Saab 9-5
Aero
Beskrivelse
Rå bil med alt utstyr.
Dette er en Aero, Saabs ekstra kraftige motor,HOT (High Performance Output) 2,3 liters turbomotor med 250 hk!!
Meget pen bil. Behagelig bil å kjøre samt at det er god plass i bilen. Bilen er også godt kjent for en ypperlig vinterbil
Bilen er leveringsklar.
klipp og lim fra tidskrift
Aero er forbeholdt det ypperste innen ytelser.
Også chassiset er modifisert for å gi en sporty og levende kjøreopplevelse. Styringen er mer følsom og presis. For første gang leveres også et elektronisk stabilitetsprogram (ESP) som ekstrautstyr til en Saab-modell. Systemet er utviklet for å gi enda bedre kjørekontroll. ESP omfatter også forbedrede elektroniske, blokkeringsfrie bremser (ABS) og TCS antispinnsystem. Resultatet er et ESP-system som i følge Saabs ingeniører er det ledende på markedet.
Sikkerhetsdetaljene i 9-5, som bygger på Saabs virkelighetsbaserte sikkerhetstenkning, er ytterligere oppgradert. Nye Saab 9-5 har såkalte intelligente kollisjonsputer som gir optimal aktivering. Bilbeltesystemet er forbedret og kupéen har fått mer støtabsorberende materiale i innertaket. Det gir bedre beskyttelse for hodet dersom bilen skulle velte. Interiøret tilfredsstiller nå de nye bestemmelsene i USA: "Free Motion Head-test". Videre er beskyttelsen for knærne til fører og forsetepassasjer forbedret. Saab 9-5 har fabrikkmonterte Isofix-fester for barneseter.
- Vi har foretatt en rekke betydelige forandringer på stort sett alle områder innen bilutvikling og design, sier Peter Augustsson, VD ved Saab Automobile AB. - Dette gjør at nye Saab 9-5 skiller seg vesentlig fra den bilen vi presenterte i 1997. Saab 9-5 har fått mer sporty kjøreegenskaper, den har et mer moderne eksteriør og flere motoralternativer. Forbedringene gjør Saab 9-5 mer attraktiv.
- Vi blir nå mer konkurransedyktige på de europeiske markedene. Nye 9-5 vil fortsatt være valget for individualister som verdsetter svensk design, ingeniørkunst og Saabs sikkerhetsfilosofi Real-life Safety. For ikke å glemme den enestående kjøreopplevelsen det er å kjøre en turboladet bil, legger Peter Augustsson til.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 9 126 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 199 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Farge
- Bronse
- Fargebeskrivelse
- Metallic
- Interiørfarge
- Sort
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Effekt
- 250 Hk
- Sylindervolum
- 2,3 l
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Stasjonsvogn
- Antall dører
- 5
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
Utstyr
- ABS-bremser
- Airbag foran
- Alarm
- Antiskrens
- Antispinn
- Bagasjeromstrekk
- Cruisekontroll
- El.vinduer
- Elektrisk sete m. memory
- Elektriske speil
- Farget glass
- Handsfree opplegg
- Hengerfeste, fast krok
- Kjørecomputer
- Klimaanlegg
- Lettmet. felg sommer
- Lettmet. felg vinter
- Metallic lakk
- Midtarmlene
- Multifunksjonsratt
- Navigasjonssystem
- Oppvarmede seter
- Parkeringsensor bak
- Radio/CD
- Sentrallås
- Servostyring
- Sideairbager
- Skinninteriør
- Sommerhjul
- Sportsseter
- Startsperre
- Stålbjelker
- Takluke
- Takrails
- Vinterhjul
- Xenonlys
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.