Velkommen til Bil Invest Oslo AS

Inaktiv

Ford

Shelby Series1 4,0i-V8 Roadster,324HK,Meget pen,Lav KM.

Totalpris 1 190 000 kr
Modellår
1999
Kilometer
17 498 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin

Beskrivelse

Fantastisk kjøremaskin! - Helt Original 1999 Shelby Series1 Roadster 4,0i V8 (324 HK), med 6-trinns manuelt gir, Aircondition, sportskinn mm. - NB: Bilen er egenhendig signert av Carroll Shelby på begge sider.

 

NB: Dette er den eneste bilmodellen Shelby American har bygget 100% fra "topp til tå". - Shelby Series1 er å regne som en moderne AC-cobra. - Bilen har en egenvekt på kun 1.360 kg. Den har rør-rammechassis i aluminium bestående av firkantprofiler og Honey-Comb paneler. - Karosseriet er helprodusert carbonfiber.  -  Motor: Shelby/Oldsmobile Aurora 4,0i-V8 i aluminium med doble overliggende kamaksler pr. cylinderbank og 32 ventiler. Bilen kunne også bestilles ny med Shelby/Vortec kompressor. Effekt: 324 HK uten kompressor, og 525 HK med kompressor.

 

Versjonen med kompressor var ved lansering verdens raskeste serieproduserte bil med en akselerasjon fra 0-100 Km/h på under 3,5 sekunder. - Uten kompressor må det legges på et lite sekund. - Dette er en bil med høy prestanda.

-----------------------

- Girkasse: ZF/Roy Butfoy 6-trinns manuelt gir.

- Hjuloppheng: Shelby American med Corvette C4 A-armer i smidd aluminium. - Fjæring med justerbare coilovers.

- Bremser: Shelby American/Baer 13`skiver med 4-stemplede bremsecaliptere. Bilen har ikke ABS-bremser.

- Felger: 3-delte Speedline 10x18` framme og 12X 18` bak.

- Dekk: 285/30-18` framme og 335/30-18` bak.

- Lakk: PPM Oldsmobile silver.

- Topphastighet: over 280 Km/h.


- Shelby American hadde som mål å kunne produsere 500 enheter av Series1 Roadsteren, men produksjonen stoppet på kun 249 eksemplarer. - Dette er bil: #151, og kun denne, og en bil til har funnet veien til Norge.


NB: Bilen ble importert fra USA, og førstegangsregistrert i Norge 27. mars 2008. - NB: Prisforlangende inkluderer alle avgifter, og den kan således leveres raskt på norske skilter.


NB: Kjørelengden er kun 10.876 Miles eller 17.499 KM. - En hel mappe med grundig dokumentasjon følger med. I tillegg er denne bilen omtalt i flere blader med god bildedokumentasjon, som også er med. - Alle 3-sett originale nøkkelsett følger med.

 

NB: Bilen har gjennomgått en omfattende "Tef-Car" lakk-forsegling. Denne type lakkbehandling anbefales på det sterkeste for alle autofile som er ekstra glad i sitt kjøretøy. - Her er lakken så blank at det nesten virker som om en kan "se inn i den".

 

Litt historikk:
----------------

Shelby Series 1 was a high-performance roadster designed by Carroll Shelby and produced by Shelby American.

It was powered by Oldsmobile's 4.0 L L47 Aurora V8 DOHC engine. It has 320 hp (324 PS) at 6500 rpm, 290 lb·ft (390 N·m) at 5000 rpm and will do 0-60 mph (0–96 km/h) in 4.4 seconds and records 12.8 seconds in the quarter mile at 112 mph (180 km/h). Top speed is 170 mph (273.5 km/h) (15 mph (24 km/h) faster than the 427 Shelby Cobra). The 1998 car weighed 1,202 kg (2,650 lb).

The Series 1 is the only car ever designed and engineered by Carroll Shelby from a clean sheet of paper, and built from the ground up. All other Shelbys are re-engineered models produced by other manufacturers and modified by Shelby.

Prior to production of the Series 1, significant costs were incurred in testing and certification required to conform to 1999 Federal Motor Vehicle Safety Standards. Once completed, a total of 249 production Series 1 were constructed by Shelby American, Inc., all as 1999 models.[1]

During production, Venture Corporation purchased Shelby American, Inc. The purchase included the Series 1 model, but not the rights to produce the "Continuation Series" Shelby Cobras. In 2004, after a subsequent bankruptcy by Venture Corporation (unrelated to the acquisition of Shelby American), Carroll Shelby's new company, Shelby Automobiles, Inc.., purchased the Series 1 assets for pennies on the dollar. Included in the asset purchase were enough components to produce several more complete Series 1's.

Because the 1999 Federal Motor Vehicle Safety Standards certificate had expired, and the cost to re-certify the car was prohibitive, all Series 1's produced after that date were completed as "component cars" and delivered with no engine or transmission. Those "component car" models built in 2005 are identified with a seven digit vehicle identification number (VIN) and were designated with a CSX5000 series serial number. The original 249 were production cars with a seventeen digit VIN.

