Porsche 911
T
Beskrivelse
Prisen er kun en antydning. Bud mottas, enten de er lavere eller høyere.
--- --- --- --- ---
OPPDATERING 22. februar kl 19: Bud på 45.000 kr står fortsatt. Kanallistene er nå tatt av, og det viser seg at ytterkanalene under ikke er sundrustet.
Minner om at prisen er uten forseter (som det står i teksten lengst nede).
--- --- --- --- ---
Jeg kjøpte bilen tidligere i vinter og håpet at den skulle bli tilbakeført til sitt opprinnelige, klassiske utseende (se målbilde). Den er imidlertid mer rusten enn forventet, og man må påregne noen hundre timer sveising.
Bilen er som det fremgår av bildene ombygget til turbo-look på 80-tallet en gang. Den ble importert fra Sverige tidlig på 2000-tallet. Sist den var EU-godkjent var i 2004. Har stått ute et par vintre, og lakken bærer preg av dette.
Øvrig beskrivelse:
Hatthylla og bagasjerommet ser faktisk ut til å være hel ved, og rusten ser ut til å ha gjort mest skade i bunnen av karosseriet.
Dørken må skiftes.
Tilstanden på dørkanalene er ukjent, men man står fritt til å fjerne matter og sideskjørt for å inspisere dem.
Dørene ser ut til å være brukbare, den ene bortimot rustfri.
Bensintanken er gjennomrustet i sømmen og antagelig kass.
Rammevangene der bakhjulsopphenget er festet har alvorlig rust.
Forskjermene ser ut til å være original turbo med galvanisering, mens bakskjermene trolig har påsveiste breddere.
Vinge ser ut som en 3.0 turbo, men jeg garanterer ikke at den er original (kan undersøkes på forespørsel)
Bremsene er ATS støpejern.
Alle skivene ble skiftet ut for noen år siden. Etter det har bilen blitt kjørt lite, men skivene har overflaterust.
Bærearmene bak er i aluminium.
Originale stabilisatorstag foran og bak.
915 girkasse og RoW 911/41 motor fra 1975. Begge deler skal ha fungert utmerket sist gang bilen var kjørbar for 2-3 år siden. En ventil som hang ble reparert for en tid tilbake, og da ble ventildekslene dratt til feil slik at de lekker. Rette ventildeksler og nye pakninger følger med.
Interiør:
Dashbord er fra ca ´77 og helt.
Instrumentene er nokså fine.
Interiør for øvrig (G-modell) er litt shabby.
Targataket er i ok stand.
Det anbefales å reise til Kristiansand for å se bilen med egne øyne og undersøke den grundig. Det overlates til den enkelte interessent å vurdere om dette er et prosjekt eller en delebil. Ta gjerne med et startbatteri og en nøkkel til å dra rundt motoren med. Jeg selger den i utgangspunktet uten seter, men svarte bakseter kan følge med. Har også et par G-modell seter med patina som kan inngå i handelen.
Opprinnelige spesifikasjoner:
VIN 911 011 0247
engine 610XXXX
color 98=special wish uni (Zitronengelb/Canari Yellow)
interior 12=leatherette black/corduroy
dealer 113=Schultz,Ratingen
invoice Dec.'69
options 258=headrest left and right
418=3-point safety belts automatic
426=chrome trims on wheel housings
427=rear embellisher
440=antenna,speaker
470=Comfort-equipment
568=colored Windows
Ta kontakt for å avtale visning, eller hvis du vil avgi et bud på bakgrunn av bilder og beskrivelse.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Farge
- Svart
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 150 Hk
- Sylindervolum
- 2,7 l
- Antall seter
- 4
- Karosseri
- Cabriolet
- Antall dører
- 2
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- K362
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.