Er du opptatt av god informasjonsflyt og ønsker en spennende lederstilling i en nyopprettet seksjon?
- Arbeidsgiver
- Tolletaten
- Stillingstittel
- Underdirektør informasjonsforvaltning
- Frist
- 08.06.2020
- Ansettelsesform
- Fast
Tolletaten er i spennende utvikling, og i ferd med å ferdigstille en fullstendig omorganisering. Ny organisering skal blant annet bidra til mer effektiv ressursutnyttelse, likebehandling og økt faglig og teknologisk utviklingskraft.
Seksjon for informasjonsforvaltning har ansvaret for å utvikle og koordinere tjenester som sørger for effektivt og systematisk mottak, lagring, vedlikehold, bruk og bevaringsvurdering av all administrativ dokumentasjon som mottas og skapes i etaten. Du vil ha ansvaret for å lede enheten administrativt og faglig, med personalansvar for 17 medarbeidere fordelt to lokasjoner i Oslo. Stillingen rapporterer til leder for fellestjenester.
Sentrale arbeidsområder:
- forvalte og forbedre informasjonsflyten i de administrative løsningene og fellesplattformene i etaten
- forvalte etatens lagring og bruk av administrative data.
- forvalte og utvikle den administrative systemporteføljen for dokumentproduksjon og samhandling
- forvalte og utvikle etatens arkiver, dokumentoppbevaring og generelle saksbehandlingsløsninger
- forvalte systemløsningene Public 360, Office 365, andre dokumentproduksjonsverktøy samt etatens Altinn-anvendelse
Kvalifikasjonskrav:
- fullført mastergrad. Bachelorgrad kombinert med svært god realkompetanse kan erstatte kravet om mastergrad.
- relevant ledererfaring og erfaring med å arbeide i ulike prosjektledelsesroller
- svært gode IT-kunnskaper
- meget god muntlig og skriftlig framstillingsevne
- god kunnskap om og mer enn fem års erfaring fra informasjonsforvaltning
Som leder for informasjonsforvaltningsseksjonen er det nødvendig at du har:
- evne til å planlegge leveranseløp og prioritere oppstart som sikrer tidsmessig riktige leveranser
- evne til å utvikle, benytte, og få andre til å ta i bruk digitale samhandlingsverktøy
- en utstrakt serviceorientering mot organisasjonen
- meget gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, med evne til å skape engasjement
- meget god organisasjons - og helhetsforståelse, kombinert med god prosessforståelse
- en systematisk arbeidsstil med stor arbeidskapasitet
Tolletatens lederplakat kommuniserer ledelsesprinsipper som er retningsgivende for våre ledere. Som leder i tolletaten er det nødvendig at du løfter blikket, er rollemodell og bidrar til verdiskapende samfunnsbeskyttelse ved å gjennomføre, utvikle og samhandle. Videre er det viktig at du har høy integritet og evne til å skape et godt arbeidsmiljø i tillegg til å være mål-, resultat- og utviklingsorientert.
Vi tilbyr:
- godt arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere og gode utviklingsmuligheter i en viktig samfunnsetat
- stillingen lønnes som underdirektør, kr 750 000 – 850 000. For svært godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
- gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
- fleksibel arbeidstidsordning og trening i arbeidstiden
- arbeidssted sentralt i Oslo sentrum
Vi utfører SEMAC bakgrunnssjekk på aktuelle kandidater. Du må kunne sikkerhetsklareres for hemmelig og levere uttømmende politiattest ved tilbud om ansettelse.
Inkluderende arbeidsliv og mangfold
I tolletaten er vi opptatt av mangfold. Vi jobber for et inkluderende arbeidsliv og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. Vi bidrar i inkluderingsdugnaden og er med på å realisere regjeringens mål om at 5 % av faste nyansettelser i staten skal være personer med funksjonsnedsettelse og kandidater som av ulike årsaker ikke kan dokumentere en sammenhengende yrkeskarriere. Dersom du har behov for tilrettelegging, forsøker vi å imøtekomme dette så langt det lar seg gjøre i stillingen. Oppgir du opplysninger om funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV i din søknad, kan dette bli brukt til statistikkformål.
For nærmere informasjon om stillingen kan du kontakte leder for fellestjenester, Semming Bråthen på telefon 90 59 91 54.
Du kan lese mer om alle lederstillingene og mulighetene den nye organiseringen av tolletaten gir på toll.no
Om arbeidsgiveren
Tolletatens samfunnsoppdrag er å sikre etterlevelse av lover og regler for grensekryssende vareførsel. Vi bidrar til at det skal være lett å gjøre rett, og ved hjelp av etterretning og ny teknologi kontrollerer vi målrettet. Vi tilbyr spennende arbeidsoppgaver i en organisasjon i endring. Etaten har i 2020 en samlet budsjettramme på 1,765 milliarder kroner og ca. 1530 ansatte.
- Sektor
- Offentlig
- Lederkategori
- Leder
- Sted
- 0152 Oslo
- Bransje
- Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon
- Ledelse
Nøkkelord
infromasjonsforvaltning, digitalisering, ledelse
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Semming Bråthen
- Telefon
- 90 59 91 54
0152 Oslo