Utløpt

Seksjonsleder for grunnerverv

Arbeidsgiver
Statens vegvesen Region øst
Stillingstittel
Seksjonsleder for grunnerverv
Frist
19.11.2017
Ansettelsesform
Fast

Tar du utfordringen!

Eiendomsseksjonen til Statens vegvesen Region øst har landets største og tyngste fagmiljø innen grunnerverv. Seksjonen består av 40 medarbeidere fordelt på kontorstedene Moss, Oslo, Hamar og Lillehammer. Kontorstedene ledes av kontorsjefer som har det daglige personalansvaret. Eiendom grunnerverv samarbeider med landmåling om landmålingsoppgavene knyttet til grunnerverv.

Kontorsted kan være Lillehammer, Hamar, Oslo eller Moss. En del reising til de andre kontorstedene må påregnes.

De fleste medarbeiderne på Eiendom grunnerverv har utdannelse innen eiendomsfag fra NMBU eller juristutdannelse.

Arbeidsoppgaver
Hovedoppgaven er å sørge for at medarbeiderne foretar nødvendig grunnerverv i forkant av vegutbyggingsprosjekt på Europa-, riks- og fylkesvegene i Østfold, Oslo, Akershus, Hedmark og Oppland. Seksjonens oppgaver består i å delta i arbeidet med reguleringsplaner, verdsetting av eiendom og gjennomføring av forhandlinger med grunneiere. Videre, forberede og gjennomføre ekspropriasjonsvedtak, forberede og gjennomføre skjønn for domstolene, oppfølging og grunneierkontakt i anleggsfase og utbetaling av endelig erstatningsoppgjør til berørte grunneiere. I tillegg har seksjonen ansvar for å forvalte vegeiendommer, restarealer og eiendommer innløst i forbindelse med grunnerverv.

Du skal som seksjonsleder:

  • ha øverste fagansvar og resultatansvar for grunnervervsarbeidet i Statens vegvesen Region øst
  • ha personalansvar for kontorsjefene
  • sikre rettferdig behandling av alle grunneiere i samsvar med våre etiske retningslinjer gjennom opplæring og bevisstgjøring av medarbeidere
  • bidra til nødvendig rekruttering og best mulig ressursutnyttelse mellom kontorstedene
  • være pådriver for faglig utvikling av metoder og rutiner for å sikre rasjonell gjennomføring av grunnerverv uten å komme i konflikt med de etiske retningslinjene og rettssikkerheten til berørte grunneiere
  • ha dialog med oppdragsgivere for å planlegge ressursbehov og sikre nødvendig tid til grunnerverv
  • være en del av ledergruppa på Ressursavdelingen hvor grunnerverv er en del av en stor fagavdeling


Kvalifikasjonskrav
Du må ha relevant utdannelse fra universitet eller høgskole. Eiendomsfag, jordskiftefag, planfag, landbruksfag og økonomiske eller juridiske fag står sentralt.

Vi søker en leder med erfaring og faglig styrke innenfor grunnerverv til offentlig infrastruktur. Samtidig søker vi en samlende leder med gode samarbeids- og kommunikasjonsegenskaper. Evne til langsiktig strategisk arbeid for å utvikle fagmiljø og metoder vil bli vektlagt.

Statens vegvesen står foran store omorganiseringer som følge av Regionreformen som Stortinget har vedtatt. Gode lederegenskaper er ekstra påkrevet i forandringsperioder, og vil derfor bli tillagt stor vekt.

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT (www.nokut.no).

Stort engasjement, mye ansvar og faglig utvikling
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et engasjert og tungt fagmiljø som tenker nytt, deler kunnskap og jobber tett sammen. Du påvirker samfunnsutviklingen, og du får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg viktige oppgaver med mye ansvar, og vi trenger medarbeidere som ønsker å utvikle seg i takt med nye utfordringer.

Medarbeiderne våre forteller om spennende arbeidshverdager med god balanse mellom arbeid og fritid.

Vi tilbyr også disse godene:

  • introduksjonsprogram og fadderordning
  • egne lederutviklingsprogram
  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • pensjonsordning og mulighet for lån i Statens pensjonskasse
  • gode muligheter for faglig påfyll

Lønn avtales nærmere i samsvar med vår lønnspolitikk. 

Statens vegvesen skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at søkerlisten kan bli offentliggjort, selv om du har bedt om unntak fra denne, jf.Offl. § 25. Du vil i så fall bli varslet om dette.

 

Om arbeidsgiveren

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7600 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

Sektor
Offentlig
Lederkategori
Leder
Sted
2605 Lillehammer
Flere arbeidssteder
  • 2605 Lillehammer
  • 2317 Hamar
  • 0667 Oslo
  • 1530 Moss
Bransje
Bygg og anlegg,
Juridiske tjenester,
Offentlig administrasjon
Stillingsfunksjon
Ledelse,
Jurist,
Ingeniør / Samferdselsteknikk og arealplanlegging

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Grete K Storløpa
Telefon
95 89 48 38
Følg firma
529 følger dette firmaet

2605 Lillehammer

Annonseinformasjon

FINN-kode 107799546
Sist endret 6. nov. 2017 12:37

Rapporter annonse