Vi søker erfaren prosjektleder med glød for digitalisering
- Arbeidsgiver
- Lørenskog kommune - Stabsavdelingen
- Stillingstittel
- Prosjekt- og prosessledelse
- Frist
- 13.08.2018
- Ansettelsesform
- Fast
Vi har høye ambisjoner innen digitale tjenester og kan tilby varierte oppgaver og prosjekter som betyr noe for folk!
Stillingen er i teknologiavdelingen som består av omtrent 40 medarbeidere fordelt på fire seksjoner: porteføljestyring og virksomhetsarkitektur, IKT, dokumentsenteret, service og kommunikasjon.
Seksjon for porteføljestyring og virksomhetsarkitektur i teknologiavdelingen har ansvar for digitaliseringsprosjekter, prosjektportalen med tilhørende metodikk og porteføljestyring. I tillegg jobber vi som prosessledere og med virksomhetsarkitektur. Vi snuser også på tjenestedesign. Seksjonen er under etablering og du får dermed mulighet til å være med på å forme enheten og våre leveranser med din kompetanse, erfaring og positive holdning.
Vi søker deg som ønsker å forbedre og digitalisere tjenester til våre innbyggere, medarbeidere og partnere ved hjelp av innovative og effektive løsninger. Vi søker deg som har erfaring som prosjektleder i digitaliseringsprosjekter og konkrete resultater å vise til. Du vil samarbeide tett med resten av teknologiavdelingen og med sektorene i kommunen. Vi er en motivert gjeng som har varierte, spennende oppgaver med mening, godt arbeidsmiljø, høyt tempo og godt humør!.
Arbeidsoppgaver
- Prosjektleder og pådriver for digitaliseringen og moderniseringen
- Forvaltning av kommunens prosjektportal og prosjektmetodikk (herunder opplæring)
- Delta i og videreutvikle prosjektmiljøet i avdelingen og i kommunen (sammen med andre prosjektledere)
- Være en pådriver og forbilde for godt prosjektarbeid som inkluderer analyse av behov, brukerinvolvering, gevinstplanlegging, risikovurdering, kostnadsestimering og gjennomføringskraft
- Delta i og videreutvikle porteføljestyringen av digitaliseringsprosjekter
- Vurdere prosjektinitiativer, planlegge og lede prosjekter/programmer
- Videreutvikle relevante prosesser og metodikker
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning fra høyskole/universitet. Særlig relevant praksis/erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Sertifisering innen prosjektledelse og ulike metodikker vil være en fordel
- Erfaring fra lignende stillinger og/eller digitaliseringsarbeid- helst i større virksomheter og gjerne i det offentlige enten som ansatt eller som konsulent
- Erfaring med relevante metodikker som prosjektveiviseren/Prince2, Samveis (eller tilsvarende), Lean Startup, Design Thinking og smidig prosjektmetodikk er en fordel
- Sterk interesse og forståelse for hvordan digitalisering kan bidra til bedre og mer effektive tjenester og prosesser
- Evne til å uttrykke deg godt på norsk både skriftlig og muntlig
Egenskaper
- Åpen, empatisk og skaper positive relasjoner
- Strukturert, kreativ og ansvarlig
- Profesjonell, ydmyk og har høy integritet
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner på tvers av fagområder
- Løsnings- og resultatorientert
- Genuin interesse for teknologitrender og digitalisering
- Initiativrik og selvstendig
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Stillingsbrøk: 100%
- En nøkkelrolle i en stor og kompleks organisasjon med mange faglige utfordringer.
- Mulighet til å være med å sette preg på utviklingen av en kommune i vekst.
- Spennende arbeidsoppgaver med gode muligheter til faglig og personlig utvikling.
- Engasjerte og hyggelige kolleger - med et veldig godt arbeidsmiljø!
- God forsikringsordning og offentlig pensjonsordning.
- God arbeidstids- og fleksitidsordning.
- Mulighet for fag- /kompetanseutvikling.
- Helsefremmede aktiviteter og velferdsgoder som blant annet firmahytter.
- IA-bedrift.
- Lønn etter avtale.
Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Lørenskog kommune ønsker og ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte søkere til å søke.I henhold til Offentliglova §25 kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. De det gjelder vil bli kontaktet dersom offentliggjøring blir aktuelt.
Om arbeidsgiveren
Lørenskog kommune skal være en sunn, grønn og
mangfoldig kommune
Lørenskog kommune har en sentral beliggenhet
mellom Oslo og Lillestrøm. Kommunen er inne i en periode med stor vekst hvor
sentrale deler av kommunen fortettes og gjennomgår en urban utvikling. Kommunen
har ca. 39 000 innbyggere og 2300 ansatte. Vi har et unikt oppdrag ved at
vi både skal utvikle demokrati og deltakelse, være samfunnsutvikler samtidig
som kommunen er ansvarlig for de grunnleggende velferdstjenestene og for å
sikre innbyggernes rettigheter. Vi vil ha folk med ambisjoner – både på
egne og samfunnets vegne. Som ansatt i Lørenskog
kommune skal en oppleve å gjøre en forskjell. Velkommen
til oss! Les mer her
- Sektor
- Offentlig
- Sted
- Hasselveien 6, 1470 Lørenskog
- Bransje
- IT,
- Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon
- Prosjektledelse
Nøkkelord
prosjektleder, prosjektledelse, IKT, IT, portefølje
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Kristin Bjørgum Berg
- Stillingstittel
- seksjonssjef
- Telefon
- 41 63 39 39
Hasselveien 6, 1470 Lørenskog