SOLGT

Mitsubishi Galant

GLX

Modellår
1997
Kilometer
165 000 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin

Beskrivelse

Oppdatering 5.3.2012: SOLGT til den hyggelige herren fra Nord-Trøndelag.

Jeg har fått tilbakemeldinger på at denne annonsen kanskje er litt for lang. Så her er kortversjonen:

Trofast og pålitelig bil selges med tungt hjerte. I veldig fin stand, masse slitedeler byttet de siste to år. Registerreim bør byttes innen 200000km. Jeg ønsker ikke byttehandel, jeg har allerede fått meg ny bil nemlig :)

Video med motorlyd: http://www.youtube.com/watch?v=EUGlvzl7rN0
Jeg har også lagt til en del bilder som jeg har tatt i dag.

Oppdatert 29.02.2012: Prisdropp til 25990,-! Har fått to bud som ligger etpar lapper under dette. Førstemann som legger 25990,- i poten min vinner!

Opprinnelig annonsetekst følger:

Hei!

Etter å ha bodd noen år i Trøndelag har jeg bestemt meg for å bytte til firehjulstrekk. Jeg selger derfor en (på mange måter) trofast venn gjennom tre år.

Denne Mitsubishien kjøpte jeg i februar 2009 da jeg som nyutdannet nettopp hadde slått meg ned i Trondheim med ny kjæreste og ny jobb. Jeg kjøpte bilen usett fra en forhandler i Stavanger-området. Da hadde den gått 120000km, og jeg betalte 65000,-, ferdig registrert og EU-godkjent. Dette er en velutstyrt luksusutgave med interiør i imitert tre, takspoiler og krommet grill.

Det første jeg måtte gjøre da jeg mottok bilen var å overhale girkassen og bytte clutch. Dette kostet ca. 17000,-. Ikke akkurat kjempebillig for en 26-åring i etableringsfasen. Men det er en bra ting for deg, siden dette er den eneste svakheten i drivverket på disse bilene.

Jeg monterte deretter bøttelyktene som dere ser på bildene. Om man liker dem eller ikke er en smakssak, og jeg kan gjerne demontere dem før salg siden jeg vil ha god bruk for dem på min neste bil. De er iallfall montert skikkelig, med relé, kraftig kabling og passende sikring -- og med stabilisatorstag på alle tre. Jeg har byttet ut H11-pærene på 55W med H9-pærer på 65W. De lyser litt bedre, men du kommer ikke gjennom EU-kontrollen med dette om du så setter i telys i stedet. Så husk isåfall å demontere dem før EU-kontrollen.

Bilen ble understellsbehandlet i 2008 rett før jeg overtok den, men det var begynnende rust i hjulbuene bak. Ikke noe som var synlig kosmetisk sett, men jeg brukte uansett en kveld eller to på å vaske og ordne og dynke hjulbuene med linolje. Dette har holdt rusten 100% i sjakk. Jeg har behandlet det meste av bilen ellers med linolje også. Det er derfor relativt lite rust på denne bilen, og den som er der har stoppet opp for lenge siden.

Forresten var bremsekaliperene angrepet av rust også. Disse brukte jeg mye tid på for å få pusset og behandlet. Jeg har også passet på å fette opp glideboltene en gang i året slik at bremsene ikke subber på bremseskivene. Bremseskivene fremme byttet jeg forresten i januar i år, og satte på Mintex bremseklosser samtidig. Bremseskivene er satt inn med linolje (og renset på bremseflaten) før montering, så disse vil holde i mange år.

I fjor begynte det å lekke eksos fra fleksileddet på fremrøret. Jeg byttet dette hos Svendsen Eksos. I år knakk mellomrøret av, og jeg byttet dette hos Svendsen Eksos også. Så med unntak av katalysatoren er nesten hele eksosanlegget nytt. Og behandlet med linolje for å forhindre rust.

Batteriet skiftet jeg i forfjor, det er et sølv-kadmium-ett-eller-annet fra Biltema.

Luftfilteret er et sånt langtidsfilter fra K&N som jeg satte i i forfjor da jeg byttet luftfilter.

Alle pærene i interiør og dashboard er skiftet ut med kraftige LED-pærer (ikke tulle-LED'ene som de selger på Biltema).

Sommerhjulene er 17" og har Nankang NS-2 i dimensjon 215/45 fremme og 225/45 bak. Vinterhjulene er 15" og har Kleber Kapnor pigg fremme og Nokian Hakkapellitta 5 eller noe i den retning bak. Alle dekk er lite slitt og bilen sliter ikke skjevt på dekkene.

