Søker merkantil saksbehandler (seniorkonsulent)
- Arbeidsgiver
- Etterretningstjenesten
- Stillingstittel
- Søker merkantil saksbehandler (seniorkonsulent)
- Frist
- 27.12.2017
- Ansettelsesform
- Engasjement
Hovedoppgaven vil være å gi merkantil støtte og rådgivning i forbindelse med planlegging og gjennomføring av anskaffelser og prosjekter.
Arbeidsoppgaver
- Gjennomføre anskaffelser
- Utarbeide forespørsler og evaluere tilbud
- Evaluering og godkjenning av leverandører
- Forhandle og inngå kontrakter med leverandører
Kvalifikasjoner
Krav til utdanning:Det kreves bachelorgrad eller tilsvarende innenfor relevant fagfelt. Fag som administrasjon, økonomi og jus regnes som særlig relevante fagfelt. Annen utdanning og relevant erfaring kan etter vurdering kunne kompensere for manglende utdanning.
Det er ønskelig med prosjektutdanning og utdanning innenfor økonomisk administrative fagfelt.
Krav til tjenesteerfaring:
Det kreves erfaring innen offentlig anskaffelsesvirksomhet.
Det er ønskelig med erfaring innenfor økonomi/regnskap.
Særskilte krav:
Det kreves god fremstillingsevne i engelsk og norsk, skriftlig og muntlig.
Førerkort kl B.
Søkerne må tilfredsstille kravene til høyeste sikkerhetsklarering, og det presiseres at man ikke kan inneha annet statsborgerskap enn norsk ved tilsetting.
Egenskaper
Personlige egenskaper som helhetsoversikt, selvstendighet, evne til initiativ og det å kunne oppnå forventede resultater, samt gode evner til samarbeid og kommunikasjon vektlegges ved tilsetting.Vi tilbyr
Stillingen lønnes etter Statens lønnsregulativ som seniorkonsulent (kode 1363) i lønnstrinn 55-60 /kr 474 700 - kr 517 700 brutto pr år avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. Det trekkes 2 % som pliktig innskudd i Statens pensjonskasse.Arbeidssted vil være Oslo.
Gode muligheter for faglig utvikling, spennende arbeidsoppgaver og et godt arbeidsmiljø.
Stort bedriftsidrettsmiljø med muligheter for trening i arbeidstiden.
Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Personer med innvandrerbakgrunn oppfordres til å søke, men det presiseres at man må være norsk statsborger. Som IA-virksomhet legger Forsvaret vekt på å legge arbeidsforholdene til rette for personer med redusert funksjonsevne.
Etterretningstjenesten benytter elektronisk søknadsbehandling. Søkere bes derfor om å sende søknad og attester ved å benytte linken "søk her". Våre ledige stillinger blir publisert på Finn.no, Forsvaret.no/etjenesten og JUCAN.no.
Om arbeidsgiveren
Etterretningstjenestens viktigste oppgave er å skaffe informasjon om forhold utenfor Norges grenser.
Etterretningstjenesten innhenter, bearbeider og analyserer informasjon som angår norske interesser, sett i forhold til fremmede stater, organisasjoner og individer. Formålet med etterretningsvirksomhet er å bidra til å gi norske myndigheter et solid beslutningsgrunnlag i saker som kan utgjøre en risiko for Norge. Tjenesten er en integrert del av Forsvarets organisasjon og virksomhet, og løser oppdrag for hele myndighetsapparatet. Etterretningstjenesten arbeider etter overordnede, politiske prioriteringer og føringer.
Mer informasjon om Etterretningstjenesten finner du her.
- Sektor
- Offentlig
- Sted
- ., 0676 Oslo
- Bransje
- Offentlig administrasjon,
- Annet,
- Forsvar og militær,
- Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon
- Økonomi og regnskap