Økonomisjef
- Arbeidsgiver
- Grue kommune
- Stillingstittel
- Økonomisjef
- Frist
- 20.03.2014
- Ansettelsesform
- Fast
Sentral stilling i rådmannens strategiske ledelse
Stillingen som økonomisjef i Grue kommune er en del av rådmannens stab og inngår i rådmannens strategiske ledergruppe. Du vil opptre med delegert myndighet fra rådmannen og få ansvar for økonomi- og stabsfunksjonene i en organisasjon i endring med ca. 450 ansatte.
Som vår nye økonomisjef vil du ha et overordnet ansvar for budsjett- og økonomiarbeidet i kommunen og være sentral i strategisk og langsiktig økonomisk planlegging. Dine hovedoppgaver vil være løpende økonomistyring, budsjettering, årsoppgjør, finansforvaltning og likviditetsstyring. Økonomiske analyser og resultatrapportering både internt i organisasjonen og til politisk ledelse vil være en viktig del av arbeidet. Du vil også bli involvert i den videre prosessen med omstilling og effektivisering av organisasjonen. Det forventes også at du vil bidra aktivt til videreutvikling av styringssystemer, og tilby oppfølging og faglig støtte til linjelederne. Du vil som økonomisjef og stabsleder ha leder- og personalansvar for de ansatte i Rådmannens stab. Grue kommune er deltager i et interkommunalt IKT-samarbeid (Hedmark IKT). Som økonomisjef vil du ha en sentral rolle i kommunens strategiske IKT-utvikling.
Kommunen ønsker en økonomisjef som har:
- Analytisk og strukturert arbeidsform
- Strategisk og helhetlig tenkning og organisasjonsforståelse
- Gode samarbeids- og lederegenskaper
- God fremstillingsevne – muntlig og skriftlig
- Tydelig og med god gjennomføringsevne
- Evne til både å jobbe selvstendig og i team
- Bred erfaring fra økonomiområdet
- Kjennskap til kommunal organisering og styring
- Høyere økonomifaglig utdanning, gjerne på masternivå
Vi ser gjerne at du har videreutdanning innen økonomistyring og/eller offentlig administrasjon. Kjennskap til kommunal forvaltning, lov- og avtaleverk vil være en fordel. Vi forutsetter at du har en solid faglig plattform. Ledererfaring er en fordel.
Ta gjerne kontakt med kommunens rådgiver, Ivar Aslaksrud, UtviklingsPartner AS på tlf. 64 91 57 25 / 930 30 194, eller rådmann Turid J. Bjerkestrand tlf. 62 94 20 05 / 900 51 921.
Forespørsler om stillingen blir behandlet konfidensielt, om ønskelig også overfor vår oppdragsgiver frem til søknadsfrist. Lønn, tilsettingsform og andre vilkår etter avtale. Vil du vite mer – besøk våre hjemmesider www.grue.kommune.no. Her vil du finne bred informasjon om kommunens organisasjon, det kommunale styringssystemet, tjenestetilbudet til befolkningen, prioriterte satsingsområder og budsjett, strategier og planer for framtidig utvikling.
Kortfattet søknad vedlagt CV merket med “Økonomisjef” bes sendt som e-post til utviklingspartner@upk.no snarest og senest innen 20. mars 2014. Vitnemål og referanser tas med til intervju.
Om arbeidsgiveren
Her er det levedyktige lokalsamfunn med et variert næringsliv, hovedsakelig basert på primærnæringer. Det bor ca. 5000 innbyggere i kommunen med tettstedet Kirkenær som kommunesenter. Vi lever en køfri tilværelse og setter trivsel og miljø i høysetet. Vi tilbyr allsidige og spennende kulturopplevelser, et godt service- og tjenestetilbud og gode oppvekst- og levevilkår. Frodig natur innbyr til et rikt friluftsliv, jakt og fiske. Det er 30 min. til Kongsvinger og innen en drøy time når du landets hovedflyplass. Her finnes alle muligheter for å leve ”det gode liv”.
- Sektor
- Offentlig
- Lederkategori
- Leder
- Sted
- 2261 Kirkenær
Nøkkelord
Økonomisjef, økonomi, budsjett, finansforvaltning, IKT
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Ivar Aslaksrud
- Stillingstittel
- Kommunens rådgiver fra UtviklingsPartner AS
- Telefon
-
64 91 57 25
93 03 01 94
- Kontaktperson
- Turid J. Bjerkestrand
- Stillingstittel
- Rådmann
- Telefon
-
62 94 20 05
90 05 19 21
2261 Kirkenær