Bilen har såvidt jeg vet aldri vært i ulykke/kollisjon eller blitt stjålet e.l. Det var en fjomp som rygget borti førerdøren og stakk av i fjor vinter, så den er byttet (med perfekt passform).

Jeg har skiftet olje og filter hver vinter. Jeg har også skiftet olje på girkassen to ganger siden jeg kjøpte den. Motoren har hydrauliske ventilløftere, så den tikker litt når den er kald, men det gjør alle disse bilene, også når de kom nye fra fabrikk. Motoren går kjempefint, og det er ikke noe fusk eller annet tull. Den er sterk og sprek som bare det, og jeg har aldri hatt noe som helst problemer med den av noe slag.

Bilen er ikke brukt til trekking av tilhenger e.l med unntak av sporadiske turer til/fra Ikea i forbindelse med kjøp av dobbeltseng og denslags. De aller fleste kilometrene på denne bilen har jeg tilbakelagt på strekningen Trondheim-Oslo og Trondheim-Nordfjord. Og på fisketurer hit og dit. Jeg foretrekker å sykle til jobb.

Jeg skiftet forresten venstre hjullager fremme i januar i år også. Det ble gjort hos Snapdrive, samtidig med olje/filterskift.

Ooog så ble parkeringsbremsen overhalt og strammet ifbm. EU-kontrollen i fjor. De skiftet bremsebånd og noen fjører og noe greier.

Så oppsummert har dette blitt gjort på verksted siden februar 2009:
* Overhalt girkasse (byttet alle lager)
* Ny clutch
* Nye bremseskiver og klosser fremme i år, nye klosser bak i fjor
* Nytt eksosfremrør og nytt eksosmellomrør + resonator (med unntak av katalysator og bakre potte utgjør dette hele eksosanlegget)
* Nytt hjullager venstre side fremme
* Overhalt parkeringsbremse + stramming

Jeg har kvitteringer på alt dette + årlig oljeskift + sikkert noen smågreier som jeg har glemt. Jeg tør ikke å regne på hva totalsummen på dette blir, men antakelig mer enn jeg forsøker å selge den for :(

Jeg kommer ikke på så mye mer å si om bilen på dette tidspunktet. Men jeg vil gjerne fremheve at dette er et BRA kjøp. Her får du skrekkelig mye bil for pengene, hvor alt fungerer og vil fungere i overskuelig fremtid. Eller jo, jeg kan legge til at de siste snaue to år har bilen blitt oppbevart i oppvarmet garasje.

Denne generasjonen av Mitsubishi Galant scorer forresten temmelig høyt på sikkerhet. Se for eksempel denne artikkelen på Dinside: http://www.dinside.no/502407/de-farligste-bilene

Sitat: "For eksempel hevder Folksam at de aldrende modellene Mitsubishi Galant (1997-2003) og Toyota Hiace (1996- ) er blant de absolutt sikreste bilene du kan kjøre."

Jeg tar gjerne i mot bud også hvis du synes jeg har priset bilen for høyt. Jeg er ikke interessert i å skvise noen få ekstra tusenlapper ut av dette salget hvis det er det som vil få vektskåla til å tippe for deg. Så kom og kikk på bilen, prøvekjør den, få en teknisk guidet tur, og se om den er noe for deg. En god vin følger med på kjøpet uansett.

Spesifikasjoner

Omregistrering
1 530 kr (avgifter)
Pris eks omreg
24 460 kr
Årsavgift
Les mer
Farge
Grønn
Fargebeskrivelse
Grønn metallic
Interiørfarge
Treimitasjon/grå
Hjuldrift
Forhjulsdrift
Effekt
136 Hk
Sylindervolum
2 l
Antall seter
5
Karosseri
Stasjonsvogn
Antall dører
5
Antall eiere
3
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil
Reg.nr.
TL18381

Utstyr

  • ABS-bremser
  • Air Condition
  • Airbag foran
  • Bagasjeromstrekk
  • El.vinduer
  • Elektriske speil
  • Hengerfeste, fast krok
  • Klimaanlegg
  • Lettmet. felg sommer
  • Lettmet. felg vinter
  • Metallic lakk
  • Midtarmlene
  • Oppvarmede seter
  • Radio/CD
  • Sentrallås
  • Servostyring
  • Sommerhjul
  • Stålbjelker
  • Takrails
  • Vinterhjul

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

7038 Trondheim Logg inn Logg inn for å se hele adressen
Kart
Du må være logget inn for å se profilen

Nyttige lenker

Sjekk tid for neste EU-kontroll

Sjekk heftelser på TL18381

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 33407300
Sist endret 11. mar. 2012 14:48

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.