Denne annonsen er ikke lenger tilgjengelig
Varen er solgt eller tatt ut av markedet av selgeren.
Bildegalleri
Saab 9-5
2,3 T STASJONSVOGN
2000
385 000 km
Manuell
Bensin
Denne annonsen er ikke lenger tilgjengelig
Selgeren kan ikke kontaktes angående dette kjøretøyet.
Brukerprofil
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innBeskrivelse
Denne bilen har vært i mitt eie siden 2011, og er mye påkostet siden den gang. I 2012 ble det byttet motor, og gjort følgende:
- Satt inn fabrikkny 2.3T motor (originalt 2.0T)
- Oppgradert veivhusventilasjon
- Byttet alle vakuumslanger og enveisventiler
- Satt inn TD04 turbo og det store kobrarøret inn til turbo
- Montert Aero clutch og byttet slavesylinder
- Montert større dyser
- Satt inn nytt T7 spjeldhus
- Montert større aluminiumsintercooler
- Oppgradert dashbord/interiør
Bilen er gått gjennom av MG Motor etter motorbytte, og skal være god for 285 hk.
Bilen er i denne forbindelse påkostet godt over 100 000,-
Motoren en omhyggelig tatt vare på, og det er byttet olje på mellom 8 000km - 10 000km.
Motoren ble byttet på 270 000km, og er nå trillet 115 000km.
Har ikke hadd noe feilslag på motor/turbo siden motorbytte.
Annet som er gjort ved bilen som er verdt å nevne er dette:
- Bytte av vannpumpe + multireim. 2016.
- Bytte av håndbrekkwire. 2017.
- Bytte av fram og bakdempere. 2017.
- Bytte av bensinfilter. 2017.
- Nye Michelin sommerdekk. 2018.
- Bytte av bakluke. 2019.
- Bytte av bremseklosser + skiver. 2019.
Feil/mangler ved bilen:
- AC fungerer ikke. Har ikke etterfylt denne siden motorbytte pga ikke vært behov.
- Lekker litt clutch/bremsevæske mellom motor/girkasse. Gjort dette siden motorbytte. Etterfyller beholder 3-4 gang i året.
- Motorlampe lyser sporadisk med feilkode P0134, som går på lambdasonde. Dette pga eksosanlegg blir varmt på de varmeste dagene i året og feilkode kommer opp. Følger med ny (brukt) lambdasonde.
- 2 av 4 vinterdekk er dårlige og bør byttes ut til vinteren.
- Flere bulker/rustflekker rundt om. Se bilder.
- Bakluke er i annen farge (mørk grønn), og må åpnes med nøkkel.
Det som følger med bilen ved kjøp er følgende:
- Komplett servicekit (luftfilter, coupefilter, oljefilter og olje)
- Komplett sats for bytte av bremser+skiver+håndbrekk klosser bak.
- Komplett sats for bytte av hjullager på alle 4 hjul.
- Egen feilkodeleser
- Ny (brukt) lambdasonde
- Ny o-ring og slangeklemme for turbo.
- Nye tennplugger NGK BCPR7ES-11 (De riktige tennpluggene for denne bilen)
- Ny tennkassett
Delene er kjøpt pga "kjekt å ha".
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 618 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 7 882 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Saab
- Modell
- 9-5
- Modellår
- 2000
- Karosseri
- Stasjonsvogn
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 285 hk
- Slagvolum
- 2,3 l
- CO₂-utslipp
- 220 g/km
- Kilometerstand
- 385 000 km
- Girkasse
- Manuell
- Girkassebetegnelse
- Manuell 5 girs
- Maksimal tilhengervekt
- 1 800 kg
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Hjuldriftnavn
- Forhjulsdrift
- Vekt
- 1 580 kg
- Seter
- 5
- Dører
- 5
- Farge
- Blå
- Fargebeskrivelse
- Fargekode: 257
- Interiørfarge
- Lyst skinninteriør
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- XD76508
- Chassis nr. (VIN)
- YS3ED55C6Y3070339
- 1. gang registrert
- 19.09.2005
- Eiere
- 3
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- ABS-bremser
- Airbag foran
- AUX-inngang
- Bagasjeromstrekk
- CD-spiller
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Hengerfeste, fast krok
- Klimaanlegg
- Lasteholdere/skistativ
- Metallic lakk
- Midtarmlene
- Radio FM
- Sentrallås
- Servostyring
- Seter i helskinn
- Sideairbager
- Sommerdekk på felg
- Vinterdekk på aluminiumsfelg
- Vinterdekk på felg
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.
Uavhengig tvisteløsning
Vår partner Mekle tilbyr digital tvisteløsning hvor begge parter i en reklamasjonssak får hjelp av en jurist til å finne en rimelig løsning.
Les mer om Mekle herAnnonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.