A lot of the interior components came from General Motors, such as a Monsoon premium sound system, an A/M-F/M cassette player and CD player radio from Buick, an instrument cluster and climate controls from Pontiac, and a few other parts.

Technical specifications[edit]

The Series 1 was produced in both supercharged and normally aspirated versions (but supercharger was optional). Supercharged cars were also outfitted by the factory with larger brakes and a heavy duty clutch. Performance is in the "supercar" category with a 0-60 time at 3.2 seconds. Nicely optioned, Series 1 had power steering, power disc brakes, factory air conditioning, power windows, and an AM/FM/CD audio system. The convertible top folded away out of sight in a compartment located behind the cockpit. Some component cars were sold as a roadster with no convertible top.

The Series 1 had dual wishbone suspension with coil-over remote reservoir dampers mounted inboard, and actuated by "rocker arms". The engine was mounted completely behind the front axle and drove a drive shaft supported in a "torque tube" that spun a 6 speed ZF trans-axle specially modified for the Series 1. The chassis was made of extruded and formed 6061 aluminum. It was welded together and then post-heat-treated for maximum strength throughout. Then aluminum honeycomb panels specially designed were bonded into the floor boards and rocker panels for added structure and stiffness. The body panels were carbon fiber and fiberglass laminate. The engine, torque-tube, trans-axle, and damper mounts were all rubber-isolated from the frame. The supercharged prototypes produced near 600 bhp and 530 lb·ft (720 N·m) of torque. The Goodyear Eagle F1 tires were based on an IMSA racing "rain tire" that had been used for the "show car" model. Goodyear built custom tires for the car.
----------------------------------------------

 
- DETTE ER EN BIL "NABOEN" GARANTERT IKKE HAR MAKEN TIL!


- Bilen fungerer utmerket, og den gode dype V8-lyden, et utslipp fra hver "V", forsterker kjøreopplevelsen ytterligere. - Den likes av "folk flest" i alle aldersgrupper, "snur hoder" og sprer glede hvorenn den ferdes.


Bilen egner seg perfekt til daglig bruk og cruising vår, sommer og høst. - NB: Dette eksemplaret vil også garantert stå langt fremme i "premiekøen" på enhver bilutstilling i denne årsklassen.



NB: Kun visning etter forhåndsavtale med selger.



"DRIVE AN AMERICAN ICON", en bil enhver entusiast kan være stolt av å eie!



FINANS / INNBYTTE / GARANTI



Vi holder til i Breivollveien 25 på Alnabru i Oslo. - Du finner oss opp rampen rundt hjørnet i Staples bygget vis a vis Toyota Bruktbil senter.


Vi tar forbehold om feil i våre annonser og vi ber deg derfor spesifikt sjekke utstyr eller ringe oss for å forsikre deg om noe utstyr som er viktig for deg. Dette da vi ikke dekker utstyr eller tilbehør som er feil listet i våre annonser.


- Bil Invest Oslo AS har alltid et meget godt utvalg av pene brukte biler til riktige priser. Kom gjerne innom for en hyggelig bilprat i et autofilt miljø. Våre erfarne salgskonsulenter hjelper deg gjerne med finansiering fra null kontant gjennom vårt samarbeid med Sparebank 1 Finans Østlandet, Santander Consumer Bank, Gjensidige Bank , DNB Bank ASA og AS Financiering.

Spesifikasjoner

Omregistrering
1 649 kr (avgifter)
Pris eks omreg
1 188 351 kr
Årsavgift
Les mer
Garanti
3. MND 50/50 garanti.
Garanti
3 mnd
Vedlikehold
Servicehistorikk
Farge
Sølv
Fargebeskrivelse
Sølvgrå Metallic
Interiørfarge
Pent to-farget sportsinteriør i sort og grått skinn
Hjuldrift
Bakhjulsdrift
Effekt
324 Hk
Sylindervolum
4 l
Vekt
1 340 kg
Antall seter
2
Karosseri
Cabriolet
Antall dører
2
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil
Reg.nr.
BR54943
Chassis nr. (VIN)
5CXSA1811XL000151

Utstyr

  • CD-spiller
  • El.vinduer
  • Elektriske speil
  • Farget glass
  • Interiør sport
  • Kurve/tåkelys
  • Lakkerte utvendige speil
  • Lettmet. felg sommer
  • Manuelt klimaanlegg
  • Metallic lakk
  • Midtarmlene
  • Radio FM
  • Regulerbart ratt
  • Sentrallås
  • Servostyring
  • Skinninteriør
  • Skinnratt
  • Skinnseter
  • Sommerdekk
  • Startsperre
  • Turteller

Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler

Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Breivollveien 25, 0668 Oslo

Annonseinformasjon

FINN-kode 57251406
Sist endret 13. aug. 2020 20:53
Referanse 2196

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.