SOLGT

Yamaha FZS600 Fazer A2

Pris 33 000 kr
Omregistrering
Ikke oppgitt (avgifter)
Årsavgift
Les mer
Km.stand
67 000 km
Årsmodell
1999
Tilstand
Brukt
Effekt
48 hk
Slagvolum
600 ccm
Vekt
190 kg
Type
Sport
Farge
Gull

Beskrivelse

Hei godtfolk!

Da er tiden inne for å begynne å tenke på å selge godsykkelen, min kjære Yamaha FZS600 Fazer som har fulgt meg nå i to sesonger mens jeg har hatt A2-sertifikat. Jeg kjøpte sykkelen i midten av juni 2014.

Sykkelen er registrert etter de nye A2-reglene som kom i 2013, som vil si at den yter 48hk kontra 34hk som var kravet før. Jeg nedregistrerte den i juli 2014. Strupesettet er fortsatt montert, og har ikke vært demontert. Dette er fire skiver som ligger i innsugstraktene mellom forgasser og sylindertopp.

Sykkelen har fått en rekke oppgraderinger i mitt eie:

- Skiftet olje og filter hver 6 000km.
- Nytt drev foran
- Nytt drev bak.
- Shorthendler i sykkelens farge (originalhendlene følger med)
- Delkevic 350mm slipon (originaleksos følger med.)
- Nytt framdekk Michelin Pilot Road 3 (montert august 2015)
- Nytt bakdekk Michelin Pilot Road 3 (montert i april 2015)
- Nye skruer til vindskjerm foran (i sykkelens farge)
- Nyoverhalte kalipere foran begge sider. (alle støvringer og tetninger byttet)
- Montert hugger bak
- Ny sotet LED-baklykt (E-merket, så her er det ingenting å frykte) Originallykten følger med.
- Nedregistrert fra 70kw til 35kw (96 til 48HK) som mellomtung motorsykkel (ombyggingen ble gjort på Yamaha Vinterbro)
- Montert 12v USB-lader under sal
- Forgasserne ble synkronisert og justert i forbindelse med ombyggingen til mellomtung. Dette ble gjort av Yamaha merkeverksted på Vinterbro.

Sykkelen bærer preg av å være godt holdt, men det er selvfølgelig litt bruksslitasje på den etter 16 år på norske veier. Det er montert fullkåper på sykkelen som jeg aldri før har sett på noen annen Fazer. Disse har noen merker i seg. Så skal du ha disse 100% så ville jeg nok lakkert opp disse igjen, og det koster ikke rare biten.

Sykkelen er utrolig lettkjørt og god å kjøre. Man sitter i en behagelig oppreist sittestilling som gjør at sykkelen føles veldig lettmanøvrert. Ventiljsjekk sist på 48 000. Simmeringer i forgaffel er også blitt byttet. Ellers har den fulgt vanlig vedlikehold.

Det er ingenting jeg vet om som ikke fungerer på sykkelen. Alt av lager virker bra, og det er ingenting jeg kan komme på som bør gjøres med det første, bortsett fra at kjølevæska bør byttes neste sesong, samt at det er litt punktstrekk i kjedet.

Bakdekket har fortsatt masse mønster igjen, og ble byttet i våres. Har vel gått ca 6 000km siden dette. Forhjulet er spell nytt, så det har fortsatt full mønsterdybde.
Begge drev ble byttet under vinterlagring i vinter. Bremsevæske foran og bak ble byttet i forbindelse med overhaling av bremsekalipterne foran nå i høst.

Jeg har også fullt koffertsett til sykkelen, samt bagster tanktrekk som følger med. Koffertsettet består av tre kofferter. Jeg fikk dessverre ikke med Bagstertankveska, kun trekket da jeg kjøpte sykkelen.

Jeg har hatt en miniservice på sykkelen hver fredag helt siden jeg kjøpte den. Her har jeg sjekket nivået på alle væsker, vasket og tørket sykkelen, vasket og renset kjede samt smurt dette opp. Jeg har også målt kjedeslakk (skal ligge mellom 30-45mm) og lufttrykket i dekkene (2,25 bar foran, og 2,9 bar bak). Pilotroad 3 dekket som satt på sykkelen da jeg kjøpte den fikk forrige eier 18 000km ut av.

Jeg har ikke kjørt sykkelen med veskesettet på, så jeg kan ikke uttale meg om hvordan det føles, men forrige eier sa at sykkelen ble veldig stabil med dette settet. Som sagt, ikke vet jeg for jeg har ikke kjørt den med det.

Sykkelen har vært lagret innendørs i min private garasje hele tiden mens jeg har hatt den. Det gjaldt også vinterlagringen i fjor. Jeg har kjørt sykkelen i all slags vær på sommerhalvåret, og kan bekrefte at den går like bra i regnvær som det den gjør på en flott solskinnsdag.

Sykkelene lekker ingen verdens ting, og har ikke gjort det den tiden jeg har eid den. Lite bensin bruker den også. 0.43-0.5l pr. mil på blandet er det den pleier å ligge på målt på pumpa ved normal kjøring. Ved mye pådrag osv vil den selvfølgelig bruke er bensin. På en tank (mellom 180,- og 200,-) pleier jeg å komme ca 30-35 mil.

Jeg har påkostet sykkelen mye penger i mitt eie, og håper den kan få nyttegjøre videre hos noen som ønsker seg mellomtunglappen til neste år. Selges kun grunnet at jeg har kjøpt meg en Suzuki TL1000S som jeg skal ta i bruk fra neste sesong.

Sykkelen har per i dag gått 67 000km, som ikke er mye når man fordeler det på 16 år. Sykkelen hadde gått 59 000km da jeg kjøpte den i juni 2014. I snitt har sykkelen gått 4200km i året.

Grunnen til at jeg ikke velger å registrere denne tilbake til fulleffekt og fortsette eierskapet er fordi jeg har lyst til å gi noen unge der ute en mulighet til å kjøpe en mellomtung sykkel som ikke ruinerer lommeboka. Det meste av sykler registrert etter de nye reglene er flett nye, og koster fra 90 000,- og oppover. Jeg har valgt å sette prisen på denne til 33 000,-, da jeg mener den er verdt det. Rett og slett fordi jeg kjøpte den for 40 000,- i fjor, bygde den om til mellomtung for 6 000,- og har deretter påkostet den masse penger i dekk, eksos og det andre som står listet opp.

Forsikringsmessig kommer også denne sykkelen veldig gunstig ut. 4900,- i året er det jeg har betalt for delkasko hos Gjensidige, og dette uten at den ligger inne med halv effekt. Ser også at Storebrand har begynt med en egen A2-forsikring for unge.

Sykkelen er rimelig lettskrudd, og for den som har lyst til å lære seg litt uten å måtte bryte garantier osv er jo dette en ypperlig sykkel.

Sykkelen er klar til nye eventyr med ny eier. :-)

Sykkelen er selvfølgelig helt fri for økonomiske heftelser, og det foreligger ingen mangellapp.

Gleder meg til å høre fra deg! Det er selvfølgelig lov å komme med et realistisk bud.

Grunnet flytting hadde det vært greit om den ble solgt før vinteren, så jeg slipper å ha den på lagring på jobb.

Utstyr

  • 12V uttak
  • Effektanlegg
  • Ekstra kåper
  • Midtstøtte
  • Sidevesker
  • Tankpad
  • Tanktrekk
  • Toppveske
  • Vindskjerm

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Du må være logget inn for å se profilen

1361 Østerås

Annonseinformasjon

FINN-kode 63736895
Sist endret 11. okt. 2015 22:40

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.