SOLGT

Porsche 911

"Georg Loos" 74' RSR 3.3 Turbo

Modellår
1980
Kilometer
2 049 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin

Beskrivelse

MEGET potent og brutal 911 med stor "Head-turner" faktor. Bilen ser ut som om den går godt, og det gjør den. 400hk+, "Big Red" bremser, gromt understell, lett karosseri og breie gateslicks er en god oppskrift på å få frem smilet i de fleste. Mere smil pr krone skal man lete lenge etter...

Motor er en 930 3.3 turbomotor med stor KKK K29 turbo, stor Kokeln Intercooler, 964 kamaksler, GHL grenrør/eksos, tial wastegate m. 1bar fjær og Electromotive tenningsanlegg. Stor frontmontert oljekjøler. Stumme motorfester. Motor ble overhalt for få år tilbake når den var i USA med påfølgende overhaling av topper for få mil siden (utført av Farnbacher Loles racing i Connecticut rett før den ble shippet til Norge). Motoren yter i overkant av 400hk og går MEGET godt. Den har faktisk overraskende lite "turbolag" til å ha så stor turbo. Bensintanken er en ATL fuelcell i aluminium. Ingen hull til påfylling i skjerm.

Girboksen er en 915/62 5-trinns boks som ble overhalt vinter/vår 2013. Alle lager ble byttet, de fleste drev ble erstattet og det ble montert inn WEVO forsterkning mellom øvre og nedre giraksel samt forsterket WEVO differensialdeksel. Dette har også det kraftigere 930 differensiallageret. Det ble også montert ny Wavetrac diff.brems. Bilen har gått maksimum 30 mil etter dette. Motor og gir er helt tørr og helt uten uønskede lyder. Det er montert WEVO girstang i bilen og sammen med den nyoverhalte girboksen får man meget tight og presis girskifte.

Understellet består av 24/33mm hule torsionsstaver fra Elefant Racing med justerbare Von Street støtdempere. Elephant Racing Polybronze foringer foran, polyforinger bak. Justerbare stabilisatorstag foran og bak fra Tarret. Justerbare styrelager fra Elephant Racing med justerbart triangel tårnstag. Hjul er svært lette, 3-delte FIKSE hjul i 9 og 12x17. Dekk er gode Toyo R888. Felgene er opprinnelig høyglanspolerte men er nå lakkert med rubberspray som lett kan fjernes om man vil ha en annen look.

Bremser er 993TT "Big Red" med hullborrede/slissede skiver. Stålomspunnede bremseslanger. 930 hovedsylinder med bremsekraftforsterker. Racing bremseklosser. Bremser fungerer MEGET godt...

Interiøret er minimalt med RS teppesett, RSR dørtrekk, skinnstropp til heve/senking av vinduer (den tunge mekanismen i døra er fjernet), Safety-Devices skrudd 6-pkt bur (det følger også med H-stag under dashbord for de som ikke har lange bein), Rennline aludeksel på dashbord, Momo ratt, WEVO girstang. Setene er Recaro RS/ST replikaer. Gategodkjente 3-pkt belter på begge sider i tillegg til Sabelt 4-pkt på førersete. Schroth-beltene på bildene medfølger ikke. 300 km/t speedometer og 10.000 o/min turteller. Stor ladetrykksmåler er montert der den originale klokka stod. Shift-light på dasbord. Greddy innvendig ladetrykksregulator i midtkonsoll samt bredbåndslamda med måler i instrument og muligheter for logging av data.

Karosseriet består i stor grad av glassfiber og er ment å være en replika av en av Georg Loos-teamets vinnerbiler fra 75. Skjermene er GT-racing 14" RSR bakskjermer og 11" forskjermer med tilhørende fangere. RSR vinge bak. Alt dette er i glassfiber. Panser er i stål og har montert CIBIE Super Oscar ekstralys. Pleksiglass ruter, alle unntatt frontrute og trekantruter foran. Sideruter bak med tidsriktige "Gjeller". Bilen ble primært bygget i USA der den ble gjort helt plateren utvendig før den ble lakkert i Honda Acura NSX Formula Red. Til orientering har bilen "Racingfinish" og ser bra ut på bilder men man må påregne seg en lakkjobb om man skal ha den 100% strøken. Bilen er dog 100% rustfri og har et jevnt og bra karosseri så en evt lakkeringsjobb er relativt enkel.

Bilen er godkjent med ombygging av bl.a motor og bremser i vognkort. Det medfølger også en perm som er full av kvitteringer og diverse informasjon om spesifikasjoner og ombygginger av bilen.

Her er link til bilder fra teamet jeg har henta inspirasjon til dekor: http://www.loosfahren.de/74_76.html .

Selges til "Høstpris". Selges den ikke i høst blir den lagt ut til "Vårpris" til våren, dvs en god del høyere. Her har man en god mulighet til å få en nøkkelferdig og raceklar lekebil som man kan kose seg med de siste banedagene i år, eller evt sette den på stallen og ta den frem til neste år. Bilen er grom som bare det men selges da jeg har et par andre Porsche som er enda grommere og da må denne vike;-)

Spesifikasjoner

Omregistrering
Fritatt (avgifter)
Årsavgift
Les mer
Farge
Rød
Interiørfarge
Sort/Rød
Hjuldrift
Bakhjulsdrift
Effekt
400 Hk
Sylindervolum
3,3 l
Antall seter
2
Karosseri
Coupe
Antall dører
2
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil
Reg.nr.
BS25256

Utstyr

  • Diff.sperre

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

7046 Trondheim Logg inn Logg inn for å se hele adressen
Kart
Du må være logget inn for å se profilen

Nyttige lenker

Sjekk tid for neste EU-kontroll

Sjekk heftelser på BS25256

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 43455049
Sist endret 25. aug. 2013 23:33

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.