Lancia Delta
INTEGRALE EVO I -RACING/BANEBIL
Totalpris
199 000 kr
Beskrivelse
Bilen er en 1992 Lancia Delta Integrale EVO I.
Dette er en meget sjelden anledning til å skaffe seg en bil med stor bilhistorisk bakgrunn. Lancia med Delta modellen blir husket blant entusiastene for sine 6 WRC titler gjennom slutten på 80 tallet og begynnelsen på 90 tallet. Et velutviklet firehjulsdrift system og 2,0 liters turbo motor var en del av oppskriften. Merittene er en bekreftelse på hva som bor i disse bilene med de rette modifiseringene og rett person bak rattet.
Vår bil startet sitt liv som vanlig gateregistrert Integrale i Italia og ble importert til England der eieren av bilen hadde den som registrert gatebil en periode før han utviklet den over flere år på starten av 2000 tallet til en fullverdig løpsbil. Den ble brukt i 3 sesonger i England før vi kjøpte den og utviklet den videre. Vi har benyttet den i 5 sessonger i Corsa Italiana.
Racing i England:
http://www.msportuk.com/featured-teams/peter-simpson
Vi har hatt mye moro med bilen og den har hevdet seg brukbart i Corsa Italiana i Kl 1.
I den grad det har betydning kan det nevnes 3 stykk førsteplasser og 4 stykk andreplasser.
Med rett mann eller kvinne bak spakene, er dette en vinnerbil!
Bilen har fått full Martini Racing dekor og har riktige 17" gunnmetall Integrale felger. Bilen har carbon forskjermer og glassfiber panser.
Lexan side og bakvindu. Den veier ca 1200kg slik den fremstår i dag.
Teknisk info:
Motor ble kjøpt eskeny i 2001. En EVO II motor - 2,0 16v turbo.
Motor:
- Lettet og balansert bunn
- Portet topp
- Piper Billet innsugskam laget på spec med tilpasset fjærer
- Vernier kam drev
- Group A 1.9mm topp pakning
- Seimens 900cc injectorer.
- Lotus sport 300 chargecooler med Davis craig vannpumpe, separat radiator og vann system.
- Radtec sett med radiator og olje kjøler.
- Coil pakke
- Motec M4 Pro ecu
- Grenrør og 3" eksos.
- Garrett GT25/40R turbo.
- Lettet svinghjul.
Vi tok en gjennomgang av motoren i 2011 med gjennomgang av toppen.
Ny vannpumpe, topp pakning, reimer, etc etc.
Vi avsluttet gjennomgangen med en tur på rulla/dynoen.
Max effekt ble målt til ca 330hk på hjula.
Vi kjører den nå med ca 300hk på hjula. Papirer på testen foreligger.
Bremser :
AP RACING 3788 4 pot Callipers
AP RACING 356mm x 32mm Slissede bremseskiver
Stålomspunnende bremseslanger
Justerbar bremsekraft
Fuel System:
60 liters skumfyllt Aluminium tank
1.5 liters catch tank
Facet løfte pumpe
Sytec motorsport innsprutnings pumpe
Justerbar bensintrykksregulator
Understell:
Full justerbart RSR understell med coilovers
unibolts på bakstilling med full justering
Krybbe til diff.
Sveiset ny hovedbøyle for å få den godkjent her i Norge.
Ny clutch. Slipt svinghjul ++ 2008/09. sinter
Overhalt bremse calipere front i England i 2009.
Dreid opp skiver front 2009
Ny masterpumpe 2009
Dekor 2009
Nye felger 2010
RSR kit fra Ron Simons. 2010
Overhalt motor (topp) i 2011.
Bilen har stått lagret og ikke vært benyttet i løp de to siste år. Dette er årsaken til at salg vurderes.
Bilen er momset inn til Norge. Bilen er ikke registrert med norske skilter. Det er ikke betalt engangsavgift da dette fortrinnsvis er en racing/banebil slik den er bygget p.t.
Uttømmende informasjon om bilen gis best pr telefon med aktuelle kjøpere.
Bilen står ikke utstilt og visning må avtales.
Bilen selges privat og ikke av Auto Ital as
Dekksparkere, drømmere og annonseselgere som ikke skal kjøpe bil er ikke ønskelig.
Seriøse bud mottas gjerne og vil bli vurdert!
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Vedlikehold
- Servicehistorikk
- Farge
- Svart
- Fargebeskrivelse
- Martini Dekor
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Effekt
- 300 Hk
- Sylindervolum
- 1 995 l
- Antall seter
- 1
- Karosseri
- Kombi 5-dørs
- Antall dører
- 5
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler
Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.
Fyrstikkbakken 2, 0667 Oslo
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.