Utløpt

Vi søker etter en virksomhetsarkitekt som vil digitalisere Lørenskog!

Arbeidsgiver
Lørenskog kommune
Stillingstittel
Virksomhetsarkitekt - seksjon porteføljestyring og virksomhetsarkitektur
Frist
14.11.2017
Ansettelsesform
Fast
Vil du være med på utviklingen av det digitale Lørenskog?
Vi trenger en dyktig, motivert og målbevisst virksomhetsarkitekt som har lyst til å sette sine digitale fotavtrykk i en stor og kompleks organisasjon. Du som ansatt skal bidra både i prosjekter på tvers av hele organisasjonen og prosjekter innenfor den enkelte sektor/virksomhetsområde. I tillegg vil du ha en viktig rolle i arbeidet som pågår rundt etablering av arkitekturstyring og porteføljestyring av digitaliseringsprosjekter.


Lørenskog kommune vedtok sin digitaliseringsstrategi i 2016. En motivert organisasjon sørger for at det er god fart på digitaliseringsarbeidet. Som virksomhetsarkitekt/prosessleder har du stor påvirkningskraft og du vil se resultater raskt. Digitaliseringen i offentlig sektor er en spennende og omfattende oppgave for alle aktører. En kommune er et mini-Norge og har blant annet ansvar for vann i springen, lærer i klasserommet, kulturtilbud, sykepleiere på sykehjemmet og at søpla blir hentet.

Vi søker deg som liker å se nye muligheter, som evner å formidle disse på en ikke-teknisk måte til brukere og ledere, og som ønsker å se resultater i form av fornøyde innbyggere, ansatte og partnere til kommunen. Du har et nettverk innen IKT som du kan benytte, og du liker å følge med på trender og nye løsninger. Du brenner for innovasjon og nytenkning, men er pragmatisk og resultatorientert i hverdagen. Du er opptatt av helhet og har evne til å forstå komplekse behov og løsninger.
Du vil som vår virksomhetsarkitekt jobbe i en avdeling med høyt tempo og mange ulike oppgaver. Det er et godt arbeidsmiljø her, med dyktige medarbeidere innenfor flere fagfelt.

Arbeidsoppgaver

  • Være pådriver for digitalisering og forbedringer.
  • Kartlegge og dokumentere virksomhetsarkitekturen.
  • Delta i strategiarbeid og planlegging av prosjekter/programmer.
  • Delta aktivt i utviklingsarbeid, herunder analyse av behov, gevinstplanlegging, risikovurdering og kostnadsestimering.
  • Videreutvikle arkitekturfunksjonen og porteføljestyringen av digitaliseringsprosjekter.
  • Kvalitetssikre arkitekturvalg.

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning fra høyskole/universitet. Særlig relevant praksis/erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
  • Erfaring fra arkitektur- og prosjektarbeid- helst i større virksomheter og gjerne i det offentlige enten som ansatt eller som konsulent.
  • Erfaring med rammeverk og metoder for virksomhetsarkitektur (eksempelvis TOGAF) er en fordel.
  • Erfaring med metodikk som prosjektveiviseren/Prince2 og Samveis eller tilsvarende er en fordel.
  • Kjennskap til nasjonale og sektorielle felleskomponenter er en fordel.
  • Du må ha evne til å uttrykke deg godt på norsk både skriftlig og muntlig.

Egenskaper

  • Evne å sette deg inn i behov, både funksjonelt og teknisk.
  • God til å fasilitere workshoper for å avdekke og konkretisere behov og muligheter.
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner på tvers av fagområder.
  • Løsnings- og resultatorientert.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • Stillingsbrøk: 100%
  • En nøkkelrolle i en stor og kompleks organisasjon med mange faglige utfordringer.
  • Mulighet til å være med å sette preg på utviklingen av en kommune i vekst.
  • Spennende arbeidsoppgaver med gode muligheter til faglig og personlig utvikling.
  • Engasjerte og hyggelige kolleger - med et veldig godt arbeidsmiljø!
  • God forsikringsordning og offentlig pensjonsordning.
  • God arbeidstids- og fleksitidsordning.
  • Mulighet for fag- /kompetanseutvikling.
  • Helsefremmede aktiviteter og velferdsgoder som blant annet firmahytter.
  • IA-bedrift.
  • Lønn etter avtale.


    Stillingen er i teknologiavdelingen som består av 35 medarbeidere fordelt på fire seksjoner: porteføljestyring og virksomhetsarkitektur, IKT, dokumentsenteret, service og kommunikasjon.

    Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Lørenskog kommune ønsker og ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte søkere til å søke.

    I henhold til Offentliglova §25 kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste.De det gjelder vil bli kontaktet dersom offentliggjøring blir aktuelt.


Om arbeidsgiveren


Lørenskog kommune skal være en sunn, grønn og
mangfoldig kommune


Lørenskog kommune har en sentral beliggenhet
mellom Oslo og Lillestrøm. Kommunen er inne i en periode med stor vekst hvor
sentrale deler av kommunen fortettes og gjennomgår en urban utvikling. Kommunen
har ca. 38 000 innbyggere og 2200 ansatte. Vi har et unikt oppdrag ved at
vi både skal utvikle demokrati og deltakelse, være samfunnsutvikler samtidig
som kommunen er ansvarlig for de grunnleggende velferdstjenestene og for å
sikre innbyggernes rettigheter. Vi vil ha folk med ambisjoner – både på
egne og samfunnets vegne. Som ansatt i Lørenskog
kommune skal en oppleve å gjøre en forskjell. Velkommen
til oss!  Les mer her



 

Sektor
Offentlig
Sted
Hasselveien 6, 1470 Lørenskog
Bransje
IT
Stillingsfunksjon
IT utvikling / Systemarkitekt

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Nordhagen, Sidsel
Stillingstittel
kommunaldirektør
Telefon
90 93 14 75
Kontaktperson
Dahl, Monika Kubosch
Stillingstittel
leder
Telefon
41 52 27 99
Følg firma
167 følger dette firmaet

Hasselveien 6, 1470 Lørenskog

Annonseinformasjon

FINN-kode 106820495
Sist endret 7. nov. 2017 13:12

Rapporter annonse