjon
- Gode lønn, pensjon- og forsikringsmuligheter
- Et levende og uformelt arbeidsmiljø
- Bli del av et selskap som setter sine ansatte høyt med fokus på ansattes trivsel og fleksibilitet i arbeidsdagen.
Hvis du har spørsmål om stillingen ta kontakt med Bedriftsrådgiver Per Christian Stenberg. Tlf 40021525/ mail : per.christian.stenberg@proffice.no
Om arbeidsgiveren
Som Nordens bemanningsspesialister siden 1960 arbeider Proffice fremgangsrikt med Rekruttering, Personalutleie, samt Karriere & Utvikling. For å løse våre kunders behov på beste måte, har vi spesialisert oss innen utvalgte yrkes- og virksomhetsområder. Proffice driver utviklingen mot et mer fleksibelt og moderne arbeidsmarked. www.proffice.no
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Per Christian Stenberg
- Stillingstittel
- Bedriftrsrådgiver
- Telefon
- 40 02 15 25
- Nettverk
- LinkedIn Twitter
- Kontaktperson
- Per christian
KILEVEIEN 77, 3175 Ramnes