Volkswagen
Puma 1600GTE
Beskrivelse
Norges antatt eneste Puma 1600GTE!
Dette er ikke en hjemmesnekra kit car selv om den har glassfiber karosseri og VW mekanikk. Den er bygd på Pumafabrikken i Brasil i 1972. En av 484 biler lagd det året. Kom til Norge fra Sveits i 2000. Godkjent med norske skilt og gyldige oblater.
Karosseriet har vært løfta av og begge bunnhalvdelene er skifta. Alt under er sandblåst og lakkert. Alle ledd og foringer under er nytt. Nye røde Koni. Helt nytt ledningsnett.
Optima batteri som er flytta foran.
Felgene på bildet er ikke med. Det følger isteden med originale Puma magnesiumhjul.
Lav vekt, lavt tyngdepunkt og en hyggelig motor gjør dette til en liten rakett når alt er justert inn.
Std kasse og 1300 motor.
Som option kan den leveres med nybygd kasse med ZF diffbrems mot et tillegg på 10k og nybygd 2110 Turbo for ytterligere 70k i tillegg. Turbomotor og ZF kasse er montert og tilpasset bilen.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Farge
- Gul
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Sylindervolum
- 2 110 l
- Antall seter
- 2
- Karosseri
- Coupe
- Antall dører
- 2
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.