Yamaha XT600E
- Omregistrering
- Ikke oppgitt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Km.stand
- 40 000 km
- Årsmodell
- 1996
- Tilstand
- Brukt
- Effekt
- 45 hk
- Slagvolum
- 600 ccm
- Vekt
- 160 kg
- Reg.nr
- KJ8529
- Type
- Offroad/Motard
- Farge
- sort/gul
Beskrivelse
Spesiell Yamaha XT600E
Sykkelen er løftet opp med gaffelforlenger foran og strukket bakdemperen til det ytterste bak ,
og er i dag mye høyere en standard XT600E.
Passer fint for litt høye personer . Men kan allikevel raskt justeres ned igjen.
Gode for og bak dekk . Følger og med et nytt og større bakdekk.
Skiftet hjullager foran og bak og overhalt kalippere . Forholdsvis nye
bremseklosser.
Styret er løftet ca. 10 cm. og bredded ca.10cm. på hver side.
Det er montert lengre vaiere og bremseslanger foran for å tillpasse heving og bredding.
Det følger med 3 eksospotter till sykkelen . 2 effekt potter + original
potte. Den ene efektpotten kan man justere utblåsingen på .
Ved moderat utblåsing går sykkelen godt og lyden er helt grei .
Ved maks åpning går sykkelen merkbart bedre .Men lyden er da deretter. .
Det er montert oljetermometer på sykkelen . Dvs. Skiftet ut original
peilepinn foran bensintanken med peilepinn/lokk med termometer.
Veldig greit å holdet kontroll med temperaturen på motoren . Gir og
signal hvis oljenivået er for lavt ved at oljen ikke når opp till
termometeret og tempen faller drastisk.
Det følger og med 2 fordrev til sykkelen . Et offroad drev på 14 tenner
og et langturdrev på 16 tenner.
Batteriet er forholdsvis nytt.
Det følger med en låspar toppboks
Sadelen er nytrukket.
Det følger med en forsterket bunnplate til motoren , større tank og større og kraftiger forrgaffel som er overhalt.
Støtten er forlenget og tilpasset høyden på sykkelen.
Sykkelen er i god stand og etter min mening en fantastisk grussykkel. Med de dekkene som er på nå føler man seg tryggere på grus enn på asfalt .
Bruker man det minste drevet som og er påmontert idag. Kan man kjøre så sakte man bare vil offroad og alikevell ha turtall og kraft på motoren.
Bruker man det største drevet , så blir det en langløpt sykkel med god avstand mellom girene , Og kan omtrent kjøres så fort man bare vil uten å føle at man presser motoren på turtall .
Et par småting kan allikevel nevnes .
Jeg har montert grease nippel i styrehodet for lettere smøring ,
men ikke skiftet styrelager .
Men merket på siste tur en litt uregelmsessighet i styret.
Kjøper må ta høyde for at styrelageret kanskje må skiftes. Lager kan følge med.
Det er og en liten tekknikk med i svitchen. Det har vært siden jeg
kjøpte sykkelen og har ikke noe praktisk betydning .
Men ny svitch er kjøpt inn og følger med.
Det er en liten ulyd i startmotoren . Men har vært så lenge jeg har hatt
sykkelen .
Overhalingsett for startmotoren er kjøpt inn og følger med.
Sykkelen selges av helsemessige årsaker.
Sykkelen står i Hedalen i Valdres.
Andre sykler som og skal selges.
Suzuki Cavalcade 1400 1987 mod.
Kavasaki Z1300 1982 mod. Prosjekt 90% ferdig
Boss Hoss 5,7 liter 1995 mod. Prosjekt 80% ferdig
Utstyr
- Bagasjebrett
- Hendelbeskyttere
- Toppveske
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.