Velkommen til Bil Invest Oslo AS

Utløpt

Ford

GT 5,4-V8 Kompr.1-eier.Kun.3.568 km

Totalpris 2 390 000 kr
Modellår
2006
Kilometer
3 564 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin

Beskrivelse

NB: NB: BILEN ER NÅ RESERVERT FOR KUNDE..!!

 

- 100% som ny 7/2006 Ford GT 5,4 Supercharged med alt tilgjengelig utstyr, (den har alle 4 option-groups).

 

NB: Bilen har en tidligere eier (mann 71 år) og den er kun kjørt 2216 miles eller 3.567 KM.

 

Ford GT ble kun produsert som 2005 og 2006 modell, og totalt 4.038 enheter ble laget i Detroit Michigan USA. Bilene er nå spredd over hele verden og de har forlengst rukket å bli meget ettertraktede samlerobjekter.

 

Vi mener bestemt at fargekombinasjonen på vårt eksemplar skiller seg ut som det desidert beste alternativet på denne bilmodellen. Fargen heter Tungsten Grey metallic og var i flg. Ford selv den mest krevende å lakkere da bilen har glassfiberkarosseri. Fargen får på en utmerket måte frem bilens mange kurver og detaljer da den skinner forskjellig fra ulike vinkler

 

De lysere grå metallic "ton i ton" stripene matcher perfekt og er lakkerte. Bare denne option alene utgjorde et pristillegg på 5.350 USD, eller ca kr. 35.000,- da bilen var ny. (Fargevalg på Ford GT var: Rød, hvit, sølv metallic (kun 2005), Tungsten grey metallic (kun 2006), Speed yellow, Midnight blue, + et eks. produsert i Sonic blue, sort blank, og til slutt en Comemorative edition utgave i de velkjente Gulf-fargene lyseblå og oransje, kun 2006). 

 

- 2` tilgjengelige option er Mcintosh soundsystem med CD, stor sub-bass, og flere høyttalere. Denne option utgjorde alene et pristillegg på 4.000 USD, ca. kr. 26.000,-..

- 3` option er BBS lettvekts-aluminiumsfelger i 18` foran og 19` bak. (GoodYear Eagle F1 Supercar dekk i dimensjonene 235/45ZR18`foran og 315/40ZR19`bak). Denne option hadde et pristillegg på 3.500 USD eller ca. kr. 23.000,-.

 

- 4` option er rødlakkerte bremsecaliptere, (grått var også et alternativ, mens sortlakkerte bremsecaliptere var standard)

 

- Vi har i tillegg fått satt inn kledelige aluminiums-inserts som er customlaget for perfekt passform til setenes originale ventilasjonshull, (kan lettvint fjernes).

 

- Sist men ikke minst har vi fått montert et Heffner High Performance eksosanlegg som gir perfekt lyd, verdi kr. 25.000,-. (bilens originale eksosanlegg følger selvfølgelig også med). 

 

NB: Original Ford GT presenning, original batterilader, og samtlige nybildokumenter følger med.

 

Bil Invest Oslo AS har lang erfaring, og en stor glede med import av biler fra USA. Ford GT, som tilnærmet produksjonsmodell, ble først vist publikum i januar 2002 på The North American International Autoshow i Detroit. Flere av våre ansatte så selv bilen for første gang på The New York International Auto Show i april 2002. Allerede da var ønsket stort om en gang å importere en GT hvis Ford valgte å sette den i produksjon.  

 

LITT HISTORIKK RUNDT FORD GT:

- I 1963 var Ford Motor Company svært nær en handel om å kjøpe Ferrari. Ford hadde da allerede begynt sin produksjon av biler i England, og et stort og åpent europamarked sto for dør. Ferrari hadde i en årrekke hevdet seg meget godt og vunnet det prestisjetunge Le Mans-løpet i Frankrike hele 6 år på rad.

Løpet er verdens eldste sportsbil-race, og går over 24-timer i en loop på bl.a stengte gater. Løpet er ikke bare ment for å teste sjåførens ferdigheter, og bilens prestanda, men også at "begge skal holde ut" i 24-timer.

Handelen med Ferrari gikk i vasken i siste sekund, og Ford Motor Company bestemte seg derfor for: "at hvis de ikke kunne kjøpe Ferrari, så skulle de ihverfall klare å lage et kjøretøy som kunne vinne på Le Mans".

Produksjonen startet umiddelbart, og allerede i april 1964 sto en prototype av Ford GT 40 klar. Bilen ble laget i England, og sendt med fly til USA.

Ford Motor Company fortsatte å jobbe med prototypen på sitt Kar Kraft anlegg i Dearborn Michigan. Den første Mark II modellen med Ford`s egne 427 CUI motor gjorde sin debut i april 1965 da den presterte hastigheter på over 200 mph eller 320 km/h på Ford`s Michigan proving grounds.

Ford stilte så med 2 stk Mark II`s på Le Mans i juni 1965. Den ene bilen satte ny banerekord, men ingen av bilene klarte å fullføre racet. Ford uttalte seg da at den forhastede produksjonen av bilene hadde gått utover kvaliteten, men de hadde oppnådd det de ønsket med å stille bilene, å sette banerekord.

