Utløpt

Vi søker erfaren prosjektleder med glød for digitalisering

Arbeidsgiver
Lørenskog kommune - Stabsavdelingen
Stillingstittel
Prosjekt- og prosessledelse
Frist
13.08.2018
Ansettelsesform
Fast
Liker du varierte oppgaver? Brenner du for å få resultat gjennom godt styrte prosjekter? Er du genuint interessert i teknologitrender og digitalisering? Da må du søke stilling hos oss!

Vi har høye ambisjoner innen digitale tjenester og kan tilby varierte oppgaver og prosjekter som betyr noe for folk!
Stillingen er i teknologiavdelingen som består av omtrent 40 medarbeidere fordelt på fire seksjoner: porteføljestyring og virksomhetsarkitektur, IKT, dokumentsenteret, service og kommunikasjon.
Seksjon for porteføljestyring og virksomhetsarkitektur i teknologiavdelingen har ansvar for digitaliseringsprosjekter, prosjektportalen med tilhørende metodikk og porteføljestyring. I tillegg jobber vi som prosessledere og med virksomhetsarkitektur. Vi snuser også på tjenestedesign. Seksjonen er under etablering og du får dermed mulighet til å være med på å forme enheten og våre leveranser med din kompetanse, erfaring og positive holdning.
Vi søker deg som ønsker å forbedre og digitalisere tjenester til våre innbyggere, medarbeidere og partnere ved hjelp av innovative og effektive løsninger. Vi søker deg som har erfaring som prosjektleder i digitaliseringsprosjekter og konkrete resultater å vise til. Du vil samarbeide tett med resten av teknologiavdelingen og med sektorene i kommunen. Vi er en motivert gjeng som har varierte, spennende oppgaver med mening, godt arbeidsmiljø, høyt tempo og godt humør!.

Arbeidsoppgaver

  • Prosjektleder og pådriver for digitaliseringen og moderniseringen
  • Forvaltning av kommunens prosjektportal og prosjektmetodikk (herunder opplæring)
  • Delta i og videreutvikle prosjektmiljøet i avdelingen og i kommunen (sammen med andre prosjektledere)
  • Være en pådriver og forbilde for godt prosjektarbeid som inkluderer analyse av behov, brukerinvolvering, gevinstplanlegging, risikovurdering, kostnadsestimering og gjennomføringskraft
  • Delta i og videreutvikle porteføljestyringen av digitaliseringsprosjekter
  • Vurdere prosjektinitiativer, planlegge og lede prosjekter/programmer
  • Videreutvikle relevante prosesser og metodikker

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning fra høyskole/universitet. Særlig relevant praksis/erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • Sertifisering innen prosjektledelse og ulike metodikker vil være en fordel
  • Erfaring fra lignende stillinger og/eller digitaliseringsarbeid- helst i større virksomheter og gjerne i det offentlige enten som ansatt eller som konsulent
  • Erfaring med relevante metodikker som prosjektveiviseren/Prince2, Samveis (eller tilsvarende), Lean Startup, Design Thinking og smidig prosjektmetodikk er en fordel
  • Sterk interesse og forståelse for hvordan digitalisering kan bidra til bedre og mer effektive tjenester og prosesser
  • Evne til å uttrykke deg godt på norsk både skriftlig og muntlig

Egenskaper

  • Åpen, empatisk og skaper positive relasjoner
  • Strukturert, kreativ og ansvarlig
  • Profesjonell, ydmyk og har høy integritet
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner på tvers av fagområder
  • Løsnings- og resultatorientert
  • Genuin interesse for teknologitrender og digitalisering
  • Initiativrik og selvstendig
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Stillingsbrøk: 100%
  • En nøkkelrolle i en stor og kompleks organisasjon med mange faglige utfordringer.
  • Mulighet til å være med å sette preg på utviklingen av en kommune i vekst.
  • Spennende arbeidsoppgaver med gode muligheter til faglig og personlig utvikling.
  • Engasjerte og hyggelige kolleger - med et veldig godt arbeidsmiljø!
  • God forsikringsordning og offentlig pensjonsordning.
  • God arbeidstids- og fleksitidsordning.
  • Mulighet for fag- /kompetanseutvikling.
  • Helsefremmede aktiviteter og velferdsgoder som blant annet firmahytter.
  • IA-bedrift.
  • Lønn etter avtale.


    Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Lørenskog kommune ønsker og ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte søkere til å søke.

    I henhold til Offentliglova §25 kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. De det gjelder vil bli kontaktet dersom offentliggjøring blir aktuelt.

Om arbeidsgiveren


Lørenskog kommune skal være en sunn, grønn og
mangfoldig kommune


Lørenskog kommune har en sentral beliggenhet
mellom Oslo og Lillestrøm. Kommunen er inne i en periode med stor vekst hvor
sentrale deler av kommunen fortettes og gjennomgår en urban utvikling. Kommunen
har ca. 39 000 innbyggere og 2300 ansatte. Vi har et unikt oppdrag ved at
vi både skal utvikle demokrati og deltakelse, være samfunnsutvikler samtidig
som kommunen er ansvarlig for de grunnleggende velferdstjenestene og for å
sikre innbyggernes rettigheter. Vi vil ha folk med ambisjoner – både på
egne og samfunnets vegne. Som ansatt i Lørenskog
kommune skal en oppleve å gjøre en forskjell. Velkommen
til oss!  Les mer her



 

Sektor
Offentlig
Sted
Hasselveien 6, 1470 Lørenskog
Bransje
IT,
Offentlig administrasjon
Stillingsfunksjon
Prosjektledelse

Nøkkelord

prosjektleder, prosjektledelse, IKT, IT, portefølje

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Kristin Bjørgum Berg
Stillingstittel
seksjonssjef
Telefon
41 63 39 39
Følg firma
167 følger dette firmaet

Hasselveien 6, 1470 Lørenskog

Annonseinformasjon

FINN-kode 122994398
Sist endret 21. jun. 2018 10:52

Rapporter annonse