Ford Transit
2,5D
Beskrivelse
Har du byggeplaner og er sveiseglad, lett tunghørt, har en noe sedat kjørestil, batterilader og en haug med unger?
Da har du funnet drømmebilen!
Schvært bagasjerom med plass til f eks 1 stk komplett Ikeakjøkken eller en måneds feriebagasje for 4 personer inkludert 3 sykler og en scooter(!). Har blitt brukt både som campinghytte med overnattingsplass til flere personer, og som ekstra bod med plass til flere kubikkmeter med skrot.
Registrert for 7 (6 seter nå) så du kan ta med hele ungeflokken (og eventuelt naboens) på tur. Med så mange barn vil du nok være vant til et visst støynivå. Det er en god ting, for lyddemping var ikke en prioritert oppgave da denne bilen ble konstruert. Det er imidlertid helt uproblematisk å holde en normal samtale opp til ca 30 km/t. I høyere hastigheter vil det være en ubetinget fordel å ha erfaring med tegnspråk. Skulle det mot formodning bli for stille, er det montert en bilstereo som kan bidra til kakofonien med et fyldig og ullent lydbilde og bare litt skurr og spraking.
Praktiske skyvedører på begge sider bak. Disse er så tunge og glir så fint at de gir rene, fine fingerbrudd som er lette å gipse og som gror fort.
Fargen må kunne karakteriseres som nyanser av rødt. Fra noe falmet høyrød som glir over i en mer rustrød, som igjen toner ut i det nærmest transparente der det tidligere var hjulbuer. Opptil flere kvadratcentimeter er helt uten rust.
Senest for bare en ukes tid siden ble bilen brukt til en ekspedisjon på Fosen. Der holdt den ubesvært følge med (traktor)trafikken. Et øyeblikk så det faktisk ut som om vi skulle ta igjen en også, men det viste seg at han slakket av for å svinge til venstre. I daglig bruk er det ikke noe problem å komme opp mot fartsgrensen i tettbygde strøk, hvis man bare planlegger litt. Hvis du f eks gir full gass ved Statoil Tunga, så ligger du helt opp mot fartsgrensen ned den bratteste biten av Moholtlia. Særlig fortere enn det er det vel neppe forsvarlig å kjøre, gitt bilens noe upresise styrerespons.
Til tross for de begrensede fartsressursene, er det montert hengerfeste. Med henger bak bør du nok satse mer på langtidsplanlegging, men du kommer garantert ikke til å ha noen biler foran deg i køen.
Bilen har fått mange nye deler de siste par årene. Blant annet opphengskuler foran, bremser, tenningslås, eksosanlegg, startmotor, 2 stk batterier, nye helårsdekk mm. Den er EU-godkjent frem til 2012, men trenger en bedre dynamo hvis du skal kjøre langt i mørket med lysene på.
Rikelig prutningsmonn ved hurtig avgjørelse!
NB! Kilometerstand uviss, og må anses som villedende
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 585 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 13 414 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Farge
- Rød
- Fargebeskrivelse
- Varierende
- Interiørfarge
- Grå
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 71 Hk
- Sylindervolum
- 2,5 l
- Antall seter
- 7
- Karosseri
- Kasse
- Antall dører
- 5
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- HJ57231
Utstyr
- Helårsdekk
- Hengerfeste, fast krok
- Motorvarmer
- Oppvarmede seter
- Radio/CD
- Servostyring
- Sommerhjul
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.