Rådgiver
Arkivverket
- Frist 28.1.2018
- Ansettelsesform Fast
Vil du være med på vårt digitale løft?
Om stillingen
Vi søker deg som har kunnskap og interesse for utfordrende og spennende oppgaver knyttet til håndtering av store datamengder som blir avlevert fra offentlig sektor.
Seksjonens hovedoppgaver knytter seg til veiledning og godkjenningsarbeid overfor statlige virksomheter som avleverer papirbaserte og digitalt skapte arkiv til Arkivverket. Vi ser etter kandidater som vil bidra med nytenkning og utviklingsarbeid slik at vi kan effektivisere og videreutvikle vår oppgaveløsning.
Som ansatt i seksjonen forventes det at du bidrar inn i Arkivverkets utviklingsprosjekter og er med på å påvirke hvordan forvaltningens elektroniske arkiver skal håndteres for ettertiden.
I Arkivverkets seksjon for avlevering, er det ledig to faste stillinger. Seksjonen består per i dag av 13 ansatte lokalisert ved Arkivverkets enheter i Oslo, Hamar, Kongsberg, Kristiansand og Trondheim.
Ønskede kvalifikasjonerVi søker etter deg som har høyere teknologisk utdanning eller ingeniørfag. Gjerne innen informatikk, matematikk eller arkivfag fra universitet eller høgskole.
Vi vil vektlegge
- kunnskap som er relevant for håndtering av digital informasjon og god allmenn teknologiforståelse
- kompetanse innenfor XML, konverterings- og valideringsverktøy
- kjennskap og interesse for nye teknologier som stordataanalyse, automatisering og kunstig intelligens
- kandidater som kan vise til resultater innenfor både driftsoppgaver og leveranser i prosjekt
- initiativrik og samarbeidsorientert
- god skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne
- kan håndtere flere arbeidsoppgaver samtidig
- nøyaktighet og evne til systematisk og resultatorientert arbeid
- personlig egnethet for stillingen
Stillingen lønnes som rådgiver fra kr 470.000 til 580.000, avhengig av kvalifikasjoner. For særskilt godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn og stillingsinnplassering som seniorrådgiver vurderes. Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til Statens Pensjonskasse.
Vi kan tilby faglig utfordrende arbeidsoppgaver, hyggelig arbeidsmiljø og fleksibel arbeidstid med sommer- og vinterarbeidstid. Ansatte i Arkivverket har medlemskap i en av de beste pensjonsordningene i Norge, Statens Pensjonskasse, med gode forsikringsordninger.
Arbeidssted for disse stillingene vil være Oslo eller Trondheim. En av stillingene ønskes fortrinnsvis besatt i Trondheim.
Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad avspeile mangfoldet i befolkningen og det er et personalpolitisk mål for Arkivverket å oppnå en balansert sammensetning. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte personer til å søke uavhengig av kulturell bakgrunn, alder eller funksjonsevne.
Til informasjonOpplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, jf offentlighetsloven § 25. Søkere vil i tilfelle bli forhåndsvarslet om dette.
For mer informasjon om stillingen er du velkommen til å kontakte fagdirektør Stian Norli på telefon 995 26 196, eller rådgiver Joachim Fugleberg på 988 86 586.
Om arbeidsgiveren
Arkivverkets oppgave er å sikre god og autentisk informasjon og dokumentasjon for samtid og ettertid. Velfungerende arkiver er en forutsetning for demokrati og vår rettsstat, og en viktig nøkkel til å forstå fortiden og forme framtiden. Dette forutsetter tillit og tilgang til arkivene.
Forvaltningen digitaliseres, noe som gir store utfordringer knyttet til informasjonsforvaltning og informasjonsgjenbruk. Arkivverket er en viktig aktør i dette arbeidet og har en sentral rolle i formidling og tilgjengeliggjøring av samfunnsdokumentasjon.
For mer informasjon se www.arkivverket.no.
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Sognsveien 221, 0862 Oslo
- Flere arbeidssteder: 7010 Trondheim
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Arkivar og bibliotekar
- FINN-kode 111845909
- Sist endret