Utløpt

Subaru Impreza

WRX

Modellår
2001
Kilometer
214 000 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin

Beskrivelse

Bilen er en 2001-modell Subaru Impreza WRX, som jeg kjøpte i August 2011, og da hadde den gått 174.000. Har brukt flere tusen kroner på slite-/oppgraderingsdeler siden jeg kjøpte den, alt er skrevet ned, med pris og kilometerstand detTe ble gjort, og med kvitteringer. Bilen har vært innelåst i garasje når den ikke har vært brukt, og jeg har stort sett bare brukt den i helgene, da jeg har en stasjonsvogn i tillegg som hverdagsbil. Selges fordi jeg har søkt på høyskole til høsten, og ønsker ikke å ha en så dyr bil stående som ikke blir brukt, derfor kan jeg ta innbytte i billigere bil / sykkel.

Ting som ble gjort før jeg kjøpte den:

- XS-power turboback
- Walbro 255-literspumpe
- Mappet om og benket hos PureRacing i Oktober 2012, benkepapirer og kvittering medfølger. Detaljer om dette kan du sende melding/mail om ved interesse, men kan si at bilen går meget friskt. Originalt ble bilen levert med 218 hk.

Ting som ble gjort etter at jeg kjøpte den:
(Dette står i kronologisk rekkefølge, i det originale dokumentet hvor alt er dokumentert, står det spesifisert dato og kilometerstand for hver enkelt modifisering. Kan sendes på forespørsel)

- ISO-kobling til stereoanlegget
- PKK i September 2011
- TurboXS dumpventil
- Har modifisert instrumentholderen slik at man kan sette i pærer med valgfritt lys (slik at du bare må bytte pærer)
- Nye bremsesko bak
- Kjøpt original turboback fra en '02 WRX, i tilfelle det skulle være behov for å vise bilen med original eksos.
- kjøpt, lakkert og montert en Prodrive STi-vinge
- Kjøpt, lakkert og montert et nytt FRP-scoop, som er høyere og mer aggressivt enn det originale
- Nye lyktehus bak, med to dioderinger på hver side, og amerikansk markeringslys
- Innvendig motorrens, samt skifte av olje og oljefilter
- To nye vindusviskerer fremme
- RHD-speil montert høyre fremme, etter at speilet ble knust av en gren som traff under det fæle uværet i romjulen. Bestilte LHD, men fikk RHD, har ikke brydd meg med dette siden.
- Grønne fempunktsseler fremme. Når disse ikke er i bruk, legges hoftebeltene ned, ved siden av setet, selen mellom bena under setet, og selene over skuldrene legges under baksetet. Baksetet fjerner man med to skruer, gjort på to minutt.
- Thule takstativ med skiholderer
- Kjøpt nye bremseklosser, og nye calipperer fremme. Både calipperene fremme, og de bak ble lakkert røde, så bilen har også fått luftet bremsene med ny bremsevæske.
- Kjøpt og montert hvite refleks fremme, og hvite blinklys. Refleksene er koblet opp mot parklys, så du kan ha valgfritt lys der om ynskelig.
- Har også kjøpt diagnosenhet (OBD2), slik at du kan koble deg opp til bilen, og lese målinger, og feilmeldinger ved hjelp av mobiltelefonen/datamaskinen over bluetooth. Følger ikke med programvare til denne, men kan anbefale et meget godt program som kan lastes ned på Android-telefoner, som koster noen og tretti kroner, men som fungerer kjempebra.
- Shortshift
- Tårnstag, fremme og bak.
- Skiftet all innmat til håndbremsen bak, samt nye bremseskiver bak.
- (November 2012) Skiftet registerreim, strammerer, vannpumpe, termostat, og skiftet kjølvæske.
- Nytt K&N luftfilter i original luftfilterboks
- Ny Exedy-clutch og lettet svinghjul
- nytt rullelager, kulelager, subaru synt. GL-5 girolje, flett ny differensial, to brukte akslinger i girkassen
- Ble polert rundt April 2013
- Nye tennplugger
- 213.000 km: ny registerreim og strammer skiftet etter problem med strammer og reim som ble skiftet tidligere.

NEGATIVE TING MED BILEN

- Lekker noe olje ned på eksosrøret, men er ikke behov for påfyll mellom oljeskift-intervallene.
- Lekker litt vann gjennom bakluken. Borret hull til vingen (tolv bolter) men har ikke funnet en pakning som holder alt vannet ute. I grunn ikke noe problem om man finner en god nok type pakning.
- Frontrute har en sprekk.
- Vinterfelgene (17") har små sår i seg, og det følger ikke med vinterdekk.
- Det avtagbare hengerfestet følger med, men nøkkelen er knekt inne i låsen. Dette kan sikkert fikses for den som ønsker dette, men jeg har hatt en annen bil med hengerfeste, så dette har ikke vært noe issue for meg.
- ABS-sensorene må renses.
- Bilen skal inn til PKK senest ved utgangen av September 2013.


- BILEN HAR GÅEN GIRKASSE, DERFOR DEN LAVE PRISEN. JEG HAR TO TILBUD PÅ GIRKASSE.
Alt. 1: original girkasse, som har gått 140.000 kilometer, 9000 NOK for girkassen + 1000 NOK i frakt. Står forøvrig i Oslo.
Alt. 2: STi girkasse og bakdiff, fra England, ca. 15.000 NOK (moms inkludert) levert i Norge.


