Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde
SOLGT

Volkswagen Caravelle

CL 2.4d AAB

Modellår
1991
Kilometer
465 500 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Diesel

Beskrivelse

Vurderer selge en fantastisk turvogn !

Tidlig produksjonslinjeutgave av Transporter Type 4 Caravelle CL ex.buss nr. 1, nå 8-seters personbil. Setene nummer 9 og 10 kan følge med for kr. 5.000 slik at du fritt kan registrere den opp til enten 9-seters personbil eller minibuss om det er ønskelig - disse er originale norske seter fra da bilen var minibuss, ergo typegodkjente. Setekonfigurasjonen har et dobbeltsete og et enkeltsete i midten, samt en treseters langsgående benk på venstre bakre del - setene 9 og 10 utgjør en dobbeltbenk på bilens bakre høyre del. Som personbilregistrert bil kan du fritt ta inn og ut seter etter behov.

Står på sommerdekk men kan fritt kjøres med vinterdekk inntil 1. november uten å betale det årlige gebyr for denslags "sko" til bilen.

DEFA blokkvarmer med opplegg for kupévifte i midten/bak i bilen. Bilen starta uten å kny i vinter etter ei uke med -34', får vel legge til at startbatteriet er to år gammelt i skrivende stund.
DEFA alarm er montert men DEFAs norske importør klarte ikke finne feilen på anlegget - når man aktiviserer alarmen, stanser den ikke før den er deaktivisert. Jeg har ikke turt teste dette sjøl. Får du fiksa det, er det jo ingen sak å bruke alarmen.
Pleksiglass istedenfor uproff soting, gir meget god varmemotstand på sommeren - og kan tas av ved behov.
Originalt to varmeapparater, dashbord og midt i bilgulvet hvor varme fra returslangene til kjøleanlegget spres i midt og bakre del av bilen.

Bilen settes inn for PKK denne uke (#35), forventes klar i.l.a etpar uker.

Har eid bilen i nærmere seks år nå, og jeg selger med tungt hjerte - har skaffet 2003-mod som erstatning og jeg kan jo bare kjøre én bil om gangen, dermed går denne.

Sommerdekkene er etpar gamle nå, de har minst to sesonger igjen. Piggdekkene er noe eldre men gir godt veigrep sesongen igjennom, forventer to sesonger til der.

Klassisk feil på denne biltypen er spenningsfeil i lyskretsen som gir feil på frontlys, kjørelyskretsen herjer med det originale lys- og ledningsnett og av & til stammer feilen fra tenningsbryteren ved tenningslåsen og andre ganger i selve lysbryteren på dashbordet. Greit å vite til du står der sjøl, men disse er begge bytta relativt nylig så du skal slippe det i vinter.

Toppakningsproblemene disse tidlige modellene var ute for har ikke skjedd denne, og den har forbedret toppakning montert. Bytter du olje hver ti eller femten tusen km kjører bilen evig !

Kjølesystemet må jeg vel snart ha bytta alt på, føringene til det bakre varmeapparatet er nå alu-rør og holder en del bedre enn morkne gummislanger.
De aller fleste gummislanger i motorrommet er skiftet ut. Ingen lekasjer.

Nytt rustfritt eksosanlegg, kjørt under 2.000 km.

Vannpumpe er bytta en (eller to) gang(er) siste gang i desember 09, registerreim to. Dynamo ble byttet i 2006, husker ikke hvor stor den er men minimum 90A - har en 120A på hånden om det er interessant.
Bremserør og bremsesystemet foran ble byttet ifm PKK for to år siden. Bremseskiver var nye i 2005, syns å huske klossene ble bytta samtidig (rutine)

Jeg har dokumentasjon i form av kvitteringer for hvert bidige verkstedbesøk bilen har vært på i mitt eie og de fem årene forrige eier hadde bilen.
Den er i tillegg beskrevet gjennom to prosjekttråder på web - verdig kjøper får tilgang til dinne dokumentasjonen nærmere et kjøp.

