Ferrari
Mondial T 3.4
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Meget pen, utrolig kjøremaskin hvor en ønsker at hver kjøretur skal vare lenger. Kjøreopplevelsen er meget intens og direkte, styringen kommuniserer presist og 300 hk og diff. sperre sørger for et kraftig fraspark. Lyden er det som gjør opplevelsen fullendt. Mondial T er med sin lengre akselavstand mer balansert enn sine 2 seter søstre. Den som forventer at dette er en komfort Ferrari tar feil, dette er utpreget sportslig!
Dette er en sjelden Ferrari i Norge, Mondial T må ikke sammenlignes med de eldre Mondial modellene, kun utseendet har noe til felles. Mondial T var den første midtmotor Ferrarien som kom med langsmontert V8 og tverrmontert girkasse, derav T betegnelsen. 348 TS/TB har samme hjuloppheng og motor/girkasse som denne, eneste forskjell er at Mondial T har justerbare Bilstein støtdempere á lá Ferrari F355. Disse utgjør en vesentlighet da de bl.a. kan justeres hardere enn standardinstillingen til 348. Mine er i tillegg overhalte og modifiserte slik at de tilsvarer instillingene til F355. Det elektriske anlegget er betydelig oppgradert i forhold til de tidligere generasjoner Mondial, noe som gir en mer driftsikker bil.
Mondial T i kupé versjon ble produsert i 840 eksemplarer fra 1989 til 1993.
Designet på denne er mer finslepent enn på de eldre Mondial modellene, interiøret er også betydelig oppgradert. Her få en både de klassiske runde lyktene bak som mangler på 348 samt den flotte Ferrari grillen. En annen detalj som er både klassisk midtmotor Ferrari, samt praktisk ved rygging, er den stående bakruten.
Bilen ble importert av meg våren 2005, hadde da gått 78 000 km.
Slik bilen står idag kan en om en ønsker det bruke bilen i daglig drift, alt fungerer som det skal. Jeg har dog ikke brukt den i daglig dift, min kjørelengde har ligget på normalt ca 3000 km pr år og jeg har ikke brukt bilen om vinteren. Den er også blitt antirust behandlet for 3 år siden samt kamremskifte + stor service ble foretatt sommeren 2008. Det eneste som er uorginalt er et Rustfritt Marmitte eksosanlegg samt de nevnte modifiserte Bilstein justerbare støtdempere.
Innbytte kan vurderes med en annen sportsbil.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 557 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 335 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 29.10.1990
- Farge
- Rød
- Interiørfarge
- Beige
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 300 Hk
- Sylindervolum
- 3,4 l
- Antall seter
- 4
- Karosseri
- Coupe
- Antall dører
- 2
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- RJ46750
Utstyr
- ABS-bremser
- Alarm
- CD-veksler
- Diff.sperre
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Klimaanlegg
- Radio/CD
- Sentrallås
- Servostyring
- Skinninteriør
- Takluke
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.