Lotus Seven
Caterham - Registrert
Beskrivelse
Har nå hatt en gjennomgang av bilen,, å det ser ut til at topp-pakning er gåen, så nå gjenstår det å klippe til tepper til interiøret i bilen, montere plugger for tonnau kalesje og lage til bilens bagasjerom (tynne plater).
Speedometer fungerer ikke (har ikke koblet til etter jeg byttet sensor), og topp-pakning har fått en lekkasje. Bilen selges som ett lett prosjekt til et fornuftig bud. Kom gjerne med bud på bilen som den står.
NB. Bilen er registrert og på skilter, den er veteranbil og koster ikke mer enn 500kr i årlig forsikring, samt 400kr i årsavgift.
Bilen er registrert som en Triumph, den har også Triumph motor, en Triumph spitfire motor bygget av PRI-race (http://prirace.com/page/spitfire-engines).
Bilen er nyrestaurert og har blitt igjennomgått med en såkaldt nut-job. Det er blitt gjort alt for mye til og skrives her. Men jeg kan nevne noe.
Karosseriet er laget nytt av proffesjonelle blikkenslagere, bilen er også nylakkert på lakkverksted.
Det er montert breiere bakskjermer med helt nye baklykter på den. Følger også med nye klarglass-glass til baklyktene.
For og fylle ut skjermene bak er det spesialbestilt felger på 8 og 8,5"x13 fra Imagewheels med vanvittig kant. Disse er skodd med Avon ZZR gateslicks (passende slicks for en såpass lett bil)
Frembremsene er byttet til greenstuff klosser, samt slissa og borra skiver.
Motoren som sagt er en Stage 3 trimmet Triumph Spitfire motor, denne er tilpasset en Type 9 Ford sierra girkasse, Mellomaksling er laget på mål av Powertrain Europe (Kvittering medfølger). Motoren har elektronisk tenning, 4 forgassere og 4x2x1 grenrør. Eksosen er i rustfritt og kommer ut av siden på bilen, og inn i en karbon-motorsykkel potte (Dette gjør att bilen får en rå lyd!) Det rustfrie eksosanlegget er sveiset av profesjonell. Det sees tydelig på sveisene. Utført av Optimar AS
Rammen ble syrebehandlet og lakkert opp igjen for og få det som nytt. Rammen er lakkert i sort, med karroseriet er lakkert i Rosso Corsa (den velkjente Ferrari rødfargen)
Ledningsnettet er lagt opp nytt i sin helhet av fagmann. Kabler frem til frontlykter, blinklys, tempmåler etc. Er lagt i rør på undersiden av øverste karrosseristolper, så de er nærmest usynlig. Fint gjort med elegante brytere i dashbord under målere, speedometer og turteller.
Alle målere, samt speedo og turteller er nytt.
Det aller meste du kan tenke deg på bilen er nytt.
Motoren er bygget for over 100.000,-
Har masse kvitteringer på deler som er nye.
Send gjerne mail til Kckd (at) Acel.no om du har spørsmål.
Bilen selges for langt under selvkost!!
Benytt deg av sjansen til og få noe som ikke nabon har!
NB: Det er heller ikke problemer med og kjøre denne bilen om du er høy. Jeg er selv 192. høy og har ikke noe problem med plassen i denne bilen.
Kan ta Motorcross-sykkel 250-4takt som delbetaling.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Farge
- Rød
- Fargebeskrivelse
- Rosso Corsa
- Interiørfarge
- Sort
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 155 Hk
- Sylindervolum
- 1,8 l
- Antall seter
- 2
- Karosseri
- Cabriolet
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.