Audi A4
Avant 1.8 TQ "RS4"
Beskrivelse
Meget spesiell, velholdt og påkostet Audi A4 1.8TQ!
Derfor jeg kun vil VURDERE, evt. salg!?
Dette er en 2000 modell, norsk bil som nå har rullet 192 555 km, (siste facelift/versjon av A4 B5).
Gjennomført og komplett ombygd til Audi RS4 utseende utvendig, det er blitt brukt originale RS4 deler (delekostnader på godt over 100.000 kr ved innkjøp), ny lakk og farge fikk den samtidig (nydelig og rå blåfarge fra Rover), alt dette ble gjort av fagfolk innen karrosseri/billakk i 2007.
Den har vært mer innelåst i lagerlokale enn på veien i mitt eie (2,5 år), siden jeg har bruksbil ved siden av. Blitt en typisk helg/finværsbil. Minimalt vinterkjørt.
Så den fremstår som meget godt vedlikeholdt på alle områder og kun håndvasket (jevnlig), omfattende bilpleie/polering/detailing har blitt satt bort til folk som kan det.
Bærer ikke noe preg av km.stand, i følge service-historikk er det 3 eiere før meg, jeg kjøpte den 01.2009, tidligere gått som firmabil (noe som å kan forklare km.stand) før den ble bygget om.
Komplett service/verkstedhistorikk, motorolje/filter skiftet minst hvert år og til og med under hver 5000 km i mitt eie, olje på gearkasse og bakdiff. ble også skiftet i fjor høst.
Ellers er alt av nødvendig rep./vedlikehold og servicer utført, å bilen er i meget god stand.
RS4 breddingen, fargen og hjula gjør at denne absolutt skiller seg ut fra "mengden".
Premiert ved flere biltreff/utstillinger!
Liste over noen slitedeler som er blitt skiftet ut (kun brukt originale Audi-deler m/delegaranti), i tillegg til service/servicedeler er dette gjort:
02.2009: Hjullager venstre side bak, pakningsett til kamkjedestrammer og toppdekselpakning
05.2009: Ny tenningsnøkkel m/fjernbetjening og skiltlamper
07.2009: Ladeluftslange ut fra turbo, bremseklosser foran, temp.føler G 89 til klimaanlegg, bremseslanger begge sider foran, ytre drivakselmansjetter begge sider foran, sporkilereim/dynamoreim + AC reim, komplett ny forstilling (alle bærearmene/styreledd/stab.stag) og 4 hjulskontroll m/justering
08.2009: Klimakompressor og strammer/reimhjul til AC reim + rens og service på klimaanlegg og viskermekanisme overhalt
01.2010: Bremsecaliper høyre side foran og bremsevæskeskift
05.2010: Luftmassemåler og N 75 reguleringsventil
08.2010: Indre drivakselmansjetter foran
09.2010: PKK utført/EU godkjent, neste kontroll blir 08.2012
10.2010: Lambdasonde
02.2011: Oppgradering/aksjon på coiler (alle coiler er blitt skiftet tidligere)
04.2011: Registerreim sett + vannpumpe og kjølevæske, ny K03 turbo (ikke original turbo, 1 år garanti), service på klimaanlegg og høyre hjullager bak
EU-godkjent til 08.2012
Motor:
1.8 turbo (AWT), chip + helsveist 2,5" effektanlegg av Bjørnstad Bil A/S, 3" downpipe og 2x4" enderør, lambdasonde-spacer, BSR Optiflow luftfilterkit. (150hk+)
Hjuloppheng:
Supersport justerbart senkesett.
Hjul:
Sommer - Kenstyle Locksmice Duke 9x19" ET 25 med 235/35 Nankang NS2 dekk foran og 10x19" ET 25 med 265/30 Nankang NS2 dekk bak.
Dette er spesielle og unike (3-delte og skrudde) felger som boltsirkel er borret om på og felgkanter er polert opp.
Arbeid gjort av firmaet Rotiform i USA, jeg handlet felgene fra dem (som de hadde importert fra Japan) og fikk de sendt over i fra USA for ca ett år siden. Satte da på nye dekk på felgene, har ikke rullet mange mil.
Vinter - Audi RS6 Replica 8x18" ET 35 som er blitt sandblåst og pulverlakkert hvite med 225/40 Yokohama piggfri vinterdekk rundt om, bra dekk.
Karrosseri + div:
RS4 deler rundt om, Caractere takvinge, InPro chrome speildeksler, kort alu.antenne, fjernet viskerarm/motor fra bakluke.
Baklamper svakt sotet, Lamin-X tint film på frontlamper.
Proff tonede ruter rundt om.
Xenon nærlys: 6000k 35W, xenon fjernlys: 6000k 55W, xenon tåkelys 6000k 35W (alle lys er blitt justert).
LED skiltlyspærer + park.lyspærer, diadem blinklyspærer.
Sort interiør og sorte stoff sportseter med elektrisk korsryggstøtte foran, grålakkerte deksler/lister på dørsider/midtkonsoll/dashbord, midtarmlene foran og bak, stoff og gummimatter.
Stereo:
Pioneer AVH 5700 DVD MP3/DVD spiller med touchskjerm som kommer ut fra spiller, originalt frontsett, 1200W Dynabel forsterker/monoblokk med 2x12" Dynabel basselementer.
Basskasse er bygd og støpt etter reservehjulbrønnen og festet i den originale festebolten for reservehjulet, dette anlegget kan enkelt taes ut og settes tilbake sånn som det var i utgangspunktet om ønskelig.
Vurderer da kun å selge den som sagt...så lite vits å komme med skambud, da jeg fint kan fortsette å ha denne bilen videre.
Innbytte er dessverre ikke interessant.
Prisantydning: 200.000/bud
Ta kontakt for mer info.
Mvh
Øivind Øieren
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 6 747 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 193 253 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 27.09.2000
- Farge
- Blå
- Interiørfarge
- Svart
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Hjuldriftnavn
- Quattro
- Effekt
- 150 Hk
- Sylindervolum
- 1,8 l
- CO2-utslipp
- 221 g/km
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Stasjonsvogn
- Antall dører
- 5
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- BP54968
Utstyr
- ABS-bremser
- Air Condition
- Airbag foran
- Alarm
- Bagasjeromstrekk
- DVD
- Diff.sperre
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Farget glass
- Klimaanlegg
- Lettmet. felg sommer
- Lettmet. felg vinter
- Metallic lakk
- Midtarmlene
- Oppvarmede seter
- Radio/CD
- Sentrallås
- Servostyring
- Sideairbager
- Sommerhjul
- Sportsseter
- Startsperre
- Stålbjelker
- Takrails
- Vinterhjul
- Xenonlys
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.