Utstyr som vurderes solgt med bilen om prisen blir rett :
-Thule lastestativ (4 stativ, 2 lås til hvert stativ) - nypris for et par er 1.800,- hos Møller
-Thule takboks, med maks last 75 kg (merk deg vognkortets maks taklast her!)
-ekstralys, Bosch ukjent type
-lykteramme, sveisa stålskinne man monterer på radiatorfestene bak grillen
-taklys med forsinkerkrets, to stk montert foran og i midten - nypris ca. 800,-/stk hos Møller
-hjulbuelister, chrome
-emblemfri grill, chrome
-grill, svart. Original
-1 Recaro Ergonomic (rygglomme) og 1 Recaro Spesialist, noe eldre årgang - med disse får du varmesete om vinteren og kjøling om sommeren !
-skvettlapper bak
-Thule clip on 970-3 sykkelstativ for hengerfestemontasje, ikke slik de tynne Thule clip on's som selges idag - denna holder ! For fire sykler, med lysplank og reg.nr med refleksoverflate til å henge på utsia av bakerste sykkel ;-) Stativet er av en Thuletype de ikke lengre selger, meget robust.

"Kan" gjøres :
-lydisolere hjulbuer og torpedovegg i kupéen, jeg ville brukt asfaltplater
-lydisolere vegger og giulv, her ville jeg brukt matter i vegg og asfalt på gulv
-bytte hengerfestet da dagens feste har noe tvilsomme støttestag - jeg ville trukket fra kraftig på hengervekta med det originale hengerfestet.
-overhale girkassa, den er gammel og originalkassa
-overhale motoren - han jeg kjøpte av i 2005 hadde byttet ventilløftere, det er kanskje på tide men enda har hyppige oljeskift (ti til femten tusen km intervall) gjort at de har holdt
-kjøpe nye felger til vinterhjula, evt med nye piggdekk på
-kjøpe alufelger til sommerdekka, og ta stålfelgene som står på sommerdekka og ha på nye piggdekk

"bør" gjøres
-understellsbehandle bilen, voks+oljeblanding er det eneste som fungerer i Norge
-polere taket, lakken er matt og ser slitt ut uten at den er slitt (hvem klatrer opp på biltaket sitt og går over med poleringsmaskin av dine naboer ?)
-fjerne den tidligere påbudte automatiske kjørelyskretsen siden den svir sikringer og reléer fra tid til annen
-bytte ut femtegearet i AYF-kassen med femtegearet fra en T4 Syncro fordi utvekslinga syncroen har gir lavere turtall/forbruk enn det AYF-gearet gir i f.eks 100km/t - tenk deg da å ligge på motorvejen i Danmark i 130 km/t med lavere utveksling enn originalgearet... Åjåjåjåj !
-legge opp ryggekamera - ikke fordi du absolutt må ha det, men fordi det i sludd midtvinters er greit å slippe valse ut i saltlaken kommunen din påfører deg og dine klær, og fordi da ser hvor nært du er ting bak bilen ved rygging fra førersetet.
-legge opp kabling for høytalere bak - idag er det kun to i dashbordet
-legge opp til høytalere i dørene - VAG har mange fine løsninger man kan montere høytalere rett inn i døra med
-legge opp ekstrabatteri/fritidsbatteri under førersetet - så kan alle seks unga bakover spille av sin egen DVD mens du kjører og kjøleboksen får den strømmen den behøver mens alle lader sine mobiler og laptoper samtidig på langtur ;-)

Eneste feil jeg vet av bortsett fra dette uprøvde DEFAalarmanlegget er at Møller slurvet med prepareringen av nedre vinduskarm på frontruta da vinduet ble bytta for tre år siden - der kan det fort gå rust i metallet, takket være "faglært" personell - må ut med ruta og gås over fullstendig fra begynnelsen med kaldforzinking, primer, lakk og topcoating før ny rute legges på en dag langt inne i framtiden...

"Må" gjøres
Etter PKK er det vel ingenting som "må" gjøres de neste to år, men jeg ville gått over understellet med argusøyne fordi saltlaken Staten påfører kjøretøyparken vår gjør sitt til forringelse - puss vekk de antydninger til "krokan" som er og legg på owatrol over hele buken.
Bytte begge bærebruer foran, fordi jeg ikke vet hvor gamle de er - da vet du at de er nye. Bytte alle fire bærekulene foran, så du vet de er nye - jeg får vel lov å bytte en bærekule ifm EU-godkjenninga nå så da slipper du i allefall den.
Bytte fjærer bak, jeg mistenker de er originale fjærer som bilen ble levert på - i det minste ta dem ut og puss dem fri for overflaterust & mal dem.

