Vil du være med å bygge innkjøpsorganisasjonen til landets største fylkeskommune?
- Arbeidsgiver
- Akershus fylkeskommune - fylkesadministrasjonen
- Stillingstittel
- Innkjøpsrådgiver
- Frist
- 27.05.2018
- Ansettelsesform
- Fast
Vil du være med å bygge innkjøpsorganisasjonen til landets største fylkeskommune?
Akershus, Buskerud og Østfold fylkeskommune skal fra og med 1.1.2020 bli Viken fylkeskommune. Viken vil bli landets klart største fylkeskommune, og vil ha ansvar for blant annet videregående opplæring og tannhelse for 1.2 millioner innbyggere. Arbeidet med sammenslåingen har nettopp startet. Nå skal vi som jobber med innkjøp og anskaffelser i Akershus fylkeskommune, sammen med våre dyktige kollegaer i Østfold og Buskerud, bygge vår nye innkjøpsorganisasjon. Vil du være med på dette spennende prosjektet?
Akershus fylkeskommune har ledig stilling som innkjøpsrådgiver i vår sentrale anskaffelsesenhet, innkjøpsstaben. Innkjøpsstaben består av fem rådgivere, fagleder e-handel og innkjøpssjef. Innkjøpsstaben gjennomfører fylkeskommunens større anskaffelser av varer og tjenester, samt gir alle fylkeskommunens virksomheter støtte ved mindre anskaffelser. Vi jobber med å digitalisere hele anskaffelsesprosessen, og vi jobber etter prinsippet om at alt kan forbedres og videreutvikles. Fylkeskommunens mangfoldige ansvarsområde gjør det nødvendig å foreta anskaffelser av svært forskjellige varer og tjenester. Vi kan derfor love utfordrende, varierte og spennende arbeidsdager i et godt arbeidsmiljø.
Vi oppfordrer særlig dere som har erfaring innen IKT-anskaffelser og/eller e-handel til å søke.
Innkjøpsstaben er administrativt tilknyttet fylkesadministrasjonen med arbeidssted Galleri Oslo ved Oslo S.
Det er enda ikke besluttet hvor Viken fylkeskommunes hovedadministrasjon skal ligge, men det vil være i Akershus, nær Oslo på vestsiden av Oslo. Det utredes alternativer på Lysaker eller i Sandvika. Se denne siden for mer informasjon: www.viken.no
Arbeidsoppgaver
- gjennomføre anskaffelser
- følge opp leverandører, ansvar for egen avtaleportefølje
- gi råd og støtte til fylkeskommunens enheter
- delta i digitaliseringsprosesser, herunder innen e-handel
- i samarbeid med kollegaer, bidra til utvikling av fagområdet
- delta i utadrettede opplærings- og informasjonstiltak
- delta i regionale og nasjonale nettverk
- andre arbeidsoppgaver må påregnes
Kvalifikasjoner
- relevant utdanning på minimum bachelor nivå
- erfaring fra arbeid med offentlige anskaffelser
- erfaring fra arbeid med e-handel er ønskelig
- kunnskap om, og interesse for IKT
- god skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne på norsk
- gode Excel-kunnskaper
Personlige egenskaper
- positiv, sosial og utadvendt
- gode samarbeidsevner
- initiativrik med evne til å arbeide selvstendig
- løsningsorientert, analytisk og metodisk
- personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- utfordrende, varierte og spennende arbeidsoppgaver
- lønn etter avtale
- gode pensjons- og lånevilkår i Akershus interkommunale pensjonskasse
- fine lokaler sentralt i Oslo, nærmere bestemt i Galleriet v/Oslo S og Oslo bussterminal
- egen sykkelparkering, og eget treningsrom og mulighet for trening i arbeidstiden
- fleksitid og sommertid
Om arbeidsgiveren
Akershus fylkeskommune har ansvaret for viktige samfunnsoppgaver som videregående opplæring, kollektivtransport, tannhelsetjeneste og kulturminnevern. Fylkeskommunen står sentralt i arbeidet med den regionale utviklingen og planleggingen i fylket i samarbeid med andre offentlige og private aktører.
Akershus fylkeskommune er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Arbeidsplassen tilpasses ved behov.
Dersom det fremkommer av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på følgende: Opplysninger om søker kan gjøres offentlig selv om søker har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette, jf. offentleglova § 25. For ansettelse tilknyttet skolevirksomhet vil det bli krevd politiattest av kandidater som får tilbud om stilling. Vi gjør oppmerksom på at eventuelle merknader kan føre til at tilbudet trekkes tilbake jf. forskrift til opplæringslova § 15-1.
- Sektor
- Offentlig
- Sted
- Schweigaards gate 4, 0185 Oslo
- Bransje
- Internettbaserte tjenester,
- Konsulent og rådgivning,
- Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon
- Innkjøp/forhandling,
- Rådgivning,
- Forhandling
Nøkkelord
innkjøpsrådgiverakershusfylkeskommune, akershusfylkeskommuneinnkjøpsrådgiver, innkjøpsrådgiveriktankaffelserehandel, innkjøpsrådgiverinnkjøpsrådgiver, innkjøpsrådgiverinnkjøpsrådgiverinnkjøp
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Thomas Ertsås
- Stillingstittel
- innkjøpssjef
- Telefon
-
22 05 57 91
90 85 79 71
Schweigaards gate 4, 0185 Oslo