Audi S8
520/800 HK
Beskrivelse
Audi A8 med 2.2 liter RS2 motor - KAN GODKJENNES!
Video av bilen - kjører mot en Ferrari 430 Scuderia på Rudskogen.
http://www.youtube.com/watch?v=a-Y2QJnvR3Y
Video av bilen på veien:
http://www.youtube.com/watch?v=Ndhq-iyzoJY
For et par måneder siden fikk jeg et brev i postkassen angående forvaltningskontroll av A8en min. Bilen ble sikkert sett på Finn.no eller av noen i biltilsynet eller på VW-Audi treffet.
Etter jeg fikk brevet skrev jeg en mail til biltilsynet om godkjenning av A8en. Dette var mulig! Så lenge motoren (skal prøve å skaffe dokumentasjon på dette) er like gammel eller nyere enn A8en ('96 mod) så slipper man syklustest. Den måtte også være i original tilstand, altså original motorstyring, turbo, grenrør, eksos.
Det letteste er kanskje å kjøpe en delebil fra sverige, så er det bare å bytte over motor, motorstyring, katalysator over, vise den, og få det godkjent! Så kan delebilen selges etter godkjenning.
Jeg prøver å selge den uten skilt først, hvis ikke det går, så skal jeg gjøre den om til original rekke-5er, få den godkjent, og selge den til en helt annen prisklasse (300 000 NOK ++).
Nå har du en unik mulighet til å skaffe deg et billig prosjekt, få den godkjent å selge den med god fortjeneste eller beholde den enste godkjente Audi A8en med rekke 5er i verden.
Jeg har hatt en GOD del interesse for denne bilen når den IKKE var godkjent. Har fått innbytte forslag i flere biler. Nyere BMW 3-serie stasjonsvogn, Trike med V8, Scirocco, Audi A8 + en annen bil + cash, men grunnet lite interesse fra min side ble disse handlene aldri gjennomført. Jeg ville helst ha cash eller en vanlig bruksbil til rundt 100k. Jeg bruker bil så lite så det er ingen vits for meg å ha en så fin bil som neste bil.
Motor er bygget for 800HK på E85! Benket og kjører daglig med 520HK på 95 blyfri.
Bilen har skilter til 19 August (forhåpentligvis får jeg utvidet frist til å vise den).
Specs:
Karosseriet: 310 000 KM
Motor: 10 000 KM
Kosmetisk:
Lakkert ned, panser, bakluke
S8 grill, S8 speil, alu antenne, proff soting bak
20" A8 felger med bra 255/35 dekk
Understell:
H/r coil overs, understell godkjent i vognkort
EBC bremse kitt fram/ bak ink s8 calipere
RS4 driv aksler foran
S4 biturbo kasse med oljekjøler
Innkorting og avbalansering av mellomaksel
Motor:
3,5" DP -> 3" rustfri eksos - 2 lyddempere.
Keramic behandlet custom race grenør
800hk billet precicion turbo
RS2 blokk:
Komplett maskinert, borret.
Avbalansert bunndel med custom JE stempel, gromme H-profil råder, bly bronse lager
Racetopp,overhalt, portet, dreide styringer, titan retainers,race fjører, trimkammer, stilbartkamdrev, lettvekt hydraul løftere, inconell coata ventiler
Stillbartkamdrev
Diverse:
Autronic SM4
IC, oljekjøler, alurør, div teflon slanger,
silicone slanger, v-båndklemmer,
2, 044 pumper (ene er koblet ut)
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 557 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 165 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Farge
- Grå
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Effekt
- 520 Hk
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Kombi 5-dørs
- Antall dører
- 5
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
Utstyr
- ABS-bremser
- Airbag foran
- Alarm
- CD-veksler
- El.vinduer
- Elektrisk sete u. memory
- Elektriske speil
- Farget glass
- Klimaanlegg
- Lettmet. felg sommer
- Lettmet. felg vinter
- Parkeringsensor bak
- Radio/CD
- Sentrallås
- Servostyring
- Sommerhjul
- Sportsseter
- Vinterhjul
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.