SOLGT

Cagiva Raptor

Pris 28 000 kr
Omregistrering
Ikke oppgitt (avgifter)
Årsavgift
Les mer
Km.stand
21 000 km
Årsmodell
2006
Tilstand
Brukt
Effekt
15 hk
Slagvolum
125 ccm
Vekt
125 kg
Ant. eiere
3
Reg.nr
sz7834
Type
Lett MC
Farge
Rød

Se kjøretøyopplysninger Åpnes i nytt vindu

Sjekk heftelser på sz7834 Åpnes i nytt vindu

Beskrivelse

Da var det dessverre på tide å selge babyen min :( Dette grunnet overgang til A2 og bil. Dette er en spesiell og sjelden sykkel, som det helder ikke er mange av i Norge. Cagiva Raptor er basert på sitt mer kjente søsken, Cagiva Mito. De deler mange komponenter. Dette gjør Raptoren til en meget bra allrounder. Da Raptoren er sportslig, komfortabel og mer praktisk enn Mito.

Da Cagiva lagde denne sykkelen kjørte de på med masse deler fra kjente produsenter. Sykkelen er spekket av kvalitetsdeler, som bla 320mm bremseskive i front med brembo sine 2stemplede kaliper. Dette gir sykkelen veldig bra bitt, følelse og bremsekraft. Framdemperen er av merket Marzocchi, et også veldig kjent merke, som leverer deler til større merker og store sykler, som ducati, Mv.Agusta osv. Bakdemperen er en sacsh demper, som er justerbar. Dette er også et merke som bla Ducati benytter seg av. Som dere skjønner er dette en fullblods italiener. Cagiva Raptor er også designet av samme mann som designet den kjente Ducati Monster. Sykkelen er meget god å kjøre, styringen er presis, og sykkelen er veldig forutsigbar. Samtidig som at dette er en sportslig sykkel, er den meget komfortabel og jeg har vært på flere langturer til bla Oslo, og Bergen(fra Ålesund) 160+++mil på en helg er ingen problem på denne sykkelen her. Dette er også en 2-takter som gjør at dette er en sprek sykkel. Sykkelen er også påkostet mye(har kvitteringer på 30.000 på litt over to år i mitt eie)Dette viser igjen. Motoren er også nyoverhalt på verkstedet Haugen Motor (som fohandler og er merkverksted til Vespa, Aprilia og Moto Guzzi)

Sykkelen har blitt veltet en gang, dette var i fjor sommer, da noen på ferja slo døra i sykkelen slik at den tippet inntil skroget på ferja. Men dette ble ordnet på forsikringen, og utbedret(dette viser ikke) Sykkelen er ukentlig vasket, og polert minimum en gang i mnd. Kjørt så lite i regn som mulig og bare brukt sommerhalvåret. Det er jevnlig blitt byttet gir-olje(Agip/eni eller castrol helsyntetisk), og som forbruksolje(2t-olje )er det bare blitt benyttet Agip/eni, castrol eller motul (rød).
Stempelet ble byttet på 16.000km (sitter nå i et wossner stempel) slik servicemanualen tilsier. Da ble det selvfølgelig også byttet nålelager, stempelringer og pakninger tilhørende, i tillegg følger det med et wiseco stempel som ikke er innkjørt enda. Det er byttet gassgrep(selvfølgelig også på venstre side), til de samme gassgrepene Ducati Corse benytter seg av på bla WSB syklene sine, barend mirror følger med(er dette jeg har brukt, kan få bilder om ønskelig), blinklys er også byttet. En mer komplet liste(ikke alt som er byttet men nesten):
Led-blinklys
Speedometerwire
Speedometerdrev
Nytt innsug
Ventilhetter
Bellypan
Ducati Corse grips
Kjede(nå sitter det på regina kjede)
Nye drev(følger med et ekstra drevsett med annen utveksling som nesten ikke er brukt. Alle drev er renthal drev)
Clutch-hus med tilhørende drev
Balanseakselen
Motorforinger
Oljepumpe
Motorlager(rotek lager, C3)
Fullt Athena pakningssett til motoren
Eksosflens
Bremseklosser(fremme og bak)
Hjullager framme og bak
Dempertetning
Støvtetning til demperen
??. Listen fortsetter.

Alt av slitedeler er byttet( bremseklosser, drev, kjede, dekk osv) Alt av væsker er skiftet(kjølevæske, bremsevæske, gir-olje, gaffel-olje) Framgaffelen ble nå i månedsskiftet mars/april overhalt hos Haugen Motor, da simmringen i høyre gaffelben var gåen. Det ble også midt i fjorårssesongen byttet dekk, og det sitter nå Michelin Pilot Power 2ct(myke på kanten og harde på midten for best mulig levetid og grep) både fremme og bak, mye dekk igjen, batteriet er også nytt. Alt av originale bøker medfølger sykkelen, bortsett fra service-heftet, dessverre da dette ikke medfulgte da jeg kjøpte sykkelen. Men som sagt er motoren i god stand og nyoverhalt. Samtidig som de ble montert nye dekk kjøpte jeg et effektanlegg til sykkelen(Jolly Moto) dette gjør at sykkelen går mye bedre, men jeg har ikke kjørt mer enn ca 5000km med dette da den bruker en del mer bensin, og den bråker mer. Men dette kan medfølge om ønskelig(dyser medfølger også). Alt av deler som er byttet, både originale og uorginale, brukte og ikke brukte følger med, depotstøtte kan også medfølge.


Dette er en meget kjøreglad motorsykkel med mye liv igjen på tross av årsmodellen(2006 er årstallet å gå etter om du vil ha en skikkelig to-takter pga utslippsregler som trådte i kraft i starten av 2007). Så om du vil ha en morsom, sprek, kjøreglad, pen, komfortabel men samtidig sportslig og trofast sykkel er dette sykkelen for deg. Ta gjerne kontakt om det er noe du lurer på. Men jeg ser helst at du tar kontakt via mail/sms da jeg går skole og jobber så kan jeg helder ringe deg tilbake. Ser fram til en hyggelig motorsykkel-prat :) (scooter og skinndress, alpinestars Octane2-delt kan medfølge mot et lite pristillegg. Bilder kan sendes om ønskelig)


Prisantydningen er satt til 28000,- Men er bare å komme med bud

Mvh Jørgen.

Utstyr

  • Effektanlegg
  • Ekstra kåper
  • Tankpad

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Du må være logget inn for å se profilen

Mjelthaugvegen 21, 6098 Nerlandsøy

Annonseinformasjon

FINN-kode 47677211
Sist endret 27. apr. 2014 20:34

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.