Sakset fra vognkortet .
MÅL OG VEKT

Egenvekt:1760
Totalvekt:2540
Maks aksellast foran:1350
Maks aksellast bak:1300
Maks vogntogvekt: 4300
Lengde:466
Bredde:184
(Takhøyde fra fabrikk i 1991 - 1.96m)

DEKKDIMENSJONER

Dekk foran:195/70 R 15
Hastighetsindeks foran:
Lastindeks foran:95
Dekk bak:195/70 R 15
Hastighetsindeks bak:
Lastindeks bak:95

FELGDIMENSJONER

Felg foran:6J
Felg bak:6J


TILHENGER- OG TAKLAST

Tilhengervekt m/ brems:1760 (ikke iht typegodkjenninga, den sier 2.5tonn og med BE skal du vel kunne skrive opp vekta hos Trafikkstasjonen sjøl - med nytt hengerfeste som også sier 2.5tonn, vel og merke)
Tilhengervekt u/ brems:700
Maks taklast:75kg


Send mail, jeg kan nås i helgene samt ma - ons uke 37 på tlf 906 åttiseks 407.

Årsavgifta for 2010 er betalt, men jeg kommer neppe til å betale 2011-avgifta ettersom bilen skal selges - i verste fall til Russen.

ANNONSESELGERE PERSONFORFØLGES - JEG VEIT HVOR DU BOR.
For de som ikke kan lese, selges bilen i ett stykke med eller uten ekstra deler.


Fredag uke 36 -
Smørbrødlista til Harald A. Møllers aller stolteste representant inneholdt rene reparasjonskostnader for over 30.000,-.
Den lista er ikke mye edruelig, selv om bytte av bærebruer og øvre opphengskuler er å anse som et varp hva prisen angår, så det som nå skjer er at jeg korrigerer hva de kan gjøre :
-bytte av bremseklosser og skiver - Møllerpris kr. 4.833,62, trekk fra 1.800,- og betal den summen andre steder. Jeg tar den utgiften.
-bytte av vakumpumpe/bremsekraftforsterker - reklamasjon
-bytte av frontrute - skjer ikke, den er tre år gammel og sliter de med å se ut gjennom ruta får de ta turen til en optiker...
-bytte av nedre bærekule - kr. 2.163,29 - ny eier får kjøpe den også, det er endel prosent rimeligere enn tidligere oppgitte Møllerpriser.
-hornet virker ikke - reklamasjon på tidligere "utført" jobb
-ene skiltlampa er gåen - reklamasjon

Dermed vil bilen bli levert med 2'erfeil på bærekulene (jeg får skrudd opp bremsene slik at bilen kan kjøres trygt og greit til den må være fri for 2'erfeil på EU-kontrollen, fristen er jo 310111), og 1'erfeil på lydsignal.Bremseklosser og skiver i hende.

Avgassnivå - 0,70. Mye bedre enn forventet for en såpass gammel bil, bedre enn nybilen forresten...

Ganske overkommerlig !

Spesifikasjoner

Omregistrering
Fritatt (avgifter)
Årsavgift
Les mer
Farge
Rød
Fargebeskrivelse
Paprikarød
Interiørfarge
lys grå
Hjuldrift
Forhjulsdrift
Effekt
78 Hk
Sylindervolum
2 370 l
Antall seter
8
Karosseri
Kasse
Antall dører
3
Antall eiere
5
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil

Utstyr

  • Farget glass
  • Hengerfeste, fast krok
  • Motorvarmer
  • Radio/CD
  • Servostyring
  • Sommerhjul
  • Stålbjelker
  • Vinterhjul

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

2306 Hamar Logg inn Logg inn for å se hele adressen
Du må være logget inn for å se profilen

Nyttige lenker

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 24111780
Sist endret 9. nov. 2010 11:40

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.