Rådgiver turnus/personell/administrasjon
- Arbeidsgiver
- Divisjon for diagnostikk og teknologi
- Stillingstittel
- Rådgiver turnus/personell/administrasjon
- Frist
- 23.08.2017
- Ansettelsesform
- Fast
Vi søker Rådgiver innen turnus/personell/administrasjon til Divisjon for diagnostikk og teknologi
Divisjon for diagnostikk og teknologi (DDT) har ansvaret for diagnostiske fagområder innenfor bildediagnostikk, patologi, medisinsk biokjemi, mikrobiologi, smittevern, immunologi og transfusjonstjenester, samt medisinsk teknologi og e-helse. Divisjonen byr på spennende fagoppgaver med forsknings- og utviklingsmuligheter i et moderne og ekspansivt sykehus.
Rådgiver turnus/personell/administrasjon er organisatorisk plassert i divisjonenes stab. Denne har støttefunksjoner inn mot alle fagavdelingene og samarbeider med andre avdelinger/enheter i sykehuset. Staben bistår divisjonens direktør og ledere innen områdene; Turnus/personell, HMS, kvalitet og har sekretariat for direktør.
Rådgiver turnus/personell/administrasjon har divisjonsdirektør som nærmeste overordnede.
Se vår film her!
Alle søkere må søke elektronisk
Arbeidsoppgaver
- Veilede og bistå ledere i utarbeidelse av turnuskriterier og arbeidsplaner i henhold til gjeldende lov og avtaleverk, overenskomster, AML og drøftingsprotokoller.
- Understøtte og veilede ledere i arbeidstidsplanlegging og bruk av arbeidsplaner som lederverktøy for kostnadseffektiv og målrettet ressursplanlegging.
- Bistå avdelings- og seksjonslederne i deres arbeid knyttet til oppfølging av leger og deres lønns- og arbeidsvilkår. Herunder blant annet ansettelser, permisjoner, utlysninger, standardattester til spesialistgodkjenning, oppsigelser, tilganger mm.
- Personaladministrasjon - herunder å tilrettelegge for og ta imot nye arbeidstakere. Tilsvarende bistå når arbeidstakere slutter.
- Bidra til å optimalisere arbeidet med arbeidstidsplanlegging og arbeidsplaner i divisjonen.
- Være divisjonens kontaktperson opp i mot sykehusets sentrale Enhet for HR og Sykehuspartner i forhold til turnus/personelladministrative spørsmål.
- Representere divisjonen i fora/prosjekter iht. aktuelle arbeidsoppgaver.
- Bidra aktivt sammen med stabens øvrige ansatte til å gi god lederstøtte.
- Administrative oppgaver etter avtale med divisjonsdirektør.
Kvalifikasjoner
- God kjennskap til helsesektoren
- Erfaring med personaladministrative systemer i HSØ: Personalportalen, Gat og Læringsportalen
- God kjennskap til overenskomst for DNLF
- God kjennskap til IA - avtalen
- Erfaring med utarbeidelse av turnusplaner
- Generell IT- kompetanse
- God erfaring som skriftlig referent
Utdanning
- Administrasjon og Ledelse
- Helsefag
- Høyskole / Universitet
Egenskaper
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Løsningsorientert, fleksibel og med evne til å arbeide selvstendig, strukturert og nøyaktig
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Stillingsbrøk: 100%
- Muligheten til å jobbe sammen med mange trivelige kollegaer
- En hektisk og utfordrende hverdag
- Gode muligheter for utvikling i tverrfaglig miljø
Om arbeidsgiveren
Akershus universitetssykehus er Norges største akuttsykehus, og lokal- og områdesykehus for nær 10 % av Norges befolkning. Vi har et raskt voksende forskningsmiljø innen medisin og helsefag.
"Menneskelig nær – faglig sterk" er vår visjon.
Divisjon for diagnostikk og teknologi har ansvaret for diagnostiske tjenester innenfor alle laboratoriespesifikke områder, bildediagnostikk, smittevern og medisinsk teknikk, e-helse og behandlingshjelpemidler.
Divisjonen byr på spennende fagoppgaver med forsknings- og utviklingsmuligheter i et moderne og ekspansivt sykehus.
- Sektor
- Offentlig
- Sted
- Sykehusveien 25, 1478 Lørenskog
- Bransje
- Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon
- HR, personal og rekruttering
Nøkkelord
Oslo, Akershus, turnusplanlegging
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Janne Pedersen
- Stillingstittel
- Direktør
- Telefon
- 95 33 58 71
Følg firma
3444 følger dette firmaet
Sykehusveien 25, 1478 Lørenskog