Toyota MR2
TwinCam
Beskrivelse
Denne bilen er helt fantastisk morsom å kjøre og er som å kjøre en gocart omtrent, vektfordelingen er 40/60 og den har midtmontert motor og lavt tyngdepunkt som gir ekstremt gode kjøreegenskaper.
Følgende oppgraderinger og delebytter til den nette sum av over 100 000 er gjort siste 4-5 år:
Byttet motor og girkasse som var overhalt for ca 50 000km siden, tatt fra en Donor Corolla GT. (8 000) svært lite oljeforbruk og ingen ulyder fra motor.
Ny Candy Red lakk for 4 år siden (38 000)
TÜV Godkjent sportseksos, innført i vognkort (ca 5 500)
Nye Bakskjermer (ca 10 000)
Nye framskjermer (ca 4 000)
Ny frontrute (ca 3 000)
Styleauto TÜV godkjent stylingkit fra 80-tallet er montert (16 000, sideskjørt er orginale i og med at de er mye penere enn de som fulgte med i kittet)
Nye luftinntak/snorkel (ca 2 000)
Momo Ratt med nav + gearkule (ca 3 000)
Skreddersydd Midtkonsoll armlene og girkulebelg (ca 1 500)
Polyurethan foringssett medfølger, men er ikke montert (ca 1 000)
Nye bremseskiver fram (ca 1 000)
Byttet bremsecalipere bak og skiver for 4 år siden. (ca 2 000)
Nye sommerdekk (ca 3000)
Green sportsluftfilterboks (ca 1 500 med silikonslanger)
Pioneer CD-spiller og nye 10cm + 17 cm høyttalere ( ca 2500)
Ettermontert Bremsekraftforsterker stabilisatorstag (ca 500)
Støtdempertårn stag fram med feste for takluke (1 500)
Rustsveising (priceless og ekstremt tidkrevende)
Og mye annet småtteri som stabstag, gasswire, clutchslavesylinder, girolje, motorolje + filter, +++ er ting som er byttet nylig.
Jeg bruker Royal Purple 10-W40 FULLSYNTETISK motorolje på den, som er betraktelig bedre enn det meste av oljetyper som har 10W-40 viskositet pga at 10W-40 oljer vanligvis er mineralsk basert eller delsyntetisk. Vanlig 5W-40 fullsyntetisk olje bør ikke denne motoren ha pga at den er litt for tyntflytende.
Bilen har vært totalt demontert og alt av rust i gulv, kanaler, bakskjermer, under bil er tatt på en grundig måte. Så her har du kanskje Norges peneste og mest rustfrie MR2 mk1? Ikke mange igjen av disse og ekstremt få som er i god rustfri stand! Denne er nettopp EU godkjent og i generelt god stand, men det er en gammel bil, så den er så klart ikke i strøken stand og noe småfeil har den.
Bilen er Veteran om 4 år, og jeg har egentlig lyst til å beholde den selv til evig fremtid, men jeg har ikke plass til mer enn en bil lenger, og har fått behov for bil med flere passasjerseter. Har hatt bilen i snart 10 år og brukt ekstremt mye tid, energi og penger på den, men nå er tiden inne for et eierskifte å håper å finne en ny eier som kan ta godt vare på bilen. Med litt stell og vedlikehold så kan den vare i mange år til.
Tar forbehold om feil i annonsen.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 530 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 48 370 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Farge
- Rød
- Fargebeskrivelse
- Candy Red
- Interiørfarge
- Sort/rød
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 130 Hk
- Sylindervolum
- 1,6 l
- Antall seter
- 2
- Karosseri
- Coupe
- Antall dører
- 2
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- VE57832
Utstyr
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Lettmet. felg sommer
- Lettmet. felg vinter
- Metallic lakk
- Midtarmlene
- Radio/CD
- Sommerhjul
- Sportsseter
- Stålbjelker
- Takluke
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.