Utløpt

Er du vår nye applikasjonsforvalter innenfor trafikant- og kjøretøyområdet

Arbeidsgiver
Statens vegvesen Vegdirektoratet - arbeidssted Oslo
Stillingstittel
Er du vår nye applikasjonsforvalter innenfor trafikant- og kjøretøyområdet
Frist
03.10.2017
Ansettelsesform
Fast

Seksjon for forvaltning og videreutvikling er en del av IKT-avdelingen i Statens vegvesen. Seksjonen har ansvar for etatens applikasjons- og systemportefølje, både egenutviklede og innkjøpte løsninger. Kontoret for systemene for trafikant og kjøretøy har ansvar for forvaltning av etatens fagsystemer innen trafikant- og kjøretøyområdet, der et nytt kjøretøy- og førerkortregister for Norge blir sentralt. Fagsystemene støtter en landsdekkende og publikumsrettet virksomhet innen Statens vegvesen. Fagfeltet inkluderer mye samarbeid med andre offentlige etater og privat næringsliv. Programutvikling foregår hos eksterne leverandører, mens Statens vegvesen drifter løsningen internt. 

Har du lyst til å være med på å legge til rette for tjenester innen trafikant- og kjøretøyområdet nasjonalt og internasjonalt? Liker du å følge IKT-løsninger fra de oppstår til de skal saneres? Er du løsningsorientert og har god gjennomføringsevne?

Vi har behov for en motivert og dyktig medarbeider med erfaring fra prosjektarbeid og applikasjonsforvaltning. Stillingen er lokalisert på Brynseng i Oslo.

Dine arbeidsoppgaver som applikasjonsforvalter:

Primæroppgavene vil være forvaltning og videreutvikling av IKT-løsninger innenfor trafikant- og kjøretøyområdet.

  • Planlegging, implementering og oppgradering av IKT-løsninger
  • Identifisere og gjennomføre forbedringstiltak
  • Følge opp at systemet tilfredsstiller funksjonelle, tekniske og sikkerhetsmessige krav inkludert planlegging av teknisk testing, oppfølging av logger og feilsøking.
  • Bistå fagavdelingen i utvikling og anskaffelse av nye IKT-løsninger
  • Rådgiving, kravspesifisering, estimering og budsjettering
  • Delta i avtaleinngåelser og oppfølging av leverandør med fokus på teknisk kravspesifisering

Kvalifikasjoner:

Utdanning og kompetanse

  • IT-utdanning fra universitet eller høyskole, min. 3 år. Omfattende og relevant erfaring innenfor de aktuelle fagområdene kan kompensere for manglende formell utdanning. Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av papirene dine og godkjenning fra NOKUT (www.nokut.no).
  • Teknisk kompetanse og god IKT-teknisk forståelse for å kunne ivareta oversetterrollen mellom brukerbehov og teknisk løsning.
  • Verktøykompetanse på Oracle database, Java, .Net, Jira, Wiki, samhandlingsverktøy og sakssystem for brukerstøtte håndtering.
  • Evne til å se løsninger og forklare tekniske utfordringer for ikke-tekniske medarbeidere.
  • Arbeidsoppgavene krever at du har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk.

Erfaring

  • Relevant erfaring med systemforvaltning og samhandling med ulike miljøer på IKT avdelinger og fagside/forretningsside.
  • Erfaring med Integrasjoner
  • Erfaring med oppfølging av leveranser og leveranseinnhold
  • Erfaring fra større utviklings- og forvaltningsmiljøer
  • Prosjektledererfaring er en fordel
  • God kjennskap til og erfaring med budsjettplanlegging og oppfølging
  • Kjennskap til og erfaring med ITIL og Statens standardavtaler
  • Erfaring fra samarbeid med driftsorganisasjoner
  • Erfaring med automatisert oppsett og utrulling av applikasjoner

Vi legger vekt på at du evner å sette deg raskt inn i komplekse problemstillinger og trives med utfordringer. Vi ønsker at du er en dyktig kommunikator som liker å bygge gode relasjoner til kolleger og samarbeidspartnere. Du må like å jobbe med både fagpersoner og leverandører, og ha en god rolle- og prosessforståelse. Hvis du i tillegg liker å skape gode resultater, både alene og i fellesskap med gode kolleger, er det kanskje deg vi er på utkikk etter!

Vi tilbyr:

  • Lønn i henhold til etatens lønnspolitikk (2 % av lønnen går til pensjonsinnskudd i Statens pensjonskasse.)
  • Spennende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter
  • Godt arbeidsmiljø i moderne og lyse kontorlokaler på Bryn i Oslo med meget gode muligheter for offentlig kommunikasjon
  • Fleksibel arbeidstid og gode velferdsordninger
  • Medlemskap i Statens Pensjonskasse

Vil du vite mer om stillingen? Du er velkommen til å kontakte kontorleder Benny Andreassen, tlf. 908 40 755.

Statens vegvesen skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om din søknad kan bli offentliggjort selv om du har bedt om unntak fra offentlig søkerliste. Du vil bli varslet om det.

 

Om arbeidsgiveren

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7600 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

Sektor
Offentlig
Sted
Brynsengfaret 6A, 0667 Oslo
Bransje
IT,
Offentlig administrasjon
Stillingsfunksjon
Saksbehandler,
Rådgivning,
IT utvikling / OCCUPATION_ITDEVELOP

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Benny Andreassen
Telefon
90 84 07 55
Følg firma
395 følger dette firmaet

Brynsengfaret 6A, 0667 Oslo

Annonseinformasjon

FINN-kode 104698450
Sist endret 19. sep. 2017 14:40

Rapporter annonse