Produktdirektør Reklameprodukter i FINN
- Arbeidsgiver
- FINN.no
- Stillingstittel
- Produktdirektør Reklameprodukter
- Frist
- 26.08.2018
- Ansettelsesform
- Fast
Er du den Produktdirektør for Reklameprodukter vi søker?
Vi leter etter produktdirektør for Reklameprodukter i FINN! Reklameprodukter er et sentralt område som representerer en stor del av inntektene til FINN. Porteføljen av produkter vi tilbyr annonsørene på dette området omfatter kort sagt alt som ikke er definert som rubrikkannonsering og relaterte oppsalgsprodukter. Vi ser nå etter en leder som kan forme fremtidens reklameprodukter og bidra til å skape betydelig vekst på dette området for FINN. I rollen som produktdirektør har du det overordnede ansvaret for forretningsområdet. Du eier strategien og har ansvaret for at den implementeres og skaper resultater. Du vil ha personalansvar for en liten og dedikert produktavdeling og jobbe tett med utviklingsteamet Team Reklameprodukter, designavdelingen, markedsplassene, salgsavdelingen i FINN og resten av Schibsted. Det er også essensielt og videreføre et godt samarbeid med produkt- og forretningssiden i Schibsted Norge Annonse og bygge nær relasjon til tilsvarende forretningsområder og roller i Schibsted Marketplaces. Stillingen rapporterer til produktdirektør i FINN. Om deg- Du har erfaring fra reklamemarkedet fra forretnings- eller produktsiden, og du kjenner gjerne til verktøy brukt innen ad serving
- Du har god forretningsforståelse, samler innsikt og setter deg raskt inn kunders behov. Du drives av å løse disse behovene med treffsikre produkter
- Du har ledererfaring og trives med å lede talentfulle medarbeidere
- Du skal forholde deg til mange mennesker i forskjellige deler og nivåer av organisasjonen, så gode samarbeidsevner og kommunikasjonsevner må være på plass, både muntlig og skriftlig
- Du må beherske både norsk og engelsk som arbeidsspråk
- Du må se helheten i det FINN skal tilby sine kunder og brukere, og klare å balansere de forskjellige behovene opp mot hverandre
- Dette er en jobb som blir mye morsommere om du motiveres av å se tall og grafer flytte på seg. En analytisk nerve samt erfaring med G-Suite og Microsoft Office for å presentere resultatene dine vil være bra
- Holde seg oppdatert på trender, konkurrenter og aktivt hente innspill fra markedet
- Beslutte retning for reklameprodukter i FINN og eie strategien
- Være en del av FINNs produktledergruppe og salgsledergruppe, og skal tilføre verdi også utover ditt ansvarsområde
- Sette kontekst og skape forståelse for de prioriteringene man gjør (og ikke gjør)
- Dokumentere effekten av de tiltakene vi gjør
- Bidra inn i prosjekter i FINN og Schibsted av både strategisk og operativ karakter
- Varierte og spennende arbeidsoppgaver
- Dyktige kollegaer og et hyggelig arbeidsmiljø
- Konkurransedyktige vilkår
- Gode muligheter for kompetanseutvikling (intern/ekstern kursing, konferanser)
- Mobil og nettbrett
- Godtgjørelse for bredbånd hjemme
- Avis - Aftenposten hjem på døra og/eller digitalt
- Fleksibel arbeidstid
- Bedriftshelsetjeneste
- Behandlingsforsikring
- Gruppelivsforsikring
- Kritisk sykdom-forsikring
- Mange spennende turer og events i regi av FINN
- Gratis fellestrening på SATS
- Treningsmuligheter og bedriftslag
- Bedriftsmassasje to ganger i uken
- Firmahytter i Trysil
- Rabattavtaler gjennom FINN og Schibsted
Om arbeidsgiveren
I 2018 feirer FINN 18.-årsdag. I løpet av våre første 18 år har nesten alle i Norge prøvd tjenesten vår. Hvert år tilbringer hver nordmann i snitt 30 timer på FINN, og til sammen surfer brukerne gjennom mer enn 15 milliarder sider. Snakk om engasjert gjeng! Mye har endret seg i FINNs levetid. Før turte folk nesten ikke legge ut annonser i frykt for at naboen skulle se hvordan stua deres så ut. I dag har titusenvis av folk profilbilder av seg selv på FINN og over halvparten av alle som besøker oss gjør det fra en mobiltelefon eller et nettbrett. FINN eies av Schibsted, og våre mer enn 400 trivelige kolleger holder til i Grensen i Oslo. Vi er stolte av at FINN har blitt kåret til en av Norges beste arbeidsplasser flere år på rad i kåringen Great Place to Work. De som kjenner oss vet at vi har et sett med verdier som preger oss i alt vi gjør: SULT, PRESISJON, TAKHØYDE og HUMØR.
Nøkkelord
forretningsutvikling, reklame, produktutvikling, ad serving, analyse
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Frida Badenfors
- Stillingstittel
- HR rådgiver
- Nettverk
- Kontaktperson
- Kaija Ommundsen
- Stillingstittel
- Produktdirektør
- Nettverk
Grensen 5-7, 0106 Oslo