Lotus Seven
Westfield Megabird
Beskrivelse
Fantastisk morsom bil som selges fordi at jeg synes den er for fin til å brukes til banekjøring. Veldig lettkjørt og motoren har bra med moment på lavt turtall. 11800rpm og sekvensiell girkasse, kombinert med kjøreegenskaper som kun kan oppleves i en så lett bil, må oppleves for å forstå hvor gøy dette er. Som det fremgår av bildene er bilen meget pen.
Nylig vist og godkjent hos statens vegvesen slik den fremstår på bildene. Her får du ikke problemer på pkk eller teknisk kontroll. Velbygd og urørt bil. Denne ble bygget av en ingeniør på Xtrac (leverer blant annet girkasser til F1), som hadde bilen fra 2001 til 2015. Solgt til en bilsamler pga skilsmisse, som igjen solgte bilen til meg for å finansiere datterens utdannelse. Det følger med en stor eske med dokumenter, som viser hele bilens historie. Gått rett over 3000km. Originaldekkene fra 2001 sto på når jeg hentet bilen, men er nå byttet ut med nye A048. Det er originaldekkene som står på bilen på bildene.
Bilen ble bygget for bakkeløp, men aldri brukt til dette. Har kjøpekontrakt fra opprinnelig eier som bekrefter dette og KM stand. KM stand kan også bekreftes i form av engelske MOT tester (tilsvarer norsk PKK).
Det ble kjøpt en helt ny Honda Blackbird motor fra Westfield. De aller fleste velger å kjøpe brukte motorer når de bygger slike biler, og det at det er valgt å kjøpe ny motor til nesten 50 000 sier mye om hvor kvalitetsbevisst han som bygde bilen var. Faktisk så er så godt som alt kjøpt nytt og ikke brukt slik mange velger for å spare penger.
Hvis du enda ikke er overbevist så kjørte jeg 1.35.xx runder med denne på Rudskogen. Det er potensiale for mye mer med mer aggressivt oppsett for bane. Bilen gikk som en klokke og bruker knapt bensin, dekk og bremser. For de som ikke er så kjent med tider på Rudskogen så er denne tiden raskere enn blant annet Caymant GT4, og 996/997 GT3 RS. I praksis er det få biler med skilt som kjører ifra deg. Og av de som er raskere er det ikke mange som kan kjøre 1.35.xx også kjøre innom biltilsynet på vei hjem og fremdels beholde skiltene. Noen unntak er det jo, som 991 GT3 RS til 3mill med en meget dyktig sjåfør bak rattet, men du får nesten 10 stk av denne bilen for prisen av en sånn..
Registrert med reg nr NF79125. OBS: Har avregistrert den for vinteren.
-Honda blackbird motorsykkelmotor på 164 hk (noen mener disse yter 170hk i Westfield bilene, men 164hk er offisielle tal fra Honda)
-Tørrsump
-520kg egenvekt.
-Nye A048 følger med.
-6 trinse sekvensiell kasse.
-Revers girkasse.
-Uavhengig fjæring med doble A armer foran og bak
-4 pot caliper foran.
-'Snap off' ratt
-4 punkt belter
-Bygd opp av kun nye deler, inkludert ny motor.
-Skrudde lettvektsfelger
-Ny differensial
-Justerbare stabilisatorstag f+b
-Karbon nese
-Karbon "stone guards"
-Nye aluminum nav, istedenfor brukte av stål
Ring for en hyggelig bilprat. Vennligst kun seriøse henvendelser. Skal ha lik bil, bare litt mindre pen, så innbytte er dessverre ikke interessant.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 569 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 339 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 20.09.2001
- Farge
- Gul
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 164 Hk
- Sylindervolum
- 1 132 l
- Vekt
- 520 kg
- Antall seter
- 2
- Karosseri
- Cabriolet
- Antall dører
- 2
- Antall eiere
- 3
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Chassis nr. (VIN)
- SA9WSIW171X039055
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.