Video
Utløpt

Ford Mustang

"Eleanor Shelby GT500" Open track

Modellår
1967
Kilometer
5 000 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin

Beskrivelse

Sjelden mulighet til å realisere drømmebilen! Denne er godkjent med Norske skilter.
Alle som har sett Gone in 60 seconds med Nicklas Cage og Angelina Jolie vet hva dette er, og har sannsynligvis en 1967 GT 500 (Eleanor) rimelig langt oppe på ønskelisten.

Jeg kjøpte bilen min hos en bilinteressert filmregissør i Beverly Hills 90210 i 2012. Han fikk bilen bygget i 2004, og den er gjennomført etter hans ønske. Det ble beholdt litt mer av Carroll Sheby`s originale 1967 design enn hva filmbilen har. Dette sees kun av et trent øye. Bilen har blant annet 67 GT500 panser, og luftinntak, noe jeg synes den virkelig kler. Grunnen til dette valget forklarte han slik " I built the car as the ultimate Mustang. It's really based on a GT500 with the Eleanor bumper, arch extensions and side skirts. I think that's much cooler than the Eleanor movie car look and more aggressive. The car was actually built using Shelby parts, as opposed to movie replica parts because the quality was so much better. So, you'll see the headlight buckets, for example, are original extended Shelby items, not some crappy one piece movie knock off! " Classic recreations som brygger slike biler i USA, har også valgt å bruke shelby sine luftintak på sine biler: http://www.classic-recreations.com . Problemet med classic recreations sine bygg er at de blir definert som nye biler av biltilsynet i Norge, og blir derfor ikke godkjent siden de ikke oppfyller dagens krav til nye biler. Om de kunne registreres ville prisen med Norske skilter begynne på ca 1.200.000,- og oppover.

Bilen min er bygget på en original 1968 fastback som var levert med manuell kasse og en tilsvarende 302 motor da den var ny. Dette er en såkalt open track car som det ble satt veltebur i allerede i 1968, og av denne grunn er den bygget for å fremstå som en fullblods racerbil og ikke en cruiser. Det er derfor ikke tatt noe hensyn til støyreduserende oppheng av motor og eksos, noe som resulterer i reduksjon av komforten med tanke på støy. Bilen er godkjent slik den står i dag med veltebur og mye annet race stæsj. Det er en morsom og sprek bil, som både ser og høres rå ut. Tidligere eier beskrev bilen slik: ”This car is not build just to look pretty! The car has been built and maintained regardless of cost. It is amazing to drive.The car handles very good, and nothing can beat the sound of a properly race prepped Ford V8!” Dette er altså ikke en stylet fastback med en daff motor med automatkasse.

Motor: Balansert 302ci stroker med høy komp stempel, alu topper, rulle vipper, 750 cfm demon gasser, Elektrisk bensinpumpe. Edelbrock Victor Jr aluminium innsug, MSD tenning. Kvasskam, Canton 9ct bunnpanne, Keramiske headers, Griffin aluminium radiator med doble vifter, og racefuel fuelcell bensintank. Dobbelt 3" rustfritt eksosanlegg, med elektronisk cutouts. Bilen har også et fullstendig lystgass system som ikke er påkoblet p.g.a biltilsynet. Den har den kjente "go baby go" girkulen. Jeg har ikke prøvd lystgassen, men det er bygget slik at den skal tåle påkjenningen dette gir. Hvor klokt det er, er en annen sak.

Girkasse: Race preppet toploader 4 trins manuell kasse, med Hurst short shift og Centreforce Clutch med eksplosjonssikkert hus.

Drivlinje: Splitter ny (2014) 9" bakaksel, med forsterket hus, Daytona pinion support, 5 lamells track-loc diffbrems, aluminiums mellomaksel og forsterkede mooser drivakslinger.

Bremser: Baer racing bremser 13" fremme og 12" bake . Hydratech power hydroboost. Det er både vanlig "paraply" håndbrems og hydraulisk håndbrems. Har fjernet låseleppe på hydraulisk håndbrems, siden dette ikke er godkjent som parkbrems i Norge.

Forstilling og understell: Global West forstilling med Global West fjærer. Randall's power rack høyglanspolert tannstangstyring, med servo. Flaming river justering av rattstamme i rustfritt. Koni dempere fremme og bake

Hjul: Fremme: Coys 8 x 17” felger med 225/40/17 Bak - Coys 9 x 17” Wheels med 255/40/17 Nye michellin dekk.

Interiør: 6 pungt integrert veltebur etter racespec. Skinntrukkede Kirkey racing stoler med 4 punkt belter. Spesiallaget midtkonsoll, med inngravert bryterpanel bestilt til bilen. Shelby deluxedørpanel og dashbord. Autometer målere

Elektrisk: Hele ledningsnettet på bilen ble byttet og skjult da den ble bygget i 2004. Elektriske vindu og kraftige høyttalere med forsterker som kan kobles rett til iphone og ipod .

Bilen er billig å eie og er spesialforsikret i IF for 750.000,- (som medlem i amcar betaler jeg ca 6000 for full kasko i året) I 2014 ble det montert splitter ny bakstilling med bare gromdeler, så hvis bilen holdes langt unna Nicklas Cage så bør den holde i mange mange år. Det er også ny olje på motor, gir og diff, nye bremseklosser og nye dekk. Bilen har ikke rullet mer en ca 5000 km siden 2004. Avgifter til England er betalt på bilen, så den kan registreres gratis der (større kjøpergruppe ved et eventuelt salg). Grunnen til dette, er at han jeg kjøpte bilen med jobbet i London i noen år. Det skulle ikke være tvil om han var amerikaner, så bilen ble med over dammen. Siden jeg bare er inne på tanken om å selge så har ikke jeg gjort noe mer annonsering enn det her. Det er 12 år siden den ble bygget, så er det et par småriper osv, men ikke noe som mannen i gata legger merke til.

Jeg vurderer salg til rett mann og rett pris. Annonseselgere, testpiloter og pratmakere som ikke er seriøst interessert i å kjøpe bilen trenger ikke ringe. De som lurer på hvor mye den bruker på mila, eller om det følger med vinterdekk trenger heller ikke ta kontakt. Bilen kan sees i Trondheim Spectrum på Show`n Shine bilutstillingen fra 3-4 mai.

................................NB...................Nås kun på mail frem til torsdag 1. Mai

Spesifikasjoner

Omregistrering
Fritatt (avgifter)
Årsavgift
Les mer
Farge
Grå
Fargebeskrivelse
Grå og svart
Interiørfarge
Svart
Hjuldrift
Bakhjulsdrift
Hjuldriftnavn
Forsterket 9" aksel med 5 lammel Trac-loc sperre.
Sylindervolum
5,7 l
Antall seter
2
Karosseri
Coupe
Antall dører
2
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil
Reg.nr.
U274

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

6411 Molde Logg inn Logg inn for å se hele adressen
Kart
Du må være logget inn for å se profilen

Nyttige lenker

Sjekk tid for neste EU-kontroll

Sjekk heftelser på U274

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 47866002
Sist endret 23. apr. 2014 10:19

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.