Utløpt

Nimbus

Super 2009-mod Nimbus 35 Nova Hard Top -Vinterpris!

Pris 1 650 000 kr
Båten står i
Norge
Tilstand
Brukt
Type
Cabincruiser
Merke
Nimbus
Årsmodell
2009
Lengde i cm
1145 cm
Lengde i fot
38 fot
Bredde
335 cm
Dybde
100 cm
Motor Inkl.
Ja
Motorfabrikant
Volvo Penta
Motortype
Innenbords
Motorstr.
520 hk
Maks fart
38 knop
Drivstoff
Diesel
Vekt
6 000 kg
Reg.nummer
LG7262
Materiale
Glassfiber
Farge
Blå
Sitteplasser
10
Soveplasser
4
Sjekk Småbåtregisteret

Beskrivelse

Jeg har to isfri havneplasser i og ved Trondheim, og båten kommer til å være på sjøen hele vinteren. Så ikke noe problem å ta båten i nærmere øyensyn, om noen skulle ønske det!

Perfekt båt for norske forhold!
Veldig flott 2009-modell Nimbus 35 Nova Hard Top med alt tenkelig utstyr. Båten fremstår som svært lite brukt og meget pen. Registrert i skipsregisteret og dermed ikke noe problem å få lån med sikkerhet i båten. Nettopp vært gjort service/kontroll av motorer/drev!


Båten lå lagret innendørs fra vinteren 2013/2014. Ble satt på sjøen i begynnelsen av mai. Under lagring da ble skrog pusset/polert og det ble lagt på ny bunnsmøring. Eberspächer (dieselvarmer) ble også renset og ettersett
Nå i høst, 18-24. august, har båten vært på land for service og kontroll. "Alt" av slitedeler er byttet/kontrollert. En styresylinder og styreslanger ble byttet, da det ble funnet mindre lekkasje i disse. Se kvittering for mer detaljer (under bilder).


Etter min oppfatning er denne båten den beste utgaven av populære 35 Nova.
Viktige punkter ved denne modellen:
- ankervinsj akter med blytau, ikke bånd
- 2 store sittegrupper akter
- teak innredning i motorrom, gir mye lagringsplass
- LED lys langs innsiden av dollbord
- stor 12 tommers kartplotter.
- fast dobbeltkøye forcabin
- skikkelig tak / bakvegg med dør - "coupé-utførelse"
- tak har stor elektrisk takluke

Driftstimer på motorer: ca.320 timer.
Vi benytter båten så lenge vi har den, så timeantaller vil være noe økende :)

Båten fremstår som mye mer komplett enn tilsvarende 35 Nova uten bakvegg/-dør og/eller de som er åpne. Sitter man inne under fart og lukker døren, så sitter man lunt og godt, og omtrent uten motorlyd/støy! Veldig behagelig! Ikke noe problem å høre på radio/cd en lørdag formiddag, mens man krysser fjorden i 30+ knop. Båten yter omtrent det samme, uavhengig om det er 2 personer og lite last eller 6 personer med fulle tanker og masse bagasje. Forbruk per motor i 25-32 knop, er 0,9-1.0 liter.

Motorer har følgende serienummer:
- babord motor : 2004029494
- styrbord motor : 2004029487
De er av nyere modell som kom etter at Volvo Penta fikk løst problemet med injektorene som har vært gjenganger på motorer frem til og med 2008.

Annen informasjon:
- Autopiloten er koblet til C120, slik man skal kunne sette opp ruter og få båten til å følge valgt rute
- AIS er koblet til kartplotter
- VHF er koblet til GPS
- Begge eksosbend ble byttet i 2013 på garanti, grunnet anbefaling fra Volvo Penta
- Installert fjernkontroll/basestasjon til autopilot


Båten befinner seg i Trondheim.
Ikke nøl med å ta kontakt om du har spørsmål eller ønsker en visning.


Båten ble tatt over av meg ved årsskiftet 2013. Da etter vurdering av Viknes , Marex , Nord Star og Targa . Denne var den båten som passet oss best på alle måter. Båten var da svært lite brukt (80 timer på motorer). Jeg kjøpte den via Oslo Båtsenter (Nimbus importør) som formidlet båten på vegne av kunde. I ettertid er båten påkostet en del. Raymarine autopilot, VHF (utført av CT Marine), AIS, fjernkontroll autopilot, samt båten ble registrert i skipsregisteret.


Kan vurdere innbytte i mindre båt.
F.eks. Arctic Blue, Goldfish, High Performance, Nimbus, annet? Det må være noe raskt og aller helst diesel. Fabio Buzzi RIB 42?
Kan også vurdere innbytte i bil, f.eks. Porsche Panamera 4S / Turbo, Porsche Macan eller tilsvarende.


Jeg får spørsmål om hvorfor jeg ønsker å selge.
Grunnen er enkel, jeg eide en Goldfish 29 tidligere og savner den type båtliv :)

Utstyr

Utstyr: - Landstrøm med 230V stikk flere steder i båten - Batteriladder - Baugpropell - Defroster - Eberspächer dieselvarmer, varmluftinnblåsning alle rom. - Ankervinsj akter (2 styreposisjoner : førerplass / fjernkontroll) - Ankervinsj baug (2 styreposisjoner : baug / førerplass) - Blått skrog - Akterkalesje (mørk blå) - Radio/CD, med aux-inngang - Fjernstyrt søkelys i targa - Teakdekk og teak på badeplattform - Isoterm kjøleskap - Elektrisk toalett, inkl elektrisk tømming septik - Trimplan - 4 KW radar antenne - Fortøyningspakke - BI data, dybde og fart - Midtmontert fortøyningsbeslag - Pentry - Varmtvann (230V / kjølevann motor) - Kartplotter Raymarine C120 ink. nyeste Navionics gold kart (hele Norge) - Autopilot Raymarine SPX-10 med P70R kontrollenhet (vridehjul) - Fjernkontroll + basestasjon til autopilot - AIS sender/mottaker - Fast VHF, Raymarine Ray49 - 4x veldig flotte skreddersydde fendertrekk - spesialtilpasset overmadrass hovedcabin - mindre gummibåt med årer

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Du må være logget inn for å se profilen

Kjøpekontrakt

  • Ferdig utfylt kontrakt
  • 1 måned båtforsikring til kr 0,-
  • Digital signering

Grillstadfjæra 62, 7053 Ranheim

Annonseinformasjon

FINN-kode 50249283
Sist endret 14. okt. 2014 09:09

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.