Besettelsen på å vinne på Le Mans kokte på dette tidspunktet hos Ford Motor Company. I 1966 stilte 5 stk. Ford GT 40 Mark II til start på Le Mans. Ford sjokkerte en hel sportsbil-verden dette året ved å vinne 1, 2, og 3 plassen. Vinnerbilen tilbakela tilsammen over 3.000 miles, eller 4.800 KM på 24 timer. Resultatet var Ford`s første seier på Le Mans, og det var helt fenomenalt da den slo Ferrari`s rekord med over 500 miles eller 800 KM. Dette var også det første året Le Mans løpet ble vunnet av en bil med V8-motor. Vinnerbilens sjåfører Bruce McLaren og Chris Amon feiret seieren med Henry Ford II mens misunnelsen nesten kokte over hos Ferrari og andre sportsbilprodusenter.

Tiden gikk og Ford Motor Company i USA ble sterkt kritisert for at de 3 vinnerbilene i all hovedsak var produsert i England, Europa. Ford bestemte seg derfor at de skulle produsere en helt ny "fullblods" amerikansk utgave av bilmodellen til Le Mans-løpet i 1967 for de amerikanske sjøførene A.J. Foyt og Dan Gurney. Bilhistorie ble satt på ny da Ford GT 40 vant nok en gang. Seieren var også fullkommen for Ford da motorkritikere beskrev den som "an all-American win" da den nye Mark IV utgaven var designet og bygget i USA med en amerikansk V8-motor, og kjørt av velkjente amereikanske racingsjåfører ....!!!! 

 

I forbindelse med Ford Motorcompany`s 100-års jubileum i 2003 ble det bestemt at Ford GT igjen skulle settes i produksjon. Et knippe "erfarne herrer" med nær tilknytning til Ford Motor Company og deres "race-car" historie (bl.a. Carrol Shelby) ble kalt inn for å være med på å gjenskape "legenden" fra 1966 og 1967. Den opprinnelige ford GT 40 var 40 inches høy, og hadde derfor navnet GT 40. Den nye Ford GT har vokst, og blitt 44,3 inches høy (113 cm), og har av denne grunn bare fått navnet GT.

 

Da bilen ble sluppet på markedet i USA i slutten av 2004 som 2005 modell kalte Ford Motor Company den stolt for: "The Pace Car For An Entire Company"

 

Vår kommentar etter å ha kjørt bilen er at sportslighet og komfort sjelden lar seg kombinere på supersportsbiler. Det har Ford klart med GT`n. Samtidig vil vi beskrive bilen som lettkjørt. Den er lynrask, og 0-100 går unna på ca. 3,6 sek. Allerede på 1900 RPM lader kompressoren for fullt ved pådrag.

NB: Engangsavgiften utgjør for øyeblikket ca. kr. 790.000,-, og dette beløpet kan trekkes i fra prisforlangende for den som evt. ønsker å kjøpe bilen uregistrert, evt. for eksport. Dette beløpet synker for hvert år bilen blir eldre.  

 

Flott bil som både gleder og sjokkerer hvorenn den ferdes.

 

Bilen har nylig gjennomgått en omfattende "Tef-Car" lakk og chrom-forsegling hos P. A. Johannesen Bilpleie i Fredrikstad, (tlf. 918-30-520). Denne type lakkbehandling anbefales på det sterkeste for alle autofile som er ekstra glad i sitt kjøretøy.

 

DRIVE AN AMERICAN LEGEND...!!!

 

- Bil Invest Oslo AS har alltid et meget godt utvalg av pene brukte biler til riktige priser. Kom gjerne innom for en hyggelig bilprat i et autofilt miljø. Våre erfarne salgskonsulenter hjelper deg gjerne med finansiering fra null kontant gjennom vårt samarbeid med DnB Bank , Santander og AS Financiering. 

Spesifikasjoner

Omregistrering
Fritatt (avgifter)
Årsavgift
Les mer
Farge
Grå
Fargebeskrivelse
Tungsten grey metallic
Interiørfarge
Sort skinn med
Hjuldrift
Bakhjulsdrift
Effekt
550 Hk
Sylindervolum
5 400 l
Antall seter
2
Karosseri
Coupe
Antall dører
2
Antall eiere
1
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil

Utstyr

  • ABS-bremser
  • Air Condition
  • Airbag foran
  • Antiskrens
  • Antispinn
  • El.vinduer
  • Elektriske speil
  • Farget glass
  • Lettmet. felg sommer
  • Metallic lakk
  • Midtarmlene
  • Radio/CD
  • Sentrallås
  • Servostyring
  • Skinninteriør
  • Sommerhjul
  • Sportsseter
  • Startsperre
  • Stålbjelker
  • Xenonlys

Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler

Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Østensjøveien 42, 0667 Oslo

Annonseinformasjon

FINN-kode 22980910
Sist endret 7. mar. 2016 01:20

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.