Bilen ble kjørt i grøften av meg i midten av Januar, fra et arrangement i Hedmark. Jeg lå i 50-60 km/t, kom over en topp, og trodde at veien gikk rett frem, fordi snøen hadde lagt seg i grøften, og det så ut som veien gikk lengre til høyre enn hva den i realiteten gjorde. Jeg kjørte såpass fort fordi jeg kjørte på piggfrie Hakka4, og det var såpeglatt i kombinasjon med knallfin sol. Da veien svinge forsiktig høyre, fikk jeg høyre hjulsett ut i grøften, noe som i seg selv ikke er så galt, men så traff jeg den eneste stenen på hele det strekket jeg kjørte ut. Bilen ble hentet av Viking, da bærebruen samt noen stag hadde tatt kvelden. Disse skadene ble fikset i slutten av Februar/begynnelsen av Mars, på Bilskadesenteret i Førde. Grunnen til at det tok så lang tid for å få dette fikse, var fordi delene måtte bestilles frå Japan. Av brukte deler vart det kjøpt en brukt WRX-frontfanger, men da ikke med grøftelys, men grøftelysdeksel istedenfor. Elles er det bare nye deler, og bilen er fullt oppegående igjen. I samme slengen ble også det lille av rust i hjulbuene bak tatt.

Listen over er stort sett dekkende for det som er gjort med bilen, men potensielle kjøperer kan evt. få tilsendt et detaljert dokument der det står ALT som er gjort med bilen siden jeg tok over, med både datoen og kilometerstanden modifikasjonen ble gjort, med billagsnummer til de kvitteringene jeg har.

Kan også følge med STi-lamper, og takstativ for noen tusen mer.

Bytte er interessant om det er enten en rimelig dieselbil (opp til 50-60.000 NOK + mellomlegg) ala Passat og lignende, kassebil med grønne skilt, helst med firhjulstrekk, men ingen krav, en amerikansk sportslig veteranbil (Corvette, Camaro, o.l. med to dører) eller tung motorsykkel (opp til rundt 60.000 NOK + mellomlegg), ala Honda CBR (2001 og nyere), Kawazaki Ninja, Suzuki GSX-R (2001 og nyere), eller Yamaha YZF (1998 og nyere), registrert for fulleffekt, 600/1000 CCM.

Ved spørsmål, ring eller send tekstmelding, eller send mail, så skal jeg være behjelpelig så godt som råd er. Testpiloter og dekksparkerer kan spare seg bryet med å ta kontakt. Bilen står i Stryn kommune, Sogn og Fjordane, og jeg kan være behjelpelig med å møtes på halvveien for besiktelse, evt. levering. Grunnet jobbsituasjon kan jeg ikke alltid svare på telefoner, men legg igjen en beskjed, eller send en tekstmelding, så skal jeg ringe opp igjen når anledningen byr seg. Setter svært stor pris på at annonseselgerer ikke ringer.


SISTE OPPDATERING, 27. JUNI 2013

Bilen selges som den står for 130.000 / kan ta imot bytteforslag / bud. Skal du komme med skambud kan du spare deg bryet.

Fikk girkassehavari i uke 25, mest sannsynlig fordi girkassen fikk seg en smell i januar, og dette ikke ble oppdaget før girkassen røk. Jeg kan hjelpe kjøper med å skaffe girkasse, da jeg har to for hånden.

Alt. 1: original girkasse, som har gått 140.000 kilometer, 9000 NOK for girkassen + 1000 NOK i frakt. Står forøvrig i Oslo.
Alt. 2: STi girkasse og bakdiff, fra England, ca. 15.000 NOK (moms inkludert) levert i Norge.

Da må kjøper både kjøpe, og reparere bilen selv. Bilen er IKKE kjørbar slik den står, så må hentes på henger.

Ønsker ikke kontakt med telefonselgerer / annonsører.

Spesifikasjoner

Omregistrering
1 530 kr (avgifter)
Pris eks omreg
130 000 kr
Årsavgift
Les mer
Farge
Svart
Fargebeskrivelse
Midnattblå
Interiørfarge
Svart
Hjuldrift
Firehjulsdrift
Effekt
218 Hk
Sylindervolum
2 l
CO2-utslipp
242 g/km
Antall seter
5
Karosseri
Sedan
Antall dører
4
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil
Reg.nr.
DK29349

Utstyr

  • ABS-bremser
  • Air Condition
  • Airbag foran
  • El.vinduer
  • Elektriske speil
  • Hengerfeste, avtagbart/svingbart
  • Hengerfeste, fast krok
  • Klimaanlegg
  • Lettmet. felg sommer
  • Lettmet. felg vinter
  • Metallic lakk
  • Radio/CD
  • Sentrallås
  • Servostyring
  • Sommerhjul
  • Sportsseter
  • Startsperre
  • Stålbjelker
  • Vinterhjul

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

6783 Stryn
Kart
Du må være logget inn for å se profilen

Nyttige lenker

Sjekk tid for neste EU-kontroll

Sjekk heftelser på DK29349

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 42543894
Sist endret 4. jul. 2013 12:01

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.