Økonomisjef
- Arbeidsgiver
- Forsvarets personell- og vernepliktssenter
- Stillingstittel
- Økonomisjef
- Frist
- 10.07.2017
- Ansettelsesform
- Fast
Den som tilsettes blir en del av staben og medlem i ledergruppen i FPVS.
Arbeidsoppgaver
- Lede og koordinere virksomhetsplanlegging, herunder plan og budsjettarbeid
- Lede og koordinere virksomheten ved seksjonen, herunder oppfølging og prognostisering
- Utarbeide og oppdatere økonomistatus, herunder budsjett, tildeling og regnskap
- Oppdragsplanlegging, håndtering av tildeling og utarbeide økonomisk prognoser
- Gjennomføre mål- og resultatoppfølging. Internkontroll og rapportering
Det må påregnes tilleggsutdanning/kursing, og mindre tilleggsoppgaver innen avdeling/seksjon etter behov.
Kvalifikasjoner
- Minimum bachelor innen relevant fagretning og flere års relevant arbeidserfaring.
- Annen relevant utdanning og lang relevant erfaring vil etter vurdering kunne kompensere for manglende formell utdanning.
- Den som tilsettes må kunne sikkerhetsklareres for hemmelig før tiltredelse.
- Gode Excel kunnskaper, god IT-kompetanse og systemforståelse.
Ønskelige kvalifikasjoner:
- Erfaring med økonomiforvaltning fra Forsvaret eller fra annen offentlig forvaltning, gjerne også med erfaring fra SAP.
- Utdanning på masternivå innen relevant fagretning.
- Ledererfaring.
Egenskaper
- Strukturert og godt forvaltningsskjønn
- Selvstendig
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- Evne til helhetsoversikt er en forutsetning
- Samarbeidsevner og personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr
- Gode muligheter for personlig og faglig utvikling.
- Fleksibel arbeidstid, med mulighet for trening i arbeidstiden.
- Gode pensjons- og velferdsordninger.
- Lønn som kontorsjef (SKO 1054) lønnstrinn pt.kr 617.800 - 686.900 avhengig av kvalifikasjoner. Av lønnen trekkes 2 % lovbestemt innskudd til Statens pensjonskasse.Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning, og rekruttere personer med innvandringsbakgrunn. Som IA-virksomhet legger Forsvaret vekt på å legge til rette arbeidsforholdet for personer med redusert funksjonsevne.
I henhold til offentlighetsloven § 25, 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.
Forsvaret benytter elektronisk søknadsbehandling. Søknader uten attester og vitnemål blir ikke vurdert. Det blir gjennomført bakgrunnssjekk når sikkerhetsklarering gjennomføres.
Om arbeidsgiveren
En jobb i Forsvaret er noe mer enn en jobb. Forsvarets viktigste oppgave er å skape sikkerhet for Norge og trygghet for befolkningen. Uansett hvilken stilling du har, er du med på å ivareta landets og fellesskapets interesser.
Som en del av Forsvarets personell- og vernepliktssenter vil du være med på å legge premissene for hvordan Forsvaret rekrutterer, utvikler, belønner, motiverer og beholder sine medarbeidere. Vi har det overordnede ansvaret for HR-faget og skal sørge for at Forsvaret har rett kompetanse på riktig sted, til rett tid.
- Sektor
- Offentlig
- Sted
- Storhamargt 100, 2315 Hamar
- Bransje
- Forsvar og militær
- Stillingsfunksjon
- Økonomi og regnskap / Økonomistyring og budsjettering,
- Økonomi og regnskap
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Terje Westgård
- Stillingstittel
- Underdirektør
- Telefon
- 48 89 24 41
Følg firma
13004 følger dette firmaet
Storhamargt 100, 2315 Hamar