Land Rover Defender
110 - 200tdi
Beskrivelse
Gråtass er en 9-seter 1987 oneten(110) m 200tdi motor, ny/brukt LT77 gearkasse fra RR(gått 80000), ny komplett clutch, ny dynamo + masse nytt/oppgraderinger/utstyr. Motor er helt topp, maler godt og aldri hatt noe tull med den. Ingen oljebruk, og forholdsvis rimelig å kjøre (1 l på sommerføre langkjøring). Byttet registerreim for 20000 siden for sikkerhets skyld. Forrige eier fikk byttet fra 2,5TD til 200tdi. Uvisst hva byttemotor har gått. Han som byttet den antok 50 000-150 000 da den ble montert. Teknisk kontaktpers i NLRK som jeg ringte den gang jeg handlet sa at 200tdi var den beste motor LR noen gang hadde produsert. Ellers er det siste modell seter i den og masse gjort/byttet/ekstraustyr. Lettmetall LR-felgerx5 + lettmetall RR-felgerx4 + stål orginalfelgerx5 m AT-dekk,Scorpion racing spacere, heldekkende A-bar m LR ekstralys, takgrind/stige/lyktebeskyttelse, snorkel, etc. Jeg kjøpte den nov 2002. Speedometer ligger nå ca på 400 000, men tror ikke det er mye utover ramme og karosseri som har vært m så langt?? Tight og fin å kjøre. Originallakk fortsatt på, med de skjønnhetsflekker alder tilsier. Forrige eier løftet opp karrossseri og sjekket for rust. Kun ett tynt "tverrstag" som fester karroseri som det er rusthull i, ikke bærende del. Bestilte denne for å bytte, men fikk feil del. Ellers er bakre crossmember moden for utskifting snart. Denne har jeg ny. Ellers hel og fin ramme. Mangler overføringsstag fra transferkasse til gearspak for difflock (har ikke brydd meg m å bestille da ikke hatt behov for difflock så langt, dvs lite offroadkjøring... Koster kr 1500,-)
Forrige eier påsto a ha kostet på oppgradering for kr 100 000. Jeg har etter overtagelse kjøpt nytt batteri, motorvarmer, nye vinterdekk (gått 2 vintre nå) på RR lettmetallfelg, byttet reg.rem, dempere bak, nå ny/brukt gearkasse, clutch m alle deler,bakhjulslager begge sider byttet nå rett før EU-kontr,
dynamo, nye gummimatter i hele bilen, etc. Mye slitedeler med; bremseklosser/bånd, hovedsylinder, nye dempere foran, låsesylindere, bakre crossmember, blinklys, div, div. Var til EU kontroll 24 nov 2010- 0 feil! . Har også chubbybox (oppbevaringsboks til å ha mellom forsetene), men ikke montert etter girkassebytte. Må tilpasses da gearspak ble flyttet noe lenger bak. Ble en bra løsning m enklere giring og kortere steg mellom gear. I vognkort står det også at midtsete foran er godkjent (hvis man ønsker å gjøre om på setearrangementet). Har i dag 2 seter foran, 3 seter og 4 separate nedfellbare sidesittende seter bakerst.
Selges høystbydende over kr 80 000 innkludert delelager.
Kan være interessert i innbytte i "menneskebil".
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 8 574 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 80 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Farge
- Grå
- Interiørfarge
- grå tecno
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Effekt
- 112 Hk
- Sylindervolum
- 2,5 l
- Antall seter
- 9
- Karosseri
- SUV/Offroad
- Antall dører
- 5
- Antall eiere
- 3
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
Utstyr
- Diff.sperre
- Helårsdekk
- Hengerfeste, fast krok
- Lasteholdere/skistativ
- Lettmet. felg sommer
- Lettmet. felg vinter
- Motorvarmer
- Radio/CD
- Servostyring
- Sommerhjul
- Vinterhjul
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.