Spesialkonsulent til lønnsenheten
fylkesadministrasjonen
- Frist 1.8.2017
- Ansettelsesform Fast
Er du systematisk med god formidlingsevne, kan du være vår nye spesialkonsulent i lønnsenheteten
Er du kvalitetsorientert og har god formidlingsevne, kan du være vår nye spesialkonsulent i lønnsenheten
Akershus fylkeskommune, fylkesadministrasjonen har ledig stilling som spesialkonsulent i lønnsenheten, da en av våre ansatte går av med pensjon. Lønnsenheten er en del av lønns- og regnskapsseksjonen som er et service- og kompetansesenter med ansvar for føring av Akershus fylkeskommunes regnskap og utbetaling av lønn. I tillegg er ansvaret for fylkeskommunens ERP-system lagt til seksjonen.
Lønnsenheten kjører lønn for ca. 5000 ansatte, har ansvar for refusjoner fra NAV, reiseregninger og all rapportering fra lønnsområdet. Vi består av 17 medarbeidere fordelt på områdene lønn, fravær og refusjon, reise og pensjon. Denne stillingen inngår i gruppen fravær og refusjon, og vil rapportere til lønningssjef.
Dersom søker ikke fyller alle kvalifikasjonskrav, vil stillingen kunne endres til konsulent og arbeidsoppgavene endres tilsvarende.
Arbeidsoppgaver
- registrere og behandle sykmeldinger, foreldrepermisjoner og annet refusjonsberettiget fravær
- påse at fravær er i henhold til gjeldende lov og avtaleverk, både refusjonsberettiget fravær og annen type fravær
- beregne refusjonskrav
- oppfølging av refusjon fra NAV, herunder avviksbehandling og maksdatoer
- være rådgiver på fagområdet fravær og refusjon, samt lønnssystemet overfor interne kunder
Kvalifikasjoner
- relevant utdanning fra høyskole og/eller universitet - realkompetanse kan i særskilte tilfeller kompensere for kravet om utdanningsnivå
- erfaring fra fraværs- og lønnsområdet er ønskelig
- god kompetanse på lov- og avtaleverk knyttet til fravær og lønn
- erfaring med ERP-system og bruk av regneark er ønskelig
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne i norsk
Personlige egenskaper
- kvalitetsorientert og systematisk
- gode formidlings- og kommunikasjonsevner
- evne til å håndtere tidvis stort arbeidspress
- personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- hyggelig arbeidsplass sentralt i Oslo
- betingelser i hht. lov- og avtaleverk
- fleksibel arbeidstid
- pensjons- og lånevilkår gjennom Akershus interkommunale pensjonskasse
Om arbeidsgiveren
Akershus fylkeskommune har ansvaret for viktige samfunnsoppgaver som videregående opplæring, kollektivtransport, tannhelsetjeneste og kulturminnevern. Fylkeskommunen står sentralt i arbeidet med den regionale utviklingen og planleggingen i fylket i samarbeid med andre offentlige og private aktører.
Akershus fylkeskommune er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Arbeidsplassen tilpasses ved behov.
Dersom det fremkommer av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på følgende: Opplysninger om søker kan gjøres offentlig selv om søker har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette, jf. offentleglova § 25. For ansettelse tilknyttet skolevirksomhet vil det bli krevd politiattest av kandidater som får tilbud om stilling. Vi gjør oppmerksom på at eventuelle merknader kan føre til at tilbudet trekkes tilbake jf. forskrift til opplæringslova § 15-1.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Schweigaards gate 4, 0185 Oslo
- Bransje: Barn, skole og undervisning, Offentlig administrasjon, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Lønn, Økonomi og regnskap, Regnskap
Nøkkelord
spesialkonsulentlønnsenheten, lønnsenheten, lønnsogregnskapsseksjonen, serviceogkompetansesenter, lønnsenhetenspesialkonsulent
- FINN-kode 98932477
